تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810063631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه تسبیح فاطمه زهرا (س) - محمدرضا جعفرملک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جایگاه تسبیح فاطمه زهرا (س) - محمدرضا جعفرملک حضرت امام صادق (ع) درباره تسبیح حضرت فاطمه زهرا (س) فرموده اند: ذکر تسبیح حضرت زهرا (س) بعد از نماز واجب در نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز محبوب تر است.


تسبیح به معنای پاک و منزه دانستن خداست و این که خدا را از نقائص عالم امکان و از عیوب ذات و صفات منزه و دور بدانیم.
در معنای تسبیح سه امر وجود دارد که بدون تحقق هر یک معنای حقیقی تسبیح حاصل نمی‏شود. اول، نفی هر نقصی از خدا، دوم علم و شعور تسبیح گوینده و سوم قولی بودن تسبیح است.
تسبیح در فرهنگ فارسی به معنای سبحان الله گفتن و خدا را به پاکی یاد کردن آمده و حسن عمید در فرهنگ فارسی خود می گوید: تسبیح در فارسی به آن دانه های به نخ کشیده گویند که هنگام ذکر در دست می گیرند.
فلسفه و تاریخچه تسبیحی که بعد از هر نماز به آن مشغول می شویم، همان هدیه ای است که پیامبر اعظم(ص) به دختر خود، فاطمه زهرا(ع) دادند.
روزی حضرت فاطمه زهرا (س) به نزد پدر رفته و از آن حضرت خدمتکاری خواستند تا در امور زندگی او را یاری کند. پیامبر(ص ) در پاسخ دخترش فرمود: بهتر از خدمتکار آن است که هرگاه می خواهی در بستر خویش بخوابی، 34 بار الله اکبر، 33 مرتبه الحمدلله و 33 بار سبحان الله بگویی.
حضرت علی درباره این روایت فرمود: فاطمه (س) با وجود اینکه از محبوبترین اشخاص در نزد رسول خدا (ص ) بود ولی خدمتکاری نداشت و کارهای منزل را خود انجام می داد، با مشک آب می آورد تا آنجا که اثر بند آن در شانه و سینه او باقی مانده بود و آنقدر خانه را جارو کرد که غبار تمام لباس هایش را در بر گرفته بود و آنقدر در زیر دیگ غذا آتش افروخته بود که لباس هایش رنگ عوض کرده و بوی دود می داد.
هنگامی که سختی های او در کارهای منزل بیشتر شد حضرت علی (ع) از همسر خود خواست تا به خدمت رسول خدا (ص) رفته و از آن حضرت خدمتکاری بخواهد تا در کارهای خانه به او کمک کند.
فاطمه (س) نیز به نزد پیامبر (ص) رفت تا دراین باره سخن بگوید ولی چون برخی افراد نزد پیامبر بودند، چیزی نگفت و به خانه بازگشت. پیامبر که دریافته بود فاطمه برای خواسته ای آمده ، صبح روز بعد به نزد دخترش رفت و از فاطمه (س) علت مراجعه روز گذشته اش را جویا شد.
حضرت زهرا (س) موضوع را برای پدر بیان کرد و رسول خدا (ص) تاکید فرمودند: بهتر از خدمتکار این است که پیش از خواب، 34 بار الله اکبر و 33 بار الحمدلله و33 بار سبحان الله بگویید که برای شما بهتر است.
در برخی منابع تاریخی نیز آمده است که حضرت زهرا(س) وقتی که پدرش تسبیحات معروف را به او یاد داد، بر سر قبر عموی بزرگوارش جناب حمزه رفت و از تربت آن شهید برای خود تسبیح درست کرد.
در روایات تاکید شده که تسبیح حضرت فاطمه (س ) بهترین تعقیبات برای نمازهای واجب است و امام صادق (ع) در این باره فرمود: هر کسی پس از به جای آوردن نماز واجب، تسبیح حضرت فاطمه (س ) را به جای آورد و در انتهای آن یک مرتبه لا اله الا الله بگوید، مشمول مغفرت خدا واقع می شود.
آن حضرت در روایتی دیگر فرمود: هر کسی که به هنگام خواب تسبیح حضرت فاطمه (س ) را به جای آورد، از کسانی محسوب می شود که خداوند را ذکر کثیر گفته است.
فراهنگ(2)**1003**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن