تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814784039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کرمان: گردشگری نمونه ای از اقتصاد و فرهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار کرمان: گردشگری نمونه ای از اقتصاد و فرهنگ است کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: صنعت گردشگری نمونه ای از دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است که با هم کارکرد پیدا کرده اند.


به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان در محل استانداری افزود: نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت اقتصاد و فرهنگ دارد.
وی بیان کرد: اگر یک میلیون مسافر نوروزی امسال به کرمان آمده باشند و هر کدام حداقل 300 هزار تومان در این استان هزینه کرده باشند، 300 میلیارد تومان گردش مالی است.
وی گفت: این اعداد و ارقام حداقلی نشان می دهد که اگر به صنعت گردشگری اهمیت بیشتری داده شود درآمد بالایی در آن وجود دارد که ضمن اشتغالزایی می تواند موجب رونق اقتصادی استان و کشور شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: نباید به گردشگری نوروز اکتفا کرد و باید به مناسبت های مختلف و با روش های ابداعی مانند برگزاری جشنوارها و رویدادهای فرهنگی و هنری در سال گردشگران را به استان جذب کرد.
وی گفت: اگر حداقل 500 هزار نفر در سال به استان کرمان سفر کنند با گردش مالی که بوجود می آید بخش خدمات استان کامل بکار گرفته می شود.
رزم حسینی، یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را اقتصاد مردمی خواند و اظهار کرد: باید به سمت مردم برویم و بخش خصوصی را تشویق کنیم تا در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند.
وی گفت: حیف است در تجارت یا اقتصاد فرهنگی که در اختیار همه استانهاست کمتر ورود کنیم.
وی تاکید کرد: امسال باید بر بخش گردشگری استان کرمان متمرکز شویم و با توجه به جاذبه های فراوان طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی این استان سازماندهی جدیدی ایجاد کنیم.
رزم حسینی، برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره خرما، پسته یا کویر و ستارگان را از راهکارهای جذب گردشگر به استان کرمان ذکر کرد و گفت: جاذبه های استان از جمله آسمان پرستاره و کویر علاقه مندان زیادی دارد.
استاندار کرمان، فراهم کردن امکانات و زیرساخت های لازم برای اقامت گردشگران را نیز لازم دانست و افزود: نباید به ایجاد امکانات در یک مقطع خاص مانند نوروز که منجر به ترافیک و مسائل دیگر هم می شود بسنده کرد بلکه باید امکانات و زیرساخت را در ماه های سال توزیع کنیم.
وی تمرکز زدایی در ساختار گردشگری کشور را خواستار شد و گفت: باید فعالیت بخش خصوصی در این حوزه بیشتر و روابط گردشگری بین استان ها ایجاد شود.
رزم حسینی اظهار کرد: منظور فقط ساختار دولتی نیست و اگر ساختار گردشگری قوی وجود داشته باشد رقابت را افزایش می دهد و سهم بیشتری از درآمد گردشگری به همان استان بر می گردد.
وی گفت: باید مشخص شود از محل بلیط فروشی بازدید از آثار و اماکن تاریخی چقدر به هر استان تعلق می گیرد تا یکسری زیرساخت ها در همان اماکن فراهم شود.
وی بر تداوم برگزاری جلسات ستاد دائمی خدمات سفر در استان تاکید و بیان کرد: جدول سالانه گردشگری باید ارایه شود تا براساس مناسبت های جذاب مختلف، فعالیت آژانس های مسافرتی و توزیع اقلام تبلیغاتی اقدام کنیم.
استاندار کرمان گفت: قرار نیست همه جا هتل بسازیم بلکه باید در هر منطقه با بهره گیری از سنت همان محل مانند برپایی چادرهای سنتی اقامت گردشگران را طراحی کنیم.
وی از همه دست اندرکاران ستاد خدمات سفر در استان کرمان و همچنین رسانه ها برای اطلاع رسانی در این ایام قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با تداوم این همدلی و همکاری بتوانیم از طریق فعالیت در حوزه گردشگری تحولی در استان ایجاد کنیم.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش با گرامی داشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: ملت ایران در عرصه جهانی نظامی نو ارایه کرد و اکنون که 35 سال از انقلاب اسلامی می گذرد باید تلاش کنیم نظام هر روز کارآمدتر شود و پیشنیه درخشانی برای همه نسل ها و کشورها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: مدیریت جهادی به این معناست که در ساعات غیراداری هم کار و از ظرفیت های خدادادی برای افزایش درآمد و رفاه مردم استفاده کنیم.
در این نشست هریک از مدیران دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان گزارشی از حوزه عملکرد خود در نوروز امسال ارایه کردند.ک/2
8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن