تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراخوان «اعتماد» برای حمایت از اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فراخوان «اعتماد» برای حمایت از اقتصاد مقاومتی تهران - ایرنا - مدیر مسوول روزنامه اعتماد در اولین یادداشت سال جدید نوشت:از تمام کسانی که علاقه مند به تقویت تولید و تلاش در جهت مقاوم سازی اقتصاد ملی هستند و دل در گرو استقلال اقتصادی دارند دعوت می شود این روزنامه را به عنوان ارگان این حرکت عظیم ملی قلمداد کنند و می توانند در هر بخشی، بیان مطلبی را سازنده می بینند ما را در کنار خود داشته باشند.


«الیاس حضرتی» در یادداشت خود آورده است: سال 1393 در حالی آغاز شده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» البته با توجه به حساسیت مسائل فرهنگی اعلام کرده اند.
بدون شک توجه به دو موضوعی که رهبری نظام سال 93 را بر آن نامگذاری کرده اند از مهم ترین موضوعات مبتلابه کشور ما در شرایط حاضر است: موضوعاتی که رهبری معظم از دو، سه سال قبل مرتبا بر آن پافشاری می کردند و علاوه بر تذکرات متعدد، طرحی را با عنوان اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مستشاران رهبری به سرانجام رساندند و جهت اجرا به دولت محترم و بقیه قوا ابلاغ کردند.
البته رهبری به این تصویب و ابلاغ اکتفا نکرده و قبل از فرا رسیدن عید نوروز به الزامات اقتصاد مقاومتی به صورت تفصیلی پرداختند و در اولین روز از سال جدید به ابهامات، شبهات و تمامی سوالاتی که در خصوص این موضوع می توانست مطرح شود یا توسط بعضی ها دامن زده می شد به صورت مفصل پاسخ دادند.
اما به رغم تکرار این موضوع توسط سران سه قوه و تمامی مدیران موثر در سراسر کشور، باید گفت آنچه همیشه به عنوان یک خطر بزرگ کشور را تهدید کرده است گرایش و اشتیاق به واردات اجناس خارجی است که نتیجه آن نابود کردن تولید داخل، بی انگیزه کردن سرمایه گذاری در داخل و ایجاد فرهنگ خرید اجناس خارجی بین مردم و در نهایت آسیب پذیر شدن یک ملت در سایه چنین گرایش و اشتیاقی به مصرف کالای خارجی است.
اگر کشور ما بخواهد مهم ترین و اصلی ترین دستاورد انقلاب را که همانا استقلال سیاسی است به خوبی حفظ کند، راهی جز توجه جدی و برنامه ریزی جدی تر برای تقویت و نهادینه کردن تولید داخل ندارد و باید موانع سرمایه گذاری داخلی و خارجی برطرف شود.
برای این منظور باید کارهای کارشناسی صورت گیرد و موضوعات کالبدشکافی شود و آنجا که لازم است قانونگذاری نیز صورت بگیرد، یا قوانین هم ساز و همگون شوند.
قوه مقننه آنجا که لازم است باید امنیت پایدار برای کسانی که برای تولید سرمایه گذاری کلان یا محدود می کنند، فراهم کند تا آنها با آرامش خاطر و خیالی راحت اقدام به سرمایه گذاری کنند.
قوه قضاییه نیز باید تضمین کننده و پشتیبان این امنیت باشد.
همچنین دولت باید با دستورالعمل های درست و با تنظیم جداول حقوق گمرکی و عوارض گمرکی مسیر گمرکات را به سمت تقویت تولیدات داخلی و صادرات بیشتر و در خدمت قرار دادن واردات برای تولید داخل (اعم از کالای سرمایه یی و واسطه یی و مواد اولیه) سوق دهد. به طوری که برای واردکننده، واردات کالاهای غیرضروری و لوکس به آسانی به صرفه نباشد و از طرف دیگر در کنار میدان دادن و حمایت از تولیدکننده و صادرکننده باید هر دو موظف به رعایت کیفیت بالای کالا با استانداردهای جهانی شوند تا این سنت و عادت دیرینه بخشی از ملت ایران که در مقایسه کالای داخلی با کالای خارجی، کیفیت و مطلوبیت کالای خارجی را غالب می داند به مرور از اذهان زدوده شود.
روزنامه اعتماد نیز به نوبه خود اعلام آمادگی می کند تا از تمام صاحب نظران و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، از تمام مجریان و تمام کسانی که علاقه مند به تقویت و ارتقای تولید داخلی و تلاش در جهت مقاوم سازی اقتصاد ملی هستند و دل در گرو استقلال اقتصادی دارند دعوت کند که این روزنامه را به عنوان ارگان این حرکت عظیم ملی قلمداد کنند و در هر بخشی، مطلبی، درد دلی، پیشنهاد سازنده یی می بینند چه در قالب مصاحبه و چه در قالب یادداشت و گزارش در اختیار ما بگذارند و بدانند که می توانند ما را در کنار خود داشته باشند.
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن