تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814962738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با گردشگری مازندران نباید به صورت تفننی برخورد شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد: با گردشگری مازندران نباید به صورت تفننی برخورد شود ساری-ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : نباید با مقوله گردشگری استان به صورت تفننی برخورد شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ دلاور بزرگ نیا ˈ روز شنبه در پایان فعالیت نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : توسعه گردشگری پایدار در استان به یک فهم مشترک بین مسوولان و بخش خصوصی نیاز دارد.
وی بر ضرورت تغییر نگاه سنتی به گردشگری در مازندران تاکید کرد و اظهار داشت : نگاه ها و نوع علاقه مندی گردشگران به مازندران همواره باید مورد توجه مسوولان و دست اندرکاران این بخش قرار گیرد.
بزرگ نیا خواستار تعریف جدیدی از فضای گردشگری در مازندران شد و افزود : هر چند استقبال و اقبال شهروندان به گردشگری در استان وجود دارد ، اما رقابت در این صنعت بسیار نزدیک است.
وی توجه به بازخورد حضور گردشگران و حل مشکلات و تامین نیازمندی آنان را ضروری دانست و تاکید کرد : امروز مسافرت های تعطیلات نوروزی به پایان رسیده است اما باید به موضوع سفرهای تابستانی و اجرای طرح دریای خزر بدرستی توجه شود.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : رفع آلودگی دریا ، اجرای درست طرح دریا و گشت های دریایی موضوع جدی سازمان میراث فرهنگی استان است.
وی جذب گردشگر و حفظ آنان را در شرایط موجود اولویت اداره کل میراث فرهنگی مازندران معرفی کرد و افزود : این تفکر که مازندران استان منحصر به فرد در جذب گردشگر است ، اشتباه محض است ، زیرا استان های دیگر و دیگر کشورها با ایجاد جاذبه های مصنوعی و دست ساخت ، روز به روز در حال افزایش جذب گردشگر و فضاهای گردشگری هستند.
بزرگ نیا همچنین گزارشی از عملکرد کمیته های نهگانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ارائه کرد و گفت : از بیست هشتم اسفند پارسال تا پانزدهم فروردین سال جاری 9 میلیون و 195هزار و 330نفر در مراکز اقامتی استان اقامت گزیدند.
وی افزود : مراکز اقامتی استان شامل هتل ها ،هتل آپارتمان ها ، مهمانپذیری ها ، کمپینگ ها، مهمانسراهای دولتی ، مدارس و ویلاهای استیجاری دارای پروانه بهره برداری ، زیر پوشش ستاد اجرایی خدمات سفر قرار دارند.
بزرگ نیا میانگین اقامت شهروندان در تعطیلات نوروزی در مازندران را پنج شب و شش روز اعلام کرد و اظهار داشت : ظرفیت مراکز اقامتی استان بیش از 630 هزار نفر شب بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران تعداد بازدید کنندگان از مراکز فرهنگی، موزه ها، بناهای تاریخی و اماکن زیارتی و تفریحی استان را در تعطیلات نوروزی حدود پنج میلیون نفر اعلام کرد.
وی نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی را یکی از مهم ترین وظایف ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران معرفی کرد و افزود : روزانه به طور میانگین 700 مورد بازدید میدانی از مراکز اقامتی صورت گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از تذکر و اخطار کتبی به 157 مرکز اقامتی ، پذیرایی ، خدمات مسافرتی و صنوف مختلف عرضه مواد غذایی در شش روز اخیر خبر داد و اظهار داشت : 747 فقره پرونده تخلف در این مدت به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
وی همچنین از ورود حدود یکصد تور گردشگری به مازندران در تعطیلات نوروزی خبر داد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه در 17روز تعطیلات نوروزی حدود 85 هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر در مازندران توزیع شد ، گفت : جایگاه های سی ان جی مازندران ینز به صورت شبانه روزی فعال بودند.
وی یکی از کمیته های مهم ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران را بهداشت و درمان معرفی کرد و افزود : از بیست و هشتم اسفند سال قبل تا پانزدهم فروردین امسال پنج هزار و 133ماموریت اورژانس 115 و 604 ماموریت هلال احمر انجام شد.
او ادامه داد : در تعطیلات نوروزی امسال بیش از شش هزار و 630 کیلو گرم مواد غذایی فاسد شده کشف و معدوم شد.
بزرگ نیا به فعالیت کمیته امینت ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اشاره کرد و گفت: در 17روز تعطیلات نوروزی 24هزار و 778 مورد گشت های انتظامی ، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس در استان انجام شد.
وی به وجود 447غرفه صنایع دستی در قالب 17 نمایشگاه در شهرهای مختلف مازندران اشاره کرد و افزود : در 17 روز تعطیلات نوروزی محصولات صنایع دستی به ارزش بیش از 17میلیارد و 691میلیون ریال به فروش رفته است.
او به جذابیت گردشگری دریایی در تعطیلات نوروزی مازندران اشاره کرد و ادامه داد : 853 واحد که خدمات استفاده از سواحل و دریا را در این تعطیلات بر عهده داشتند به 456 هزار نفر خدمات جت اسکی، گشت دریایی و قایق موتوری ارائه دادند.
بزرگ نیا به وجود چندین روستای گردشگری در مازندران نیز اشاره کرد و گفت : بیش از 68هزار گردشگر در روستاهای گردشگری حضور پیدا کردند.ک/3
2585/1654
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن