تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادمان شهدای ˈ نهر خین ˈ در منطقه شلمچه میزبان کاروان های راهیان نور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یادمان شهدای ˈ نهر خین ˈ در منطقه شلمچه میزبان کاروان های راهیان نور خرمشهر- ایرنا- یادمان شهدای ˈ نهر خین ˈ در منطقه شلمچه میزبان کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا،سنگرها، خاکریزها و کانال های خاکی کشیده شده تا نهر خین یاد رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را زنده می کنند.
حسینیه ای با استفاده از نی ، در این یادمان برای استراحت زوار ساخته شده است.
نهر خین محل تلاقی اروند رود و شط العرب است، که در منطقه عمومی شلمچه و نزدیک ترین مرز آبی با کشور عراق قرار دارد.
شهرکی به نام ولیعصر(عج) و روستایی به نام خین پیش از جنگ تحمیلی در کنار نهر خین وجود داشت که دارای بازار و نخلستان بود ولی اکنون فقط مسجد ولیعصر(عج) که مرکز و سنگر مقاومت در جنگ تحمیلی بود، از این شهرک و روستا باقی مانده است.
ˈ هادی نعمتی ˈ یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و راوی یادمان شهدای خین در تشریح عملیات بیت المقدس گفت: نخستین تهاجم دشمن به خرمشهر با توجه به نزدیکی منطقه ولیعصر(عج) و نهر خین به این منطقه صورت گرفت.
وی افزود: چهار مرحله عملیات بیت المقدس منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 شد.
این راوی دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان اسلام از 15 خرداد 61 تا 19 بهمن 64 در نهر خین مستقر بودند و در سه عملیات بزرگ وارد جزیره بوارین، جزیره ام الرصاص، جزیره بلجانیه، ام البابی و ابوالخصیب شدند.
وی به عبور لشکر 21 امام رضا (ع) در عملیات والفجر هشت از نهر خین اشاره کرد و افزود: این لشکر، جزیره بوارین تا ابتدای جزیره ماهی (فیاضیه) را تصرف کرد.
نعمتی این عملیات را عملیاتی فریبی خواند و گفت: دشمن بعثی تصور می کرد رزمندگان ایران به سمت بصره هجوم می برند و با این ترفند عملیات تصرف فاو با موفقیت انجام شد.
وی به انجام عملیات کربلای چهار در دی سال 65 در منطقه نهر خین اشاره کرد و افزود: دشمن توسط ماهواره های آمریکایی عقبه ما را شناسایی کرده بود ولی رزمندگان و غواصان دلیر مرد ایرانی از نهرها گذشتند و دژ دشمن را درهم شکستند.
این راوی دفاع مقدس گفت: عملیات کربلای پنج اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا نمایان ساخت.
یادمان شهدای نهر خین و شهرک ولیعصر(عج) در سه کیلومتری شهرستان خرمشهر در منطقه شلمچه قرار دارد.

بسیجیان عاشق و محبان اهل بیت(ع) در این یادمان با راه اندازی ایستگاه های صلواتی از میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور پذیرایی می کنند.
در این یادمان نمایشگاه کتاب پایداری با 100 عنوان کتاب در خصوص دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گرفته است.ک/4
7100/7279/640
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن