تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر صنعت از فعال شدن انجمن های تخصصی رعایت حقوق مصرف کنندگان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر صنعت از فعال شدن انجمن های تخصصی رعایت حقوق مصرف کنندگان خبر داد تهران بزرگ - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعال کردن انجمن های تخصصی بخش خصوصی برای رعایت حقوق مصرف کنندگان اولویت کاری سازمان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد جواد تقوی عصر یکشنبه در نخستین همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر حامی حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: فعال شدن انجمن های تخصصی رعایت حقوق مصرف کننده به دولت کمک خواهد کرد تا این مهم را به طور جدی پیگیری کرده و آن را احیا سازد.
وی با اشاره به فعالیت 200 تا 300 انجمن در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده گفت: فعال تر شدن انجمن های تخصصی کمک خواهد کرد تا رعایت حقوق مصرف کننده را در بنگاه های تولیدی پیگیری کرده و همواره از تولید کنندگان مطالبه کنند.
تقوی با بیان این مطلب که رشد و توسعه بدون رعایت حقوق مصرف کنندگان معنا و مفهوم ندارد افزود: آنهایی که فکر می کنند مفهوم تولیدکننده و مصرف کننده باید از هم متمایز باشد بدانند که این دو مفهوم در یک فرآیند منطقی در کنار یکدیگر قرار گرفته و لازم و ملزوم یکدیگرند.
وی با بیان این که مفهوم مصرف کننده مفهومی عام است که همه مردم را در برمی گیرد، گفت: باید تلاش کنیم تا در حوزه اقتصاد کشور موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده نهادینه شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امروز رعایت حقوق مصرف کننده به عنوان محور اصلی در اقتصاد حائز اهمیت است و اگر قدری در این مفهوم تامل کنیم متوجه می شویم که نقطه انتهایی اقتصاد کشور مصرف کننده است.
تقوی با تاکید بر این که اگر مصرف کننده نباشد تولید بی معناست بیان کرد: از سوی دیگر اگر تولید نباشد مصرف نیز بی معناست، پس این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: نقطه انتهای یک اقتصاد پویا مصرف کننده است، مصرف کننده ای که به دنبال رضایت درونی از مصرف کالا است.
تقوی با تاکید بر این که حقوق مصرف کنندگان محدودیت ندارد، افزود: امروز مصرف کنندگانی هستند که می خواهند کالا و خدمات خود را در منزلشان تحویل بگیرند و این امر در گذشته نبوده و تولید کنندگان باید به آن توجه کنند.
رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان این که فاکتور قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش برای مصرف کنندگان سه فاکتور اصلی تهیه و خرید یک کالا است، گفت: قیمت باید برای مصرف کنندگان رضایت ایجاد کرده از سوی دیگر برخی از مصرف کنندگان بیش از قیمت به کیفیت یک کالا اهمیت می دهند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که خدمات پس از فروش نیز به خصوص در تهیه کالاهای سرمایه ای بسیار اهمیت دارد افزود: یقین دارم پیشتازان این عرصه جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان خواهند داشت.
تهرام/9977/1348
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن