تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801556092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم زنجان در سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر (ص) به سوگ نشستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم زنجان در سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر (ص) به سوگ نشستند زنجان - ایرنا - عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) و رهپویان راه حقیقت و آزادگی در پایتخت شور و شعور حسینی ، درماتم دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ نشستند.


به مناسبت سالروز شهادت غمبار کوثر رسالت، دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت، روز پنجشنبه بازار و مغازه های زنجان و شهرهای تابعه ی استان تعطیل و مردم ولایتمدار این خطه از کشور اسلامی یکپارچه سیاهپوش شد.
آیین سوگواری ایام فاطمیه که در مساجد، اماکن مقدسه، بیوت علما و روحانیان و منازل مردم برگزار می شود، همزمان با سالروز شهادت غم انگیز بزرگ بانوی اسلام، الگوی انسانیت و شفیعه ی قیامت حضرت فاطمه ی زهرا (س) به اوج خود می رسد.
در آیین های باشکوه سینه زنی و مرثیه سرایی ایام فاطمیه، دوستداران اهل بیت و شیفتگان ولایت و امامت ، در غم شهادت ام ابیها حضرت زهرا (س) به عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.
سخنرانان، مداحان و شاعران نیز با بازگو کردن نقش حضرت فاطمه ی زهرا (س) در حفظ و بقای ارزشهای دین مبین اسلام، زندگی پربار آن حضرت را بهترین الگو برای یک زن مسلمان توصیف کردند.
گزارش های دریافتی حاکیست که آیین های گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دیگر شهرهای تابعه ی استان زنجان ازجمله قیدار، ابهر، خرمدره، ماهنشان، طارم ، سلطانیه و ایجرود برگزار شد.
مردم مسلمان و متدین این استان با شرکت در دستجات عزاداری، پخش نذورات و انفاق به مستمندان، ارادت خالصانه خود را نسبت به دخت گرامی پیامبر اسلام و خاندان آل محمد (ص) ابراز داشتند.
در سالروز جانگداز شهادت صدیقه ی کبری حضرت فاطمه ی زهرا(س)، امامزاده ها و اماکن مقدس استان زنجان مملو از جمعیت سیاهپوش و عزاداری است که به یاد مظلومیت و شهادت مظلومانه ی آن حضرت برسر و سینه زدند و اشک ریختند.
522
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن