تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819685587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلب مصنوعی برای نخستین بار وارد کشور می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انقلاب بزرگ درمان نارسایی قلبی در راه است: قلب مصنوعی برای نخستین بار وارد کشور می شود تهران-ایرنا- فوق تخصص جراحی قلب گفت : هم اکنون در حیطه تشخیص و درمان نارسایی قلبی انقلاب بزرگی در حال رخ دادن است و در سال آینده قلب مصنوعی برای نخستین بار وارد کشور می شود.


به گزارش ایرنا از مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، «محمود بهشتی منفرد» افزود : نارسایی قلبی یکی از مهمترین بیماری های قلبی است و پیش از این وقتی بیماران به فاز نارسایی قلب می رسیدند پزشکان براین باور بودند که این مرحله آخر است و دیگر نمی توان برای این دسته از بیماران اقدام خاصی انجام داد.
وی افزود: خوشبختانه امروزه با پیشرفت های علمی حاصل شده در زمینه کمک به بیماران قلبی می توانیم برای رفع مشکلات این دسته از بیماران اقدامات مختلف داخلی، جراحی یا تعبیه دستگاه های کمک قلبی را انجام داد.
این فوق تخصص جراحی قلب افزود:امروزه پیشرفت های حاصل شده در زمینه ساخت دستگاه های کمک قلبی نیاز به پیوند قلب را در دنیا کاهش داده است، در واقع تعبیه دستگاه های قلب مصنوعی می تواند برای بیماران به عنوان یک روش کمتر تهاجمی و کم هزینه تر نسبت به پیوند قلب موثر واقع شود.
بهشتی منفرد با ابراز تاسف از این که تاکنون دستگاه های قلب مصنوعی وارد ایران نشده است، یادآور شد که در تلاش هستیم در آینده نزدیک این وسایل را به ایران وارد کنیم. تعبیه این دستگاه کار مشکلی نیست و امکان انجام عمل کارگذاری قلب مصنوعی در ایران امکان پذیر است. فقط مهم واردات این دستگاه و موجود بودن آن در بازار است.
به گفته وی پمپ های قلب مصنوعی اگر وارد ایران شوند می توانند به بسیاری از بیمارانی که در صف پیوند قلب هستند کمک کنند. تعبیه قلب مصنوعی برای بیمار هزینه نسبتا بالایی دارد، البته نه در حد پیوند قلب. علاوه بر این در زمینه واردات این دستگاه ها در ایران مشکلاتی وجود دارد که اگر زمینه های رفع این موانع برطرف شود بسیاری از بیماران درمان می شوند.
بهشتی منفرد افزود: با توجه به مذاکره ای که با شرکت سازنده شده است به نظر برسد که بتوانیم درپنج تا شش ماه آینده حداکثر تا سال اینده زمینه ورود این دستگاهها به ایران فراهم شود.
این فوق تخصص جراحی قلب با تاکید بر این که دستگاه قلب مصنوعی جایگزین کامل پیوند قلب نمی شود ولی می تواند قسمت اعظمی از مشکلات بیماران را حل کند گفت: این دستگاه ها گاهی پلی برای رسیدن به پیوند قلب هستند و گاهی برای بیمارانی که به هر دلیل نتوانند تحت عمل پیوند قلب قرار گیرند می تواند به عنوان درمان قطعی و انتهایی برای آنها مطرح شود.
چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران از 10 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.
علمی(1)**ل .الف **1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن