تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820381627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلب مصنوعي براي نخستين بار وارد ايران مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ فروردين ۱۳۹۳ (۹:۳۱ق.ظ)
قلب مصنوعي براي نخستين بار وارد ايران مي‌شود يک فوق تخصص جراحي قلب با بيان اينکه در حال حاضر در حيطه تشخيص و درمان نارسايي قلبي نيز انقلاب بزرگي در حال رخ دادن است گفت: تا به حال تکنيک دستگاه‌هاي قلب مصنوعي وارد ايران نشده است، ولي در تلاشيم در آينده نزديک و در سال آينده اين وسايل را به ايران وارد کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمود بهشتي منفرد با بيان اينکه نارسايي قلبي يک مبحث قابل توجه و حائز اهميت است و پرداختن به آن مي‌تواند بخش بزرگي از مشکلات بيماران قلبي را حل کند اظهار کرد: در واقع نارسايي قلبي تا مدت‌ها قبل به عنوان مراحل آخر درمان براي بيماران قلبي مطرح بود و تقريبا وقتي بيماران به فاز نارسايي قلب مي‌رسيدند ديگر نمي‌شد اقدام خاصي براي آنها انجام داد.
وي افزود: خوشبختانه امروز با پيشرفت‌هاي علمي حاصل شده در زمينه کمک به بيماران قلبي مي‌توانيم به ميزان قابل توجهي جهت رفع مشکلات بيماران اقدامات مختلف داخلي، جراحي يا تعبيه دستگاه‌هاي کمک قلبي را انجام دهيم.
به گزارش مرکز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، اين فوق تخصص جراحي قلب با بيان اينکه در حال حاضر در حيطه تشخيص ودرمان نارسايي قلبي نيز انقلاب بزرگي در حال رخ دادن است گفت: اميدواريم با توسعه برنامه‌هاي تحقيقاتي بتوانيم در جهت خدمت به بيماران اقدامات موثري انجام دهيم.
بهشتي منفرد افزود: بيماران مبتلا به نارسايي قلبي در دهه‌هاي اخير يا محکوم به مرگ بودند و درمان هاي دارويي برايشان موثر نبود و يا در صف‌هاي طولاني انتظار براي پيوند قلب قرار مي‌گرفتند.
وي با اشاره به اينکه با پيشرفت‌هاي حاصل شده در زمينه ساخت دستگاه‌هاي کمک قلبي اين نياز به پيوند در دنيا کاهش يافته است، تصريح کرد: با توجه به دوره اى كه بنده در رابطه با دستكاههاى كمك قلبى در امريكا ديده ام ، مي‌توان گفت در زمينه کمک به بيماران قلبي تحول بزرگي صورت گرفته است.
اين پزشک بيمارستان شهيد مدرس افزود: در واقع تعبيه دستگاه‌هاي قلب مصنوعي مي‌تواند براي بيماران به عنوان يک روش کمتر تهاجمي و کم هزينه‌تر نسبت به پيوند قلب موثر واقع شود.
بهشتي منفرد با بيان اينکه متاسفانه به علت مسائل مختلفي که وجود داشته است تا به حال دستگاه هاي قلب مصنوعي وارد ايران نشده است، ولي در تلاشيم در آينده نزديک اين وسايل را به ايران وارد کنيم. تعبيه اش کار مشکلي نيست و امکان انجام عمل کارگذاري قلب مصنوعي در ايران امکان پذير است. فقط مهم واردات اين دستگاه و موجود بودن آن در بازار است.
پمپ‌هاي قلب مصنوعي اگر وارد ايران شوند مي‌توانند به بسياري از بيماراني که در صف پيوند قلب هستند کمک کنند.
وي ادامه داد: قلب مصنوعي هزينه نسبتا بالايي دارد، البته نه در حد پيوند قلب. علاوه بر اين در زمينه واردات اين دستگاه‌ها در ايران مشکلاتي وجود دارد که اگر زمينه‌هاي رفع اين موانع برطرف شود بسياري از بيماران درمان مي‌شوند.
بهشتي منفرد افزود: تصور مي‌کنم در آينده نزديک و طي مذاکره‌اي که با شرکت سازنده‌اش داشتيم بتوانيم ظرف پنج تا شش ماه آينده زمينه ورود اين دستكاهها به ايران فراهم كردد،اين فوق تخصص جراحي قلب با تاکيد بر اينکه دستگاه قلب مصنوعي جايگزين کامل پيوند قلب نمي شود ولي مي تواند قسمت اعظمي از مشکلات بيماران را حل کند گفت: اين دستگاه‌ها گاهي پلي براي رسيدن به پيوند قلب‌اند و گاهي براى بيمارانى كه به هر دليل نتوانند تحت عمل بيوند قلب قرار كيرند ميتواند بعنوان درمان قطعى وانتهايى براى انها مطرح كردد.
وي افزود: پيش بيني مي‌شود با نمونه هاي جديد در حال ساخت در دنيا، در آينده خيلي نزديک بحث پيوند قلب با تمام مشکلاتي که دارد تقريبا به حاشيه برود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن