تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816399725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش علائم پیش از قاعدگی با رژیم غذایی غنی از آهن


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کاهش علائم پیش از قاعدگی با رژیم غذایی غنی از آهن
کد خبر: ۳۹۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ - 04 April 2014


یک دکترای تغذیه گفت: رژیم غذایی غنی از آهن موجب می‌شود زنان 30 تا 40 درصد کمتر علائم و مشکلات سندرم پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مینو فروزانی با اشاره به اینکه تقریبا تمام زنان و دختران جوان در روزهای قبل از دوره قاعدگی دردها و ناراحتی‌های جسمی را تحمل می‌کنند، گفت: کاهش این دردها و مشکلاتی مثل نفخ، دل‌ پیچه و احساس عصبانیت به سادگی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه گاهی مواقع زنان و دختران جوان تمایل شدیدی به خوردن عدس، گوشت قرمز، جگر یا اسفناج پیدا می‌کنند، گفت: مطالعات نشان می‌دهد این کشش ممکن است با دوره ماهانه آنها ارتباط داشته باشد و تلاش بدن برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با این دوره باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: زنانی که رژیم غذایی غنی از آهن دارند، 30 تا 40 درصد کمتر از سایرین مشکلات قبل از قاعدگی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: گروهی که روزانه حدود 20 میلی‌گرم آهن مصرف می‌کنند بسیار کمتر از گروهی که آهن مصرف نمی‌کنند، دچار مشکلات و ناراحتی‌های پیش از قاعدگی می شوند.

فروزانی گفت: زنانی که در روزهای پیش از شروع قاعدگی به شدت درد دارند و علائمی مثل نفخ معده، بی‌اشتهایی و عصبانیت آزارشان می‌دهد، باید مواد غذایی مصرف کنند که دارای آهن زیادی است.

تامین آهن مورد نیاز بدن با مصرف غلات

این دکترای تغذیه با تاکید بر اینکه بهتر است بیشتر از نیمی از آهن مورد نیاز قبل از ظهر به بدن برسد، گفت: یک فنجان غلات کامل حل شده در یک لیوان شیر می‌تواند حدود 50 درصد نیاز روزانه به آهن را برطرف کند.

وی تاکید کرد: تنها یک فنجان عدس می‌تواند 40 درصد نیاز روزانه بدن به آهن را برطرف کند. عدس به عنوان درمانی برای ضعف و بی‌حالی و خستگی و دوره‌های نامنظم زنان بسیار سودمند است. مصرف یک روز در میان عدس به عنوان صبحانه یا ناهار آهن مورد نیاز بدن را تامین می کند اما خوردن سایر حبوبات هم باید به موازات عدس ادامه یابد، زیرا حبوبات غنی از مواد مغذی و مواد مفید برای بدن هستند.

فروزانی گفت: زنانی که طی هفته حداقل 3 نوبت در غذاهای خود از اسفناج استفاده می‌کنند، طی روزهای پیش از قاعدگی علائم کمتری را تجربه می‌کنند. یک لیوان اسفناج بخارپز شده حدود 7 میلی‌گرم آهن در خود دارد که این به معنای تامین حدود یک ‌سوم نیاز روزانه بدن یک زن جوان به آهن است.

وی با اشاره به اینکه آهن در بدن انسان به تولید هورمون سروتونین کمک می‌کند، گفت: سروتونین واسطه شیمیایی است که بر کنترل خلق و خوی انسان تاثیر دارد. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که شاید علت مشکلات و دردهای قبل از دوره ماهانه زنان و دختران جوان کمبود برخی هورمون‌ها یا مواد شیمیایی و واسطه‌های شیمیایی بدن باشد.

فروزانی تصریح کرد: اگر زنان مقدار کافی آهن در روز به بدن خود برسانند، مقدار کافی سروتونین در بدن آنها ترشح می‌شود و علایم و مشکلات پیش از قاعدگی نیز کاهش می یابد.

این دکترای تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: خوردن آهن زیاد می‌تواند باعث افزایش بیش از حد آهن در بدن شده، تجمع آهن اضافی در بدن باعث ایجاد مشکل می‌شود. میزان مورد نیاز آهن روزانه بدن به صورت رژیم غذایی یا مکمل باید با نظر پزشک متخصص به بدن برسد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن