تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799095647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح دوربرگردان روبروی بیمارستان ˈامام خمینی(ره)ˈ فیروزکوه اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح دوربرگردان روبروی بیمارستان ˈامام خمینی(ره)ˈ فیروزکوه اجرا می شود فیروزکوه- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر فیروزکوه با اشاره به تصویب طرح دوربرگردان روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، از اجرای آن با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد.


ˈنیما سراجˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: طرح احداث دوربرگردان در روبروی تنها بیمارستان شهر که از جمله مطالبات بحق مردم شهرستان است، توسط مشاور تهیه شده است.
وی گفت: محدوده اطراف بیمارستان با توجه به قرار داشتن در خارج از فضای شهر فیروزکوه، هم درون شهری و هم برون شهری محسوب می شود و بر این اساس، اداره راه و شهرسازی نیز باید در این طرح مشارکت کند.
سراج افزود: با انجام مطالعات لازم از میان شش گزینه مطرح در این زمینه، یکی از طرح ها که کامل تر از بقیه بود با حضور مسؤولان شهرستان و کارشناسان امر بررسی و به شورای ترافیک استان ارجاع داده شد.
وی تصریح کرد: در این طرح احداث میدان در ورودی سایت مسکن مهر ˈدشت ناصرˈ پیش بینی شده که مسیر روستای ˈجلیزجندˈ و منطقه توریستی- تاریخی ˈتنگه واشیˈ را نیز پوشش می دهد.
رییس شورای اسلامی شهر فیروزکوه خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح که یک زیرگذر نیز در آن پیش بینی شده، افرادی که از سمت تهران به بیمارستان مراجعه می کنند دیگر نیازی به آمدن به داخل شهر و دور زدن میدان ˈامام علی(ع)ˈ ندارند.
وی بیان کرد: نظر اعضای شورای اسلامی شهر نیز انجام هر چه سریعتر کار و اجرای تشریفات قانونی برای ارجاع آن به پیمانکاری توانمند است.
سراج ابراز امیدواری کرد؛ با اجرای به موقع طرح و استفاده حداکثری از فصل کاری در فیروزکوه، پیش از فرارسیدن فصل سرما، کار بطور کامل به اجرا و بهره برداری برسد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در جلسه استانی بررسی طرح که پیش از فرا رسیدن نوروز 93 و با حضور شهردار فیروزکوه برگزار شد، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قول مساعد برای مشارکت در اجرای طرح را داد.
شهرستان فیروزکوه به عنوان وسیعترین شهرستان استان تهران (پس از انتزاع کرج) در 120 کیلومتری پایتخت و منتهی الیه شرقی استان تهران بر سر راه سه استان مهم کشور قرار دارد.
وجود طولانی ترین راه های مواصلاتی، راه های پرپیچ و خم و صعب العبور روستایی، سه گردنه خطرناک و برف گیر ˈامین آبادˈ، ˈگدوکˈ و ˈبشمˈ و عبور سالانه میلیون ها خودرو به منظور حمل بار و جابجایی مسافر از این محور مواصلاتی که در زمان انسداد محورهای هزار و چالوس به عنوان تنها مسیر دسترسی مناطق شمالی و شمال شرقی کشور مطرح می باشد و در مقابل وجود فقط یک مرکز درمانی نسبتا استاندارد (بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه) به منظور امدادرسانی و خدمات رسانی به حادثه دیدگان و بیماران، بر ارزش و اهمیت این مرکز درمانی افزوده است.
این بیمارستان که جزو مراکز ˈتوروماˈ نیز محسوب می شود، در پیشانی شهر و دو کیلومتری ابتدای ورودی فیروزکوه از سمت تهران قرار دارد که قرار گرفتن بر سر مسیر مواصلاتی تهران- فیروزکوه و نبود دوربرگردان یا بریدگی در مسیر، دسترسی به آن را با دشواری و پیمودن مسیر اضافی به سمت شهر و دور زدن میدان ˈامام علی (ع)ˈ ابتدای فیروزکوه منوط کرده است.
زمان طلایی (Golden Time) از جمله مباحث مطروحه در مسائل پزشکی و به معنای مدت زمانی است که می توان یک فرد بیمار، مجروح یا حادثه دیده را با حضور به موقع در مراکز درمانی در قید حیات نگه داشت.
از نظر کارشناسان اورژانس این زمان در CPR (احیاء ریوی- قلبی) بین پنج تا هفت دقیقه است.
این در حالی است که احداث این بیمارستان بر سر محور اصلی مواصلاتی بدون وجود دوربرگردان، بریدگی، زیرگذر یا تقاطع غیر همسطح در نزدیکی آن، دسترسی سریع و سهل الوصول و رسانیدن به موقع بیماران و حادثه دیدگان به بیمارستان، به چالشی فراروری مسؤولان اورژانس و خانواده ها و همراهان بیماران تبدیل شده است.
این موضوع زمانی اهمیت می یابد که بدانیم بیماران و حادثه دیدگان اهالی بخش ˈارجمندˈ و روستاهای تابعه دهستان ˈحبله رودˈ از بخش مرکزی که مجموعا بخش های وسیعی از شهرستان را شامل می شوند نیز به دلایل مشابهی از این مساله متاثرند.
تاکنون چندین و چند مورد فوتی بیماران و حادثه دیدگان فقط به دلیل عدم استفاده از زمان طلایی امدادرسانی و حضور به موقع در بیمارستان طی ماه ها و سنوات گذشته به ثبت رسیده است که در صورت دسترسی سریعتر به این مرکز درمانی اینک می توانستند در قید حیات باشند.
این در حالی است که به اذعان کارشناسان راه و ترابری، وجود بریدگی در روبروی بیمارستان به دلیل خطرناک بودن، نبود ایمنی و اینکه خود احداث آن تابع ضوابطی خاص می باشد، امکانپذیر نیست.
66 اُمین سفر شهرستانی ˈمرتضی تمدنˈ استاندار پیشین تهران به منطقه در مهر ماه سال 90 فرصت مناسبی بود تا این معضل از سوی مردم منطقه و مسؤولان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان به عنوان یکی از مطالبات مطرح شود که مورد موافقت قرار گرفت و پس از آن، عملیات مطالعه و طراحی دوربرگردانی مناسب به منظور سهولت دسترسی به بیمارستان در دستور کار قرار گرفت.
امید که با حضور دولت تدبیر و امید و بارقه امیدی که در دل مردم روشن شده است، با توجه ویژه مسوولان فرادستی این مهم هر چه زودتر محقق شود و امیدواری ایجاد شده با حضور دولت جدید هر چه بیشتر قوت یابد.
تهرام/8142/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن