تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819658441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه آستارا: ولایتمداری حضرت فاطمه(س) باید الگوی عملی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه آستارا: ولایتمداری حضرت فاطمه(س) باید الگوی عملی شود آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی عملی مسلمانان شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز پنجشنبه در آیین شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام(ص) در محل مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) آستارا گفت: نگاه مسلمانان به مسائل گوناگون جامعه باید نگاهی فاطمی(س) باشد.
وی با اشاره به اینکه لازمه این امر توجه به خطبه ها و احادیث آن بانوی بزرگوار است ، افزود: آنچه که در سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) بیش از همه چیز جلوه گری می کند نگاه خاص حضرت صدیقه کبری(س) به مساله امامت و ولایت است.
حافظ نیا اضافه کرد: در نگاه متعالی و در افق دید روشن حضرت زهرا(س) توجه به امامت و ولایت در حکومت اسلامی باعث دوری مردم از تفرقه ، جاری شدن احکام دین در جامعه و حاکم شدن اصل وحدت و یکپارچگی در بین امت می شود.
وی با بیان اینکه عظمت و عزت دنیای اسلام به پاس خدمات و جان فشانی های حضرت فاطمه زهراست ، گفت: دوران پرفراز و نشیب زندگی حضرت فاطمه(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) آغاز شد.
امام جمعه آستارا در ادامه با اشاره به اینکه فاطمه(س) با دفاع از ولایت درس تبعیت از ولی فقیه ، عادل و آگاه به زمان را به مسلمانان آموختند ، اظهار کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) نیز مدیریت جامعه اسلامی بر عهده ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری است که مردم و مسوولان بدون هیچ گونه چون و چرایی باید مطیع دستورات رهبر فرزانه انقلاب باشند.
حجت الاسلام حافظ نیا بیان کرد: فاطمه زهرا(س) امامت و رهبری را حول محور حضرت علی(ع) می دانست و خارج شدن از دایره رهبری مولی الموحدین (ع) را مساوی ضلالت و گمراهی تلقی می کرد.
وی گفت: دفاع از حریم مقدس امامت و ولایت از عمده فعالیت های سیاسی آن بانوی بزرگوار بود که شایسته است پیروان آن حضرت به عنوان سرمشق بدان توجه جدی بکنند.
امام جمعه آستارا در بخش دیگری از سخنان خود تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری را باعث از بین رفتن ترفندها و توطئه های دشمنان در طول دوران پرفراز و نشیب انقلاب بر شمرد و افزود: امسال نیز مردم و مسوولان در کنار هم اقتصاد و فرهنگ را با عزم ملی و مدیریت جهادی به سمت و سوی روشن و تعالی بخش سوق خواهند داد و دشمنان را بیش از پیش مایوس خواهند کرد.
حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه شناختن و عمل کردن به سیره فاطمه زهرا(س) را باعث سعادت و عاقبت به خیری مردم جوامع اسلامی ذکر کرد و افزود: مردم کشورهای اسلامی باید همواره مراقب فتنه های دشمنان باشند چرا که آنها در تلاش هستند تا مسلمانان را از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خارج کنند.
به گزارش ایرنا ، قرائت دسته جمعی فرازی از زیارت نامه حضرت فاطمه(س) ، مداحی ، سینه زنی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر بخش های این آیین معنوی بود.ک/3
7105 / 535 / 695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن