تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی رکن اساسی مقاوم بودن اقتصاد و جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اقتصاددان صرب: اقتصاد مقاومتی رکن اساسی مقاوم بودن اقتصاد و جامعه است بلگراد - ایرنا - اقتصاددان صرب با بیان اینکه توجه به اقتصاد برای هرکشور و جامعه در عرصه های مختلف بسیار مهم و حیاتی است، تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی رکن اساسی و مهم در مقاوم بودن اقتصاد کشور و جامعه است.


ˈ دراگان لایشیچ ˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بلگراد افزود : اقتصاد مقاومتی آسیب پذیری کشور را مقابل حوادث مختلف از جمله ترفندهای دشمنان به حداقل می رساند.
وی به رهنمودهای مقام رهبری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : رهنمود های رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف توانست این کشور را مقابل تحریم های خارجی مقاوم کند و علاقمندی وافر سرمایه داران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران درست پس از کاهش تحریم ها ثابت کرد که ایران کشوری با بنیه اقتصادی قوی است.
اقتصاددان صرب به پیشرفت های ایران در طی سی پنج سال تحریم اشاره کرد و توضیح داد: ایران را نمی توان در انزوا قرار داد و باید به این مساله تاکید کنم که در واقع این کشورهای تحریم کننده هستند که از کاهش و لغو تحریم سود بیشتری می برند.
وی به زمینه رشد اقتصادی درعرصه های مختلف به ویژه تقویت شرکت های کوچک،متوسط و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:رونق دادن به واحدهای کوچک اقتصادی و توجه به بخش خصوصی می تواند رقابت اقتصادی را در تمامی شاخه های اقتصاد ایجاد کند که نتیجه آن در رفاه اقتصادی جامعه است.
کارشناس امور اقتصادی و تجاری صرب، اقتصاد مقاومتی را راه نجات و توسعه کشور و لازمه شکوفایی چنین اقتصادی را در وحدت قشرهای مختلف جامعه دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع برای بهتر زیستن مردم است.
وی با اشاره به نقش موثر بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در این رابطه بایستی به این مساله توجه داشت که حضور بخش خصوصی و ایجاد انگیزه در تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی و توجه به محصولات و مصرف کالاهای داخلی در عملی کردن اقتصاد مقاومتی بسیار مؤثر است.
وی با تاکید بر اینکه هر کشوری باید درحد توان و با تکیه به نیروی انسانی و توانایی فن آوری داخلی و بهره گیری از تمام موقعیت های موجود در کنار تقویت روابط تجاری با کشورهای خارجی به توسعه اقتصاد داخلی خود بپردازد، افزود: در صورت توسعه اقتصادی همه جانبه داخلی و رسیدن به خودکفایی، استقلال اقتصادی نیز تضمین می شود.
کارشناس اقتصادی صرب در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا علیه ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کردوگفت:جمهوری اسلامی ایران با همت مردم، کارشناسان و متخصصان داخلی در طی سی و پنج سال گذشته توانست مشکل ناشی از تحریم ها را به فرصتی برای پیشرفت و خودکفایی کشور تبدیل کند.
اروپام**2061**1547
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن