تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813256838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخصصان کبد و گوارش کودکان کشور در مشهد گردهم می آیند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

متخصصان کبد و گوارش کودکان کشور در مشهد گردهم می آیند مشهد- ایرنا- متخصصان گوارش و کبد کودکان کشور در نخستین کنگره بین المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گردهم می آیند.


دکتر محمدعلی کیانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره با حضور 300 نفر از متخصصان و پزشکان فوق تخصص و جراحان بیماریهای گوارشی و کبد از داخل و خارج کشور در طول روزهای 20 تا 22 فروردین ماه در مشهد برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این کنگره پنج میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، استرالیا، آلمان و نیوزلند شرکت خواهند داشت.
وی محورهای این کنگره بین المللی را شامل اصول تغذیه ای صحیح کودکان، درمان های نوین بیماریهای گوارشی کودکان، پیوند کبد کودکان، ملاحظات اخلاقی در بیماریهای گوارشی کودکان، بلع جسم خارجی و مواد سوزاننده در کودکان و مراقبت های پرستاری در این بیماریها برشمرد.
کیانی هدف از برگزاری این کنگره را آشنایی با تازه ترین دستاوردهای روز و کسب تحولات علمی در زمینه بیماریهای گوارشی و کبد کودکان عنوان کرد.
دبیر علمی کنگره بین المللی بیماریهای کبد و گوارش کودکان نیز در این جلسه گفت: در طول سه روز برگزاری این کنگره 40 مقاله به صورت سخنرانی و 75 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.
دکتر سید علی جعفری افزود: 750 مقاله پیرامون بیماریهای گوارش و کبد کودکان به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که 115 مقاله پذیرفته شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه ضرورت توجه به بیماریهای گوارشی و کبد کودکان از سوی والدین و پزشکان را مورد تاکید قرار داد.
دکتر سیمین پرتوی افزود: برخی از بیماریهای گوارشی کودکان بر اثر عوامل ژنتیکی ایجاد می شود و در ایجاد بخشی دیگر از این بیماریها عوامل تغذیه ای مانند تغذیه با شیر مادر و رژیم غذایی نادرست دخالت دارند.
وی در ادامه گفت: امروزه بیماریهای گوارشی و کبد کودکان به صورت یک رشته مجزا و تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد، در حالی که در گذشته این بیماریها توسط متخصصان گوارش و کبد برای بزرگسال معالجه می شد.
7487/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن