تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820038762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار اردبیل : منزلت اجتماعی سالمندان حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار اردبیل : منزلت اجتماعی سالمندان حفظ شود اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: تلاش و کوشش برای حفظ منزلت اجتماعی سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش روز دوشنبه در دیدار سالمندان مرکز ماندگاران اردبیل افزود: جامعه باید همواره شرایطی را فراهم کند تا افراد در دوره سالمندی هم نیروی مولد باشند و عرصه برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آنان تنگ نشود.
وی بیان کرد: لازم است با فرهنگ سازی ، این موضوع جا بیفتد که سالمندی نیز چون دوره جوانی یکی از فصل های زندگی هرفرد است که باید غنیمت شمرده شود.
به گفته وی ، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ، این دوره از زندگی حتی بااهمیت تر از دوره جوانی قلمداد می شود و افراد سالمند به علت تجربه و مهارت بالایی که در امور دارند بیش تر مورد توجه قرار می گیرند و مسلماً در چنین فضایی فرد سالمند ، احساس رخوت ، بیهودگی و بی ثمربودن نخواهد کرد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در حاشیه این مراسم گفت : به دلیل پیشرفت های جدید در علم به خصوص پزشکی ، جمعیت سالمندان در جوامع روبه افزایش است و از آن جایی که سالمندی دورانی است که باتغییرات جسمی متعددی همراه است و این تغییرات نهایتاً موجب می شوند سالمندان برای ادامه زندگی ، نیاز به حمایت و خدمات اطرافیان داشته باشند.
رویا احمدیان اظهار کرد سیاست کلی سازمان بهزیستی در خصوص سالمندان برحفظ هر چه بیش تر آنان در کنار خانواده است و درجهت اجرای این سیاست در گام نخست ، طرح توانمند سازی سالمندان را اجرا نموده و در ادامه ، به راه اندازی مراکز با اولویت بندی مراکز مراقبت در منزل سالمندان ، مراکز روزانه سالمندان و در نهایت مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان توسط بخش خصوصی و تحت نظارت سازمان بهزیستی اهتمام دارد.
وی گفت: بهزیستی استان درهمین راستا طرح توانمندسازی سالمندان را از سال 86 در بخش روستایی استان با شناسایی سه هزار و 424 نفر از سالمندان شروع کرده و در این طرح ، خدمات آموزشی ، تفریحی ، پزشکی ، روان شناسی ، مددکاری ، فیزیوترابی ، کاردرمانی و شنوایی سنجی به سالمندان شناسایی شده ارایه می گردد.
او افزود : اداره کل بهزیستی استان با اعطای مجوز تاسیس مراکز روزانه سالمندان در اردبیل و وجود مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان مرد و زن به تعداد 4 مرکز در استان ، در خدمت 150 نفر از سالمندان بوده است.
1234/530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن