تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812638362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مشهد: اگر مجاهدت حضرت فاطمه (س) نبود از اسلام و قرآن چیزی نمی ماند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه مشهد: اگر مجاهدت حضرت فاطمه (س) نبود از اسلام و قرآن چیزی نمی ماند مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت : اگر مجاهدت حضرت فاطمه (س) نبود امروز از اسلام و قرآن چیزی باقی نمانده بود.


آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در جوار آستان ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: سرآغاز تمام مظلومیت های 250 ساله ائمه اطهار (ع) روز شهادت صدیقه کبری (س) است.
وی اظهار داشت: سر انجام مجاهدت و فداکاری های تمام شهدا، شهادت بوده است و اما امتیازی که شهادت حضرت زهرا (س) بر سایرین دارد، عملیات مجاهدت آن حضرت است.
وی افزود: حضرت زهرا (س) از زمان ضربت خوردن توسط اشقیا تا روز شهادت بیش از سه ماه مجاهدت کردند و کارنامه این سه ماه مملو از روشنگری ها و مقابله با دشمنان تیره روز است.
وی با بیان اینکه در مرثیه سرایی های شهادت حضرت زهرا (س) آنچه ذکر می شود لحظه ضربت خوردن ایشان و نگرانی خاندان بزرگوار آن حضرت در زمان شهادت ایشان است، افزود: کمتر کسی به این مجاهدت ها می پردازد.
آیت الله علم الهدی گفت: اگر مجاهدت های حضرت فاطمه زهرا (س) از زمان ضربت خوردن تا هنگام شهادت ایشان نبود، امروز از اسلام و قرآن چیزی باقی نمی ماند.
وی ادامه داد: سند این امر هم آن است که حضرت امام صادق (ع) فرمودند: سبب مرگ مادرم، ته غلاف شمشیری بود که به پهلو و بازوی مادرم زدند.
وی گفت: این واقعه مربوط به روز دوم رحلت حضرت رسول اکرم (ص) بود که تا زمان شهادت حضرت فاطمه (س) سه ماه و چهار روز طول کشید.
وی افزود: در این مدت حضرت فاطمه (س) با گریه های ممتد و خطبه های مفصل از جمله فدکیه، خطبه ای که در عیادت زنان کوفه از ایشان خواند، خطبه شب هفتم رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و مانند آن به مجاهدت و مقابله با دشمنان پرداختند.
امام جمعه مشهد گفت: گریه های حضرت زهرا (س) هم نوعی مقابله و مجاهدت بود تا مردمی که از کنار خانه آن حضرت عبور می کردند این ناله ها و جفای روا شده در حق خاندان پیامبر (ص) را دریابند.
وی اظهار داشت: این ناله ها، فریاد مظلومیت حضرت علی (ع) و فاطمه (س) علیه تمام فجایعی بود که بر خاندان حضرت محمد (ص) روا داشتند.
آیت الله علم الهدی افزود: روشنگری های حضرت فاطمه (س) در طول سه ماه موجب شد نظام حاکم آرامش نداشته باشد و نتواند کشور را مطابق خواسته های نفسانی خود اداره کند.
وی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در زمان احتضار به حضرت علی (ع) فرموده بودند که عکس العمل تو در مقابل جریاناتی که به دنبال غصب خلافت و انحراف رهبری بعد از من هستند، چه خواهد بود و حضرت امام علی (ع) پاسخ داده بودند که من صاحب ذوالفقارم و شمشیر من بین خلافت و آنان جدایی خواهد افکند.
وی گفت: پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند که نه ، قهرمان این میدان فاطمه (س) است که باید به میدان بیاید.
امام جمعه مشهد افزود: در اتفاقات بعد از رحلت حضرت رسول (ص) حضرت فاطمه (س) محور بودند و دشمنان عرصه را بر ایشان و حضرت علی (ع) بسیار تنگ کردند اما حضرت فاطمه (س) همچنان افشاگری کرده و خطبه ها خواندند که این امر موجب شد مظلومیت حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و خاندان مطهرشان بر همگان روشن شود.
2713 /664/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن