تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812618327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمپ های کارآفرینی امسال در تمام استان ها اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون پژوهشی دانشگاه جامع: کمپ های کارآفرینی امسال در تمام استان ها اجرا می شود تهران - ایرنا -معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: تجربه موفق اجرای آزمایشی (پایلوت) کمپ های کارآفرینی در زمستان 92 و همچنین استقبال دانشجویان از این طرح، ما را بر آن داشت که کمپ کارآفرینی را در سال 93 برای تمام استانها به اجرا درآوریم.


راه اندازی کمپ های کارآفرینی که برای اولین بار در کشور از اواخر سال 92 به آزمایش گذاشته شد به عنوان یکی از طرح های موفق و موثر در تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول و تحقق دانشگاه کارآفرین، در سال جدید گسترش خواهند یافت.
پیمان صالحی تاکید کرد: مسلما برای اشتغال، داشتن دانش به تنهایی کافی نیست و دانش آموختگان باید صلاحیت حرفه ای لازم را کسب کنند.
وی ضمن ارائه تعریفی مبنی براینکه کارآفرینی، تفکری است برای ایجاد اشتغال مولد با پذیرش ریسک، گفت: معتقدیم در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویان فارغ التحصیل باید علاوه بر داشتن مهارت و دانش کافی، به مهارت های کارآفرینی نیز مسلح باشند.
صالحی درعین حال تاکید کرد: دستیابی دانشجویان به مهارت های کارآفرینی به خودی خود محقق نمی شود و نیازمند زمینه هایی است که باید فراهم شود و تشکیل کمپ های کارآفرینی یکی از مهم ترین ابزارهای ایجاد مهارت های لازم و کاهش ریسک قبل از ایجاد کسب و کار به شمار می آید.
وی در تشریح اهداف ایجاد کمپ های کارآفرینی اظهار داشت: این کمپ ها با هدف تشویق و ترویج فرهنگ ایده پردازی و خلاقیت، جمع آوری ایده های کسب و کار و تشکیل بانک ایده و شناسایی صاحبان ایده های نو و حمایت از ایده های برتر راه اندازی شدند.
صالحی، توسعه تفکر بکارگیری علوم و فناوری و آموخته های دانشگاهی در راستای تولید ثروت، آشنایی دانشجویان با موضوع چگونگی راه اندازی یک کسب و کار موفق و آشنایی با چگونگی جلب سرمایه و تامین منابع مالی جهت توسعه کارآفرینی دانش بنیان را به عنوان دیگر اهداف ایجاد کمپ کارآفرینی معرفی کرد.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: با تشکیل کمپ های کارآفرینی علاوه بر معرفی مراکز رشد خوشه های فناوری و کارآفرینی دانشگاه، تعامل موثر و سازنده ای میان صاحبان ایده، دانشگاه و سرمایه گذار در جهت تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول و نهایتا تحقق دانشگاه کارآفرین برقرار خواهد شد.
وی درباره جزییات برنامه های کمپ کارآفرینی توضیح داد: پس از فراخوان و ثبت نام داوطلبان، افراد صاحب ایده شناسایی و از میان آنها افراد دارای طرح کسب و کار انتخاب می شوند و در برنامه های 10 روزه کمپ شرکت خواهند کرد.
صالحی افزود: در کمپ کارآفرینی که بهمن ماه 92 برای اولین بار در کشور به اجرا درآوردیم بیش از 200 نفر متقاضی حضور شدند که 150 نفر آنها ایده خود را ارائه کردند و از میان آنها حدود 110 نفر طرح کسب و کار داشتند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در کمپ کارآفرینی طی مدت 10 روز و در هشت گام، آموزش های لازم را فرا گرفتند که شرکت در کارگاه های آموزشی با موضوعات «موفقیت - طراحی آینده - نوع نگرش» و «خلق ایده - خلاقیت - نوآوری» از جمله این آموزش ها بود.
معاون دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد: در دومین گام، شرکت کنندگان با حضور کلینیک های کارآفرینی، مشاوره های تخصصی در زمینه ایده پردازی، تجاری سازی ایده، مباحث حقوقی ثبت ایده و اختراع، دریافت تسهیلات و نگارش طرح اولیه برای یک ایده را از کارآفرینان موفق، نمایندگان صنایع، کارشناسان مسائل حقوقی، نمایندگان بانکها و کارشناسان مربوطه دریافت کردند.
به گفته وی، جمع آوری ایده های دانشجویان و داوری آنها به منظور انتخاب و معرفی ایده های برتر سومین گام این کمپ کارآفرینی بود.
صالحی بیان داشت: راه یافتگان به مرحله چهارم، در کارگاه های آموزشی نگارش و پیاده سازی انواع طرح کسب و کار، آشنایی با برندسازی و بازاریابی و تحلیل بازار شرکت کردند.
وی به برپایی دومین کلینیک تخصصی در پنجمین گام کمپ کارآفرینی اشاره کرد و گفت: مشاوره های مربوط به نگارش طرح توجیهی، برآوردهای مالی هزینه های تولید یک محصول، بازاریابی و فروش محصول، دریافت تسهیلات، نگارش طرح کسب و کار به دانشجویان شرکت کننده در این مرحله ارائه شد.
معاون دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: در گام ششم، طرح های کسب و کار تکمیل شده پس از جمع آوری، به داوری گذاشته شد و در گام های هفتم و هشتم، طرح های برتر برای فروش در بورس ایده عرضه شد و صاحبان طرح های برتر به معرفی ایده و طرح خود پرداخته و آنها را برای ورود به مرحله تجاری سازی به فروش رساندند.

**استمرار برنامه های کارآفرینی از اولویت های دانشگاه علمی کاربردی در سال 93 است

صالحی، اجرای کمپ کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی را یکی از طرح های موفق ارزیابی کرد و گفت: با توجه به موفقیت این طرح، استقبال چشمگیر و همچنین ضرورت آن، کارآفرینی به عنوان یک مقوله مستمر در دانشگاه جامع علمی کاربردی دنبال خواهد شد.
وی راه اندازی مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه در معاونت پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی از دو سال قبل را نشانگر توجه و عزم جدی این دانشگاه برای توسعه و تقویت آموزش های کارآفرینی در جامعه توصیف کرد.
علمی (4)**1055**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن