تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798395971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلعه ای تاریخی در دل روستایی سرسبز/ ذخیره گاه درختان کمیاب بروجرد میزبان گردشگران بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان مهر گزارش می دهد/
قلعه ای تاریخی در دل روستایی سرسبز/ ذخیره گاه درختان کمیاب بروجرد میزبان گردشگران بود
بروجرد - خبرگزاری مهر: قلعه آقبلاغ از قلعه های تاریخی بروجرد است که در منطقه گردشگری روستای آق بلاغ واقع شده و هر ساله به دلیل جاذبه های تاریخی و همچنین وجود تنها ذخیره گاه درختان کم یاب این شهرستان میزبان گردشگران است.



به گزارش خبرنگار مهر، روستای آق بلاغ در 24 کیلومتری بروجرد در مسیر جاده اراک واقع شده است. قلعه تاریخی آق بلاغ یا قلعه پرویز خان در این روستا با مساحت دو هزار متر مربع مربوط به دوره قاجار بر روی تپه ای باستانی در منطقه گردشگری آق بلاغ با مساحت 422 کیلومتر قرارگرفته است. این قلعه متعلق به پرویزخان پدر دکتر پورپرویز در بروجرد بوده و مربوط به دوره قاجار است. بنابراین گزارش، قلعه تاریخی آق بلاغ یک مجموعه مسکونی متعلق به مالکین محلی(دکتر پورپرویز) بوده که بیشتر در فصول برداشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفته است و در حال حاضر خالی از سکنه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و  صنایع دستی بروجرد در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با قلعه تاریخی آق بلاغ می گوید: قلعه تاریخی آق بلاغ واقع در روستای آق بلاغ از جمله قلعه های تاریخی بروجرد است که طی سالهای گذشته مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. حجت اله یارمحمدی می افزاید: مرمت این قلعه در سه فصل متوالی انجام شده که حدود 90 ميليون تومان هزينه در بر داشته است و در سال جاري نيز 30 ميليون تومان برای ادامه مرمت به اين بنا اختصاص داده شده است. وی ادامه می دهد: با تشخیص وضعیت اضطراری و نیاز به مرمت مجدد پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبار برای مرمت قلعه آق بلاغ انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی می گوید: این قلعه هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است. یارمحمدی یادآور شد: این قلعه تاریخی از جمله بناهای تاریخی بروجرد است که در سال 1380 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. وی با بیان اینکه در سال گذشته 26 امامزاده و مقبره علمای بروجردی در سامانه ملی به ثبت رسیده است، می افزاید: در شهرستان بروجرد حدود 400 اثر شامل بناها، خانه ها، قلعه های تاریخی،مساجد وامامزادگان شناسایی شده‌ که از این تعداد 165 اثر به ثبت ملی رسیده اند.

یارمحمدی تصریح می کند: با مرمت بناها و قلعه های تاریخی می توان در راستای جذب گردشگران در ایام نوروز و تعطیلات اقدام و از تخریب این سرمایه های ملی جلوگیری کرد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد نیز در این رابطه در گفتگو با مهر می گوید: قلعه تاریخی آق بلاغ از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است که توانسته هر ساله میزبان گردشگران زیادی باشد. داریوش عباسی می گوید: به لحاظ وجود آب و هوای مطبوع روستای آق بلاغ و  زیبایی منحصر به فرد این منطقه هر ساله این روستا میزبان گردشگران زیادی است و همچنین به عنوان ذخیره گاه درختان کم یاب معرفی شده است.

وی می افزاید: این ذخیره گاه دارای مساحت 50 هزار هکتار بوده و درختانی چون گنجشک سیاه، گلابی وحشی، چنار و...در آن وجود دارد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با بیان اینکه تنها ذخیره گاه درختان کم یاب در منطقه آق بلاغ این شهرستان وجود دارد ادامه می دهد: در صورت تخصیص اعتبار می توانیم این ذخیره گاه را توسعه داده و در جهت توسعه پایدار و جذب گردشگر گامهای بیشتری برداریم.










۱۳۹۳/۱/۱۵ - ۱۵:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن