تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815595795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 57 درصدی سرقت از بانک ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کاهش 57 درصدی سرقت از بانک ها




فرمانده نیروی انتظامی با بیان وقوع 20 فقره سرقت از بانک ها در سال 1392 افزود، سرقت از بانک ها در سال گذشته 57 درصد کاهش داشته است.





خبرگزاری ایرنا: سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در نشست خبری گفت: میزان سرقت در سال 92 نسبت به سال 91، 22 درصد افزایش داشته است.

** عملکرد سال 92 نیروی انتظامی

وی با اشاره به اینکه در کشف سرقت دو درصد بهبود داشته ایم، افزود: میزان کشفیات سرقت در سال گذشته 63 درصد بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد، همچنین در وقوع قتل رشد نداشتیم، بطوریکه در سال 92 یکهزار و 908 فقره قتل رخ داده و در سال 91، این آمار یکهزار و 910 فقره قتل بوده است.

وی همچنین به 20 فقره سرقت از بانک ها در سال 92 اشاه کرد و گفت: سرقت از بانک 57 درصد کاهش داشته است.

سردار احمدی مقدم همچنین سرقت از طلا فروشی ها را با 15 درصد کاهش، 74 فقره عنوان کرد و گفت: تمام سرقت ها از بانک و طلا فروشی ها، به جز چند فقره کشف شده است.

وی ادامه داد: تهران بزرگ با 33 درصد، بیشترین آمار سرقت را دارا است که اگر استان تهران را به آن اضافه کنیم جمع سرقت ها به 37 درصد می رسد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: خراسان رضوی با 5/9درصد، اصفهان 1/6 درصد، فارس 5/5

درصد و خوزستان 2/5 درصد آمار سرقت داشتند و حدود 60 درصد سرقت ها در این استان ها اتفاق افتاده است.

وی درباره میزان قتل های صورت گرفته در کشور نیز افزود: سیستان و بلوچستان با 221 فقره قتل رتبه نخست، خوزستان 174 فقره، تهران بزرگ 163 فقره، فارس 156 فقره و خراسان رضوی 113 فقره در رتبه ها بعدی میزان قتل قرار دارند و 44 درصد قتل های رخ داده در کشور در این پنج استان بوده است.

سردار احمدی مقدم به ناآرامی ها اجتماعی، صنفی و تجمعات اعتراض آمیز اشاره کرد و گفت: این مورد 11 درصد نسبت به سال 91 کاهش داشته است.

وی ادامه داد: میزان کشفیات مواد مخدر با 500 تن در سال 92، حدود 14درصد افزایش نسبت به سال 91 داشته است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، استان های شرق کشور با 49 درصد بالاترین سهم کشف مواد مخدر را داشته اند و استان های حاشیه ای با 28 درصد و 23 درصد در بقیه استان های کشور کشف مواد مخدر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کشف مواد مخدر توسط سگ های مواد یاب با 49 تن، 37 درصد رشد در سال نسبت به سال 91 داشته، ادامه داد: قیمت تریاک در شرق کشور یک میلیون و 400 هزار تومان اما در غرب کشور سه میلیون تومان است.

سردار احمدی مقدم همچنین درباره قیمت هرویین گفت: قیمت هر کیلوگرم هرویین در شرق کشور چهار میلیون تومان است اما در غرب کشور این مواد با قیمت 19 و نیم میلیون تومان به فروش می رسد.

وی بیشترین کشف مواد مخدر را در استان هرمزگان با 87 تن که شامل 17 درصد کل کشفیات مواد مخدر کشور است عنوان کرد و گفت: کرمان 86 تن، یگان ها مرزی 72 تن، سیستان و بلوچستان 44 تن، فارس 36 تن و اصفهان 34 تن به ترتیب در رتبه بیشترین کشف مواد مخدر قرار دارند.

سردار احمدی مقدم به خدمات راهور نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: تعداد شماره گذاری خودروهای جدید با 896 هزار شماره گذاری 13درصد کاهش داشته اما شماره گذاری خودروهای خارجی با 72 هزار شماره گذاری 49 درصد افزایش داشته است.

وی به اسقاط 71 هزار و 827 خودرو با 52 درصد کاهش اشاره کرد و گفت: در سال 92 همچنین یک میلیون و 500 هزار گواهنامه جدید صادر شد، که این رقم 21 درصد کاهش داشته است.

سردار احمدی مقدم در ادامه ارائه عملکرد نیروی انتظامی در سال 92 افزود: در سال گذشته، 59 میلیون برگ جریمه صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سفرهای ایرانی و خارجی در سال 92 نیر گفت: هفت میلیون و 200 هزار ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که این میزان سفرها 5/12 درصد نسبت به سال 91 رشد داشته است.

وی به سفر چهار میلیون و 600 هزار خارجی به ایران اشاره کرد و ادامه داد: سفرهای خارج از کشور نیز 21 درصد رشد یافته است.

سردار احمدی مقدم همچنین از رضایت مردم از شماره تماس 197 نیروی انتظامی خبر داد و تصریح کرد، در سال 92 بیش از 24 درصد تماس های مردم با این شماره تلفن جهت تقدیر و رضایت از عملکرد نیروی انتظامی بوده که سه درصد بهبود نسبت به سال 91 داشته است.

وی با اشاره به اینکه 9/3 درصد تماس های مردم به شماره تلفن 197 مربوط به شکایت ها و بقیه تماس ها نیز پیشنهاد و انتقادات بوده است، افزود: در تعطیلات نوروزی امسال 8/54 درصد تماس ها برای اعلام رضایت از عملکرد نیروی انتظامی و 3/2 درصد دیگر نیز شکایات در ایام نوروز بوده است.

سردار احمدی مقدم به آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در سال 92 نیز اشاره کرد و گفت: هنوز آمار تصادفات در اسفند سال گذشته از سوی سازمان پزشکی قانونی صادر نشده اما آمارها نشان می دهد که تعداد کشته ها یکهزار و 200 نفر نسبت به سال 91 کاهش داشته است.

** اولویت های ناجا در سال 93

سردار احمدی مقدم تصریح کرد، یکی از اولویت های جدی ناجا، تعالی فردی و سازمانی است که در این راستا بهینه سازی خدمات، اصلاح فرایند، توسعه فناوری، بهبود ساختارها، تلاش در جهت حرفه ای سازی ماموران نیروی انتظامی و ارتقای آموزش ها را شاهد خواهیم بود.

وی مبارزه با سرقت و افزایش توان کشف را از دیگر برنامه های اولویت دار ناجا عنوان کرد و افزود: یک چالش جدی در حوزه سرقت در کشور وجود دارد که در حال چاره جویی اساسی برای آن هستیم.

سردار احمدی مقدم افزود: دو سوم اموال مسروقه در کشور کشف می شود، اما فقط یک سوم آن به دست مردم می رسد زیرا برخی وسایل و حتی وسائط نقلیه مشخص نیست که متعلق به چه کسی است به همین منظور این اموال در گنجینه اداره آگاهی و پارکینگ ها باقی می ماند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در مجموع نیمی از اموال مکشوفه در گنجینه اداره آگاهی باقی می ماند که با کمک قوه قضاییه کارهای جدی در این زمینه صورت می گیرد تا رویه واحدی با همکاری بیمه ها، دادستانی و نیروی انتظامی جهت تعیین تکلیف این اموال به دست آید.






تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن