تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احکام محکومیت 3 فعال برجسته سیاسی مصر تایید شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

احکام محکومیت 3 فعال برجسته سیاسی مصر تایید شد تهران – ایرنا – دادگاه فرجام خواهی مصر روز دوشنبه محکومیت و احکام صادره علیه 3 فعال برجسته سیاسی این کشور را تایید کرد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، احتمال دارد که این حکم بلافاصله از طرف فعالان سکولار و لیبرال طرفدار دمکراسی در مصر که با هدف قرار دادن مخالفان توسط مقامات تحت حمایت ارتش در این کشور مخالف هستند، محکوم شود.
سرکوب گسترده تر گروه اخوان المسلمین و اسلامگرایان دیگر در مصر بر هدف قرار دادن این مخالفان سایه افکنده است. از زمان برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین مصر در سال گذشته، صدها نفر کشته و دست کم 16 هزار تن به زندان افتاده اند.
براساس این گزارش، این 3 فعال سیاسی به نام های ˈاحمد ماهرˈ، ˈمحمد عادلˈ و ˈاحمد دومهˈ از چهره های برجسته در جریان قیام مردمی سال 2011مصر بودند که منجر به سرنگونی حکومت ˈحسنی مبارکˈ رییس جمهوری اسبق این کشور شد.
این 3 نفر سال گذشته به تخلف از یک قانون جنجال برانگیز جدید در ارتباط با برگزاری اعتراضات خیابانی متهم و هر یک به 3 سال زندان محکوم شدند.
قانون جدید، محدودیت های ظالمانه ای را بر تجمعات مردمی تحمیل می کند، اما دولت مصر مدعی است که هدف از اعمال این قانون برقراری نظم و ثبات در خیابان ها به هنگام مواجهه با اعتراضات مستمر هواداران مرسی است.
دادگاه مزبور همچنین هر یک از این 3 فعال سیاسی را به پرداخت 50 هزار پوند مصر (حدود 7 هزار و 140 دلار) محکوم کرد.
3 فعال یاد شده از بنیانگذاران جنبش 6 آوریل بودند، جنبشی که در صف مقدم قیام 18 روزه مردمی علیه مبارک بود، اما بعدها به مخالفان ژنرال های مصری که بعد از برکناری مبارک قدرت را به مدت 17 ماه در دست گرفتند، ملحق شد.
جنبش 6 آوریل در ابتدا از مرسی حمایت می کرد، اما خیلی زود از این کار سرخورده شد. این جنبش سپس از برکناری مرسی توسط ارتش مصر در سال گذشته حمایت کرد، اما بار دیگر تغییر موضع داد و محدودیت آزادی و قدرت برتر پلیس در دوره حاکمیت دولت فعلی مصر را که از حمایت ارتش برخوردار است، محکوم کرد.
مترجمام**9109****1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن