تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815535763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه های پزشکی برای بیماران فشارخونی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توصیه های پزشکی برای بیماران فشارخونی رفسنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: افراد دارای بیماری فشار خون باید از قطع خودسرانه داروهای ضد فشار خون خودداری کنند.


احمد جمالی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فشار خون یکی از بیماری های شایع در جامعه است افزود: شیوع این بیماری به دلیل حرکت جامعه به سمت زندگی ماشینی، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و استرس است.
وی تصریح کرد: 20 تا 25 درصد افراد بالای 35 سال در کشور به این عارضه مبتلا هستند و این عارضه بر ارگان های مختلف بدن از جمله مغز، قلب، کلیه و چشم اثرگذار و زمینه بسیاری از نارسایی ها و سکته های قلبی، مغزی و بیماری های کلیوی است.
وی فشار خون را بیماری خاموش نامید و ادامه داد: مردم باید مواظب سلامتی خود باشند و بهتر است هر چند وقت یک بار فشار خون خود را اندازه بگیرند و در صورتی که با سه بار متوالی اندازه گیری، فشارخون عدد بالای 140 بر روی 90 را نشان داد مبتلا به فشار خون هستند و باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند.
جمالی زاده، گفت: اولین گام برای کنترل این بیماری، تغییر و اصلاح سبک زندگی است به این معنا که رژیم غذایی مناسب و تحرک را در برنامه سلامت خود بگنجانند.
وی تصریح کرد: مصرف غذاهای شور، پر چرب و سرخ کردنی و فست فود، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور، تن ماهی و سس ها برای این افراد خطرناک است و برای همه گروه های سنی بویژه سالمندان، سرطانی ها و افراد دارای بیماری قلبی و عروقی و فشارخون توصیه می شود از تمامی سبزیجات به خاطر داشتن املاح و فیبر استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: خوردنی های حاوی پتاسیم مانند سبزیجات و موز در پایین آوردن فشار خون موثر است و مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای، نوشابه های گازدار و شکلات سبب افزایش فشار خون می شود و باید مصرف آنها به اندازه اعتدال باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، پیاده روی و تحرک برای همه گروه های سنی بخصوص افراد فشار خونی را توصیه کرد و افزود: بهتر است هر فرد دو بار در روز هر بار نیم ساعت پیاده روی کند و به صورتی باشد که به حالت تفریح نباشد بلکه بدن عرق کند و افراد سالمند نیز باید در روز نیم ساعت ورزش ملایم و پیاده روی سبک انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: گام بعدی برای کنترل بیماری فشار خون مصرف داروهایی می باشد که پزشک بر اساس میزان بالا بودن فشار خون، جنس و سن و در صورت داشتن چند نوع بیماری تجویز می کند.
جمالی زاده تاکید کرد: بالا نبودن فشارخون، نشانه کنترل و بهبود قطعی بیماری نیست، بنابراین بیماران نباید داروهای ضد فشار خون را خودسرانه قطع کنند.
وی از بیماران و همراهان آنها خواست در صورت بروز علایمی چون سردرد، بویژه در پشت سر و گردن، حالت تهوع و استفراغ، خون دماغ بدون علت خاص و تاری دید، برای کنترل فشار خون به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا باعث پارگی عروق در بدن (عروق چشمی و مغزی) می شود گفت: اگر تشخیص داده شد که فردی مبتلا به فشار خون بالاست در صورتی که شیوه زندگی و رژیم غدایی اصلاح شود و همزمان طبق دستور پزشک معالج، دارو را مصرف و فعالیت بدنی و ورزش را نیز انجام دهد، فشار خون به زیر عدد 140 بر روی 90 می رسد و زندگی سالم را در پیش می گیرد.ک/3
7444/8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن