تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به کارنامه نوروزی پلیس استان کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به کارنامه نوروزی پلیس استان کرمانشاه کرمانشاه - ایرنا - روزهای تعطیل نوروز شاید فرصتی برای آرمیدن و آسایش شهروندان و بسیاری دیگر از کارکنان ادارات است اما همین روزها اوج کار و تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در حوزه های امنیت، راهور و پلیس راه است که دستاورد آن امنیت پایدار اجتماعی است.


طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز و تا پایان چهاردهمین روز از فروردین 93 ادامه داشت، به همین دلیل فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه روز یکشنبه میزبان خبرنگاران بود تا از کارنامه نیروهای تحت امرش در ایام تعطیل نوروزی بگوید.
سردار ˈکریم کشوریˈ، کاهش 20 درصدی تلفات انسانی در سوانح رانندگی برون شهری و نیز کاهش 36 درصدی تلفات در حوزه درون شهری را با وجود افزایش 20 درصدی در تعداد سوانح خودرویی، از دستاوردهایی عنوان کرد که با تلاش شبانه روزی پلیس و البته همراهی و همکاری مردم، محقق شده است.
وی، تعداد افراد کشته شده در سوانح خودرویی درون شهری استان در ایام نوروز امسال را پنج نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته در همین روزها سه نفر تلفات داشته ایم که دلیل افزایش آن عمدتا ناشی از عدم رعایت عابران پیاده می باشد.
سردار کشوری، همچنین تعداد مجروحین سوانح خودرویی استان در ایام نوروز را 208 نفر اعلام کرد و گفت: این در حالیست که سال گذشته تعداد مجروحین استان 165 نفر بوده است.
توقیف 849 دستگاه خودرو و موتورسیکلت که 472 مورد از آنها به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز در روزهای تعطیل نوروز امسال توقیف شده اند از دیگر مواردی بود که فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه به آن اشاره کرد.
وی همچنین از انجام تست اعتیاد بر روی یک هزار و 82 نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی استان در مدت یاد شده خبر داد و گفت: 29 مورد از این آزمایش ها دارای نتیجه مثبت بوده که ضمن توقیف گواهینامه این افراد، جریمه ای دو میلیون ریالی نیز برای آنها اعمال شده است.
سردار کشوری در ادامه با اشاره به 14 مورد سرقت خودرو در استان در این مدت، گفت: 10 مورد از این خودروهای سرقتی مربوط به مهمانان نوروزی و مسافران ورودی به استان بوده که در اسرع وقت و با تلاش پلیس کشف شده است.
وی گفت: سرقت خودرو در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته افزایش 25 درصدی داشته به طوری که سال گذشته در نوروز، 80 دستگاه خودرو در استان به سرقت رفت ولی در نوروز امسال این رقم به 100 دستگاه افزایش یافته و در عین حال سرعت عمل و دقت پلیس در کشف خودروهای سرقتی نسبت به سال گذشته هم بیشتر بوده است.
وی همچنین سرقت از منازل در نوروز امسال را دارای افزایش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد ولی تاکید کرد که در عمده سرقت ها، شاهد کاهش بوده ایم.
وی گفت: در زورگیری ها کاهش 37 و نیم درصدی، در سرقت از احشام و سرقت مسلحانه نیز دارای کاهش 50 درصدی بوده ایم ضمن اینکه مواردی مانند کیف قاپی و سرقت به عنف هم نسبت به سال گذشته دارای شرایط مساوی بوده است.
وقوع پنج فقره قتل که دو مورد از انها سهوی و توسط افراد صغرسنی رخ داده و سه مورد دیگر که عمدتا ریشه در اختلافات خانوادگی داشته و امکان رفتار پیشگیرانه از پلیس را سلب کرده بود از دیگر حوادث نوروز امسال بوده در حالی که به گفته سردار کشوری در نوروز سال گذشته تنها یک فقره قتل در استان حادث شده بود.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از پنج مرحله کشف مواد مخدر در استان که منجر به ضبط افزون بر 19 کیلوگرم مواد مخدر شده بود در نوروز امسال خبر داد و گفت: در یکی از این مراحل یک باند توزیع شیشه متلاشی و از آنها نیز 10 کیلوگرم ماده مخدر شیشه کشف شده بود.
وی همچنین جمع آوری معتادان کارتن خواب و همراهی خوب سازمان های مردم نهاد که کمپ های خود را بدین منظور تخصیص داده بودند، از دیگر فعالیت های نوروزی پلیس استان کرمانشاه عنوان کرد.
وی گفت: برای اجرای بهینه طرح نوروزی امسال از توان 765 واحد گشتی با بکارگیری چهار هزار نفر از نیروهای پلیس استفاده شد و در حوزه راهور و پلیس راه نیز 555 نفر از پرسنل به صورت مستمر همکاری داشته اند ضمن اینکه در همین مدت از خدمات بسیج، پلیس های محله و نگهبانان محله نیز بهره گیری شده است.
وی همچنین همکاری سایر ارگان ها را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: نظرسنجی های بعمل آمده از ساکنان و مهمانان استان کرمانشاه نشان از رضایتمندی آنان از امنیت پایدار استان در روزهای تعطیل نوروز امسال دارد.
571/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن