تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814812412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه‌های بخش خصوصی به قوه مجرییه: دولت مراقب سنگ اندازی‌های کاسبان تحریم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
توصیه‌های بخش خصوصی به قوه مجرییه: دولت مراقب سنگ اندازی‌های کاسبان تحریم باشد

توصیه‌های بخش خصوصی به قوه مجرییه: دولت مراقب سنگ اندازی‌های کاسبان تحریم باشد
آرامش نسبی به اقتصاد بیمار ایران برگشته و تورم روند کاهشی خود را طی می‌کند و دولت درصدد است با همیاری بخش خصوصی رونق را به بازار برگرداند.

به گزارش نامه نیوز، حسین پیرموذن عضوء هیات نمایندگان اتاق ایران در خبرآنلانی نوشت: دکتر روحانی در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل و سپس در اجلاس داووس - که کشور ما بعد از یک دهه غیبت به آن دعوت شد - سعی کرد آرامش سیاسی حاکم بعد از ۲۴ خرداد را نه تنها درکشور حتی در منطقه ترسیم کند. وی در مجمع عمومی سازمان ملل ابتدا دیپلماسی بین‌المللی تحول‌گرایانه توام با تعامل را به نمایش گذاشت سپس در داووس سوییس با دعوت از سرمایه‌گذاران و کمپانی‌های عظیم خواستار حضور پررنگ آن‌ها در اقتصاد ایران شد اگرچه در این میان واکنش مثبت تجار و کمپانی‌های بزرگ غربی به توافق ژنو حائز اهمیت بود و بسیاری از هیات‌های تجاری برای تعامل با پارلمان بخش خصوصی ایران صف ‌کشی کرده‌اند به‌طوری که در حال حاضر پارلمان بخش خصوصی بعد از هشت سال در اوج پرکاری دیپلماسی تجاری قرار گرفته است چرا که در سال‌های اخیر بخش خصوصی به حاشیه رانده شده بود. در هرحال آرامش نسبی به اقتصاد بیمار ایران برگشته و تورم روند کاهشی خود را طی می‌کند و دولت درصدد است با همیاری بخش خصوصی رونق را به بازار برگرداند.


از این رو خواه یا ناخواه اقتصاد ایران تحت تاثیر کنش‌های دیپلماسی‌اش قرار دارد به همین جهت تا رسیدن به توافق نهایی با 1+5نمی‌توان دورنمای مشخصی را برای اقتصاد کشور ترسیم کرد اگرچه نقشه اقتصادی دولت مدبرانه و روشن ترسیم شده است ولی پویایی اقتصادی وتجاری در گرو تعامل با بسیاری ازکشورهاست تا بدون هرگونه بازدارندگی و با کاهش یا لغو کامل تحریم ارتباطات و مبادلات تجاری ما افزایش یابد و به نوعی از این بن بست اقتصادی نجات یافت. اگرچه پیش‌بینی می‌شود تندرو‌ها و کاسبان تحریم باز هم به جای پاسخگویی از اقدامات ۸ساله زمامداریشان با بلبشوی سیاسی و با سنگ اندازی مانع پیشرفت روند توافق هسته ‌یی شوند ولی دولت با حمایت رهبری مصمم است تنش‌های موجود در پرونده هسته‌یی را به پایین‌ترین حد برساند و در ادامه حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را به معنای واقعی نمایان سازد.


اما موضوع دیگری که برای دولت روحانی باید در سال۹۳ مهم باشد پیش بینی حضور و بازگشت سرمایه‌گذاران و کمپانی‌های عظیم خارجی بعد از چند سال ها دوری از اقتصاد ایران به کشور است؛ به همین خاطر باید در وهله اول آرامش و امنیت سرمایه‌گذاران تامین شود و سپس با همکاری بخش خصوصی یک مرکز مطالعاتی برای هدایت سرمایه‌گذاران متناسب با ظرفیت‌های هرمنطقه ازکشور راه‌اندازی شود تا با نیروی کار آسان و مواد خام ارزان درکنار این کمپانی‌ها صنایع وابسته و تبدیلی آغاز به کار کنند.


اما مهم‌ترین و چالش‌برانگیز‌ترین موضوع برای دولت درسال ۹۳ بحث اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست چرا که تجربه اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها با شتابزدگی و عدم استفاده از نظرات کار‌شناسی ضربه سنگینی برپیکره نحیف اقتصاد ایران وارد کرد به همین جهت دولت باید با دوری از هرگونه تصمیمات شتابزده در ‌‌نهایت آرامش و با بهره بردن ازنظرات کار‌شناسان و فعالان اقتصادی به اجرای این موضوع مهم بپردازد البته در این میان آنچه نگرانی نگارنده را در بردارد حضور مدیران اجرایی دولت سابق در بسیاری از وزارتخانه‌ها و استان‌هاست که این مدیران حتی بسیاری از مصوبات دولت تدبیر امید را با تفسیر منفی از ریل خارج می‌کنند حتی در جریان توزیع سبد کالا و مشکلاتی که دراین زمینه به وجود آمد بیشتر نقش بدنه اجرایی دولت که متشکل از مدیران قبلی است، مشهود بود و دولت باید هرچه زود‌تر با جابه‌جایی مدیران میانی در استان‌ها و وزارتخانه‌ها نسبت به اجرایی کردن مصوباتش اقدام کند.






1393/1/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن