تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لازمه بصیرت افزایی، شناخت و معرفت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه:
لازمه بصیرت افزایی، شناخت و معرفت است خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نگار با اشاره به این که در لازمه شناخت خدا، اول معرفت به خودمان است اظهار داشت:همه اعمال انسان به طولانی بودن سجود و رکوع نیست بلکه باید در میزان اعمال انسان ها به باطن افراد نگاه کرده و بعد نتیجه گرفت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام وحید مهری، امام جمعه نگار، صبح امروز در مدرسه علمیه محمودیه کرمان، گفت: یکی از وظایف مهم انسان ها شناخت کافی در زندگی دنیوی بوده زیرا کسی اگر کاری را بدون شناخت انجام دهد در زندگی خانوادگی خود موفق نخواهد شد.
 امام جمعه نگار با توجه به این که معرفت درکارها مهم است، خاطرنشان کرد: کسی که دنبال کارهای طلبگی یا شهدایی است اولین کار مهم، شناخت کافی و به اندازه نسبت به آن کار است و با شناخت می تواند زندگی یک عالم یا شهداء را بهتر در زندگی خود اجرا کرده و رضایت آنان را به دست بیاوریم.
 وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در باره معرفت اظهار داشت: هیچ حرکتی برای هیچ فردی در کارها غیر از شناخت نیست، و این که اگر در زندگی کسی توانست اول خود را بشناسد خدا را هم در مرحله دوم خواهد شناخت زیرا اگر یک انسان بداند که از کجا آمده و به کجا خواهد رفت، خدا راهم در جواب این سؤال ها می شناسد.
 حجت الاسلام مهری با بیان این که لازمه معرفت در درجه اول شناخت خود انسان است بیان داشت: اگر از انسان ها کسی باشد که دارای عبادت قوی بوده اما خود را نشناسد دراین صورت خدا را هم نمی شناسد چرا که همه اعمال انسان به طولانی بودن سجود و رکوع نیست بلکه میزان اعمال انسان به باطن افراد است و باید بعد نتیجه گرفت.
 وی با اشاره به این که شأنیت انسان ها این است که روح خدا در جسم آن ها دمیده شده، تصریح کرد: اگر انسان ها تمام کارهای خود را طبق دستور خدا انجام دهند و در راه خدا باشند چنین عملی، ارزش کارهای آن ها را در راه خدا بالا می برد و در زندگی دنیوی در مقابل شیاطین پیروز می شود.
 وی ابراز داشت: کسی که اهل علم بوده باید در کارهای خود برای شناخت خدا تلاش کند زیرا کاری که اگر در آن کوشش نباشد به راحتی به دست نمی آید.
 وی در پایان گفت: یک طلبه باید سعی کند که شیطان در جسم و روح او نفوذ نکند و تنها راه نفوذی آن این است که تمام کارهای خود را برای خدا انجام داده و سعی کند که در زندگی خود جزء مخلصین باشد همان طور که اهل بیت با مخلص بودن خودشان توانستند راه نفوذی شیطان را بر خود ببندند./970/پ202/ب


۱۳۹۳/۱/۱۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن