تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805513400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن دانش آموختگی طلاب علوم دینی درخاش برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشن دانش آموختگی طلاب علوم دینی درخاش برگزار شد خاش، زاهدان- ایرنا- آیین ختم کتاب صحیح بخاری و جشن دانش آموختگی طلاب حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش با حضور معاون استاندار، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و روحانیون شیعه و سنی در مسجد جامع الخلیل اهل سنت این شهرستان برگزارشد.


به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سیستان وبلوچستان روز جمعه در این آیین باگرامیداشت سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: سالهاست که رهبر معظم انقلاب به مبحث مهم اقتصاد تاکید دارند و برنامه ریزی های مسوولان کشور نیز در همین راستا انجام می شود.
غلامرضا مالکی افزود: باتوجه به محدودیت منابع و ذخایر کشور ضروری است اقشار مختلف جامعه برای رشد و توسعه اقتصاد کشور با دولت همکاری کنند.
وی با اشاره به نام نویسی مجدد یارانه ها تاکید کرد: براساس جدول زمان بندی شده از 20 تا 29 فروردین ماه جاری از سرپرستان خانوارهای نیازمند کمک از طریق دفاتر پیشخوان دولت و مراکز کمیته امداد و بهزیستی نام نویسی به عمل می آید که در این جهت از مردم خوب استان انتظارداریم برای کمک به اقشار نیازمند با دولت همکاری کنند.
معاون استاندار اظهار داشت: افزون بر 80 درصد مردم سیستان و بلوچستان از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از خدمات دولت بهره مند خواهند شد.
مالکی گفت: درصورت انصراف افراد دارای توان مالی بالا از دریافت یارانه، در مرحله دوم اقدامات موثری برای رفع مشکلات اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، مسکن و خدمات و غیره انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری نقشه راهی برای ارائه خدمات بوده و از این راه برای رفع مشکلات، موانع و کمبودها و نیز ارائه خدمات مطلوب به مردم برنامه ریزی می شود.
محمداکبر چاکرزهی با تسلیت وفات مولوی احمد نارویی از علمای برجسته اهل سنت استان در اواخر سال گذشته در یک سانحه رانندگی بیان کرد: علمای منطقه بعنوان رهبران معنوی مردم که اهداف عالیه اسلام را دنبال می کنند نقش بسیار مهمی در حل اختلافات و جلوگیری از معضلات اجتماعی دارند.
وی ادامه داد: اختلاف، تفرقه، رواج کارهای خلاف و ناشایست مانند عرضه و فروش موادمخدر، سرقت، راهزنی و ایجاد ناامنی تبعات بسیار بدی برای جامعه دارد که برای جلوگیری ازاین معضلات و ریشه کن کردن ناهنجاریها ضروری است تمام افراد جامعه با دولت همکاری کنند.
فرماندار خاش گفت: دولت تدبیر وامید برای رفع مشکلات سیستان وبلوچستان و ارائه خدمات شایسته و در خور شان مردم برنامه های مناسبی تدارک دیده که انتصابهای انجام شده درحوزه های مدیریت کلان استان و شهرستانها و عزم جدی در توسعه و پیشرفت استان نوید دهنده آینده درخشانی است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این آیین گفت: چنگ زدن به قرآن کریم و سنتهای گهربار رسول مکرم اسلام(ص) و استقامت در راه خدا و ایمان به وحدانیت پروردگار متعال سبب نجات انسان از گمراهی و ضلالت می شود.
مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهیˈ بر انجام فرایض دینی و پرهیز از هرگونه گناه و معاصی و رعایت حد و حدود شرعی و دینی تاکید کرد.
وی با اظهار تاسف از رواج برخی گناهان مانند قتل، گروگانگیری و سرقت در جامعه قرآنی و مدنی تصریح کرد:
جای تاسف است که در جامعه اسلامی برخی افراد با فاصله گرفتن از دستورات اسلام و قرآن برای خود و مردم مشکل ایجاد می کنند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با حرام دانستن خرید و فروش و مصرف موادمخدر اظهار داشت: فتوای شرعی این است که خرید و فروش و مصرف موادمخدر و الکل حرام و غیرشرعی است و فروشندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان موادمخدر و مواد الکلی این کارهای خلاف، حرام و غیرشرعی را ترک کنند.
مولوی اسماعیل زهی همچنین از افراد خیرخواه و دلسوز جامعه بویژه علما و معتمدان درخواست کرد: ضمن جلوگیری از وقوع اختلافات، قتل و آدم کشی و گروگانگیری، به منظور برقراری امنیت پایدار با دولت و دستگاههای دست اندرکار همکاری کنند.
وی با قدردانی از تلاشهای مسوولان خدمتگذار در دولت تدبیر و امید که برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند، گفت: مسوولان نظام بویژه آقای دکتر روحانی سعی در اجرای قانون اساسی و حفظ حقوق اقوام و مذاهب را دارند و مهمترین دغدغه دولت نیز همین است که اعتدال رعایت شود.
وی تاکیدکرد: سیاستهای درست مدیریتی دولت تدبیروامید در سطح مناسبات داخلی و خارجی سبب حل مشکلات شده و تلاش و همت دولت نوید دهنده حرکت کشور به سمت رشد و توسعه و آینده درخشان است. مولوی اسماعیل زهی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تکیه بر ظرفیتها و تولیدات بومی و حمایت از کشاورزان، دامداران، صنعتگران و فعالان سایر صنوف و حرفه ها و مشارکت و همکاری دولت و مردم سبب محقق شدن هر دو مقوله فرهنگ و اقتصاد در کشور می شود.
مولوی محمدیوسف حسین پور مدیر حوزه علمیه عین العلوم گشت سراوان نیز در سخنانی به اهمیت توجه به امربه معروف ونهی ازمنکر و انجام وظیفه مهم دعوت و ارشاد مردم در جامعه پرداخت.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی امام جمعه مسجدجامع الخلیل اهل سنت خاش نیز با قدردانی از حضور مسوولان، علما و اقشار مختلف مردم در این آیین گفت: خوشبختانه همکاری و همراهی دولت بامردم بویژه در امور مذهبی و دینی سبب فراهم شدن خیر و رحمات الهی درجامعه شده است.
وی اظهار داشت: بیش از 100 نفر طلبه خواهر و برادر در این آیین با شکوه از برکات و فیوضات قرآنی بهره مند و مفتخر به درجه مولوی، حافظ و فاضله شدند. ک/2
7312 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن