تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816204754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید علمای قم بر تحول در حوزه اقتصاد و فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تاکید علمای قم بر تحول در حوزه اقتصاد و فرهنگ قم - ایرنا - چند نفر ازعلمای برجسته حوزه علمیه قم دردیدارهای جداگانه ˈمحمد دلبریˈ شهردار قم با آنان بر ضرورت مدیریت جهادی برای تحول درحوزه های فرهنگ و اقتصاد تاکید کردند.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، مدیر حوزه های علمیه گفت: شما مسوولان شهرداری می توانید یک مدل مدیریت جهادی را در شهر قم پیاده کنید و سال های آینده، شاهد یک تحول چشمگیر در مدیریت شهری و ساخت و ساز در شهر باشیم.
آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ با وی با اشاره به طرح شعار امسال (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: مدیریت جهادی نیاز به تامل زیادی ندارد و انگیزه قوی دینی الهام گرفته از یک آموزه مکتبی را نیاز دارد.
وی افزود: نمونه روشن آن در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و نیروهای ما از سربازی شروع کردند و بعد یک سال و نیم، به مقام استراتژیست های بزرگ نایل آمدند.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حضور طلاب حوزه های علمیه از 100 کشور جهان در قم که از نظام جمهوری اسلامی الگوبرداری می کنند فرصت خوبی است تا الگوی خود را از شهر قم بگیرند.
وی اظهار کرد: تقارن حلول سال 1393 با ایام فاطمیه، الهام بخش این پیام روشن است که سال جدید با تعالیم اهل بیت (ع) و آموزه های مکتب فاطمی عجین است.
وی افزود: قم آشیانه آل محمد(ص) است و شهر بزرگان، دینداران و متدینان است و باید بعنوان یک نمونه روشن و یک الگوی قابل ارایه برای همه کسانی باشد که به این شهر وارد یا از آن خارج می شوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: استان قم نیاز زیادی به کار دارد و کارهای عقب مانده آن به قدری است که برای رفع آنها به صورت زنجیره ای، نیاز به برنامه ریزی ویژه ای است.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: هر تازه واردی که به قم می آید، باید تحول را نسبت به دفعه پیش که وارد این شهر شده است، احساس کند.
وی افزود: امسال هم یکی از مهمانان نوروزی که هر سال همین ایام به ما سر می زند، در برگشت از حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) می گفت که تحول در شهر قم را به عینه مشاهده کردم که نشان می دهد وقتی کاری انجام می شود، از دید تیزبین افرادی که به شهر رفت و آمد می کنند، پنهان نمی ماند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی شهرداری، استانداری و سایر دستگاه ها باعث می شود که روند کاری برای پیشرفت مطلوب شهر فراهم شود.

* آیت الله غروی: لزوم همکاری همه مردم در تحقق بیانات رهبری
همچنین آیت الله ˈسید محمد غرویˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم در دیدار با شهردار قم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فرهنگ و اقتصاد کشور نکاتی را اعلام کردند و گفتند که فقط دولتی ها مخاطب نیستند بلکه همه مردم باید همکاری کنند تا این شعارها تحقق پیدا کند.
وی اظهار کرد: کسانی که به قم که آشیانه آل محمد(ص) است، خدمت می کنند، همواره مورد حمایت و دعای ما بوده و هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: قم در کشور جایگاه ویژه ای دارد و در سطح بین الملل نیز بسیار مطرح است و از اینرو ملاحظات ویژه ای در مورد آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: از نظر ظاهر و زیبایی شهر و از نظر معنوی، باید به قم توجه ویژه ای شود و حرم دوم اهل بیت(ع) در کشور نیز در قم است که میلیون ها نفر برای زیارت آن می آیند.
آیت الله غروی اظهار کرد: البته این زایران محترم بیشتر برای قم خرج دارند و در وضع اقتصادی استان قم خیلی موثر نیستند زیرا ماندگاری آنها در این استان کم است و از طرف دیگر امکانات اسکان در قم نیز بسیار محدود است.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ در قم اظهار کرد: جنبه فرهنگی در قم بسیار مهم است که تنها دست شهرداری نیست و همه کسانی که در فرهنگ شهری نقش دارند، باید هماهنگ عمل کنند تا الگویی مناسب ایجاد شود و دقت بیشتری نسبت به مسائل فرهنگی صورت بگیرد.
آیت الله غروی افزود: بعد از انقلاب اسلامی نیز به عمران و آبادانی استان قم بسیار کم رسیدگی شد و اکنون، بودجه ای که به قم می آید به سبب وجود مشکلات زیاد، گم می شود.

* آیت الله خاتمی: چهره مذهبی شهر قم باید حفظ شود
آیت الله ˈسید احمد خاتمیˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم نیز در دیدار با شهردار قم گفت: چهره مذهبی شهر قم باید حفظ شود زیرا قم پایتخت فرهنگی کشور است و حوزه علمیه قم در جهان اسلام بی بدیل می باشد و فقط در قم 70 هزار طلبه داریم در حالی که در نجف، حداکثر هفت هزار طلبه داریم.
وی اظهار کرد: وقتی وارد برخی از شهرهای کشورهای همجوار اسلامی می شوم به شهرداری های کشور خودمان افتخار می کنم زیرا در قم، نظافت شهر مایه افتخار ماست.
وی تصریح کرد: تابلوهای خوبی در قم نصب شده که با سلیقه صورت گرفته است و جای تقدیر و سپاسگزاری دارد و از سوی دیگر ارتباط خوب شهردار قم با روحانیت، نقطه مثبت شهرداری است که باید همان طوری که هست، حفظ شود.
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: به طور مستمر باید شهردار به دیدار مراجع و بزرگان برود و از رهنمودها و نظارت ایشان استفاده کند.
وی اظهار کرد: نام درست شهر قم، شهر ˈجهاد و اجتهادˈ است که این دو ویژگی را توامان، هیچ شهر دیگری ندارد.
شهردار قم با آیت الله ˈالهیˈ از استادان حوزه علمیه نیز دیدار و گفت وگو کرد. ک/3
7406/ 380/536
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن