تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812572740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به اوضاع سیاسی یونان و چالش های پیش روی دولت این کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به اوضاع سیاسی یونان و چالش های پیش روی دولت این کشور آتن- ایرنا-اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی ،فشار وام دهندگان خارجی برای تسریع دراجرای اصلاحات،تغییر توازون قدرت احزاب سیاسی و نگرانی از ارایه طرح های قانونی به پارلمان یونان، چالش های عمده پیش روی دولت ائتلافی و محافظه کار یونان را تشکیل می دهند.


نمایندگان بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به ˈتروئیکا ˈ، پس از حدود دوهفته مذاکرات با مقام های دولت ائتلافی محافظه کار یونان برسرمساله انجام انواع اصلاحات مورد نظر وام دهندگان به توافق رسیدند و دولت با استفاده از تبلیغات رسانه ای و سیاسی ،این توافق را یک دستآورد بزرگ برای کشور قلمداد کرده و خواستار همدلی نمایندگان پارلمان درتصویب توافقات به عمل آمده با وام دهندگان شد.
تعدادی از نمایندگان حزب محافظه کار راستگرای نوین و شماری ازنمایندگان حزب سوسیالیست ˈپاسوک ˈ در دولت ائتلافی اعلام کردند که به مفاد این توافق ارایه شده به پارلمان رای منفی خواهند داد زیرا بخش هایی از آن با منافع ملی و توسعه یونان منافات دارد.
موضعگیری ها و اظهارنظرهای نمایندگان احزاب حامی دولت ائتلافی ومحافظه کار یونان، دولت این کشور را با چالش جدی مواجه کرده و مذاکرات برای متقاعد کردن این نمایندگان بشدت پی گیری می شود.
چنانچه پارلمان یونان درتصویب طرح قانونی ازاکثریت یعنی 50 به اضافه یک نفر برخوردار نباشد، دولت منحل وانتخابات زودهنگام درکشوربرگزارمی شوند.
تمامی احزاب سیاسی با انتقاد شدید ازعملکرد اقتصادی دولت وتوافق به عمل آمده اخیر با نمایندگان ˈتروئیکاˈ یا وام دهندگان خارجی به این کشور، این توافقنامه را در راستای تامین منافع نظام سرمایه داری داخلی وخارجی توصیف و اعلام کردند که به آن رای منفی خواهند داد.
نمایندگان تروئیکا پرداخت مرحله بعدی وام 130 میلیارد یورویی به یونان را که مبلغ 11 میلیارد یورومی باشد وقراراست درماه می ( اردیبهشت ) به آتن پرداخت شود، را منوط به تصویب اصلاحات مورد درخواست آنان، توسط پارلمان یونان کرده اند.
حدود دو سال ونیم پیش پس از مذاکرات طولاتی مدت بین مقام های یونان وبانک مرکزی اتحادیه اروپا،بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ˈتروئیکاˈ، توافق شده که دولت یونان تمامی خواسته های این گروه برای انجام اصلاحات اقتصادی در کشور را کاملاً اجرا کند ودرازای آن برای کمک به برون رفت کشور ار بحران مالی ،مبلغ 130 میلیارد یورو برای نجات این کشورازورشکستگی به صورت مرحله ای و طی مدت 3 سال دراختیار آتن قراردهند.
براساس توافق به عمل آمده بین نمایندگان تروئیکا و مقام های یونان، بیش از80 درصد وام دریافتی ازوام دهنده گان خارجی بایستی برای باز پرداخت بدهی های خارجی آتن که بالغ بر365 میلیارد یورواست ،اختصاص یابد.
براساس آخرین نظرسنجی عمومی که توسط موسسه اعتبارسنجیˈ پابلیک اشیوˈ درسراسریونان به عمل آمده ودررسانه های خبری این کشورمنتشرشده،55 درصد مردم اعلام کرده اند که به هیچکدام ازاحزاب سیاسی برای حل مسایل ومشکلات کشور اطمینان ندارند.
براساس یافته های این نظرسنجی چنانچه انتخابات عمومی دریونان برگزار شود، حزب چپ ائتلاف( سی ریزا)5/31 درصد، حزب حاکم راستگرای دمکراسی نوین 28 درصد، حزب تندروی نئونازی 10 درصد، حزب سوسیالیست پاسوک 5/6 درصد، حزب چپ گرای یونان( ک- ک ا) 5/6 درصد ، حزب یونانیان مستقل 5/4 درصد، حزب چپ دمکراتیک ( دی مار) 5/3 درصد کل آرای کشور را به خود اختصاص می دهند.
در این نظرسنجی 52 درصد ازشهروندان یونانی معتقدند که حزب چپ ائتلاف( سی ریزا) و35 درصد براین باور هستند که حزب راستگرای دمکراسی نوین برنده انتخابات عمومی آتی کشور خواهند بود.
نکته قابل توجه دراین نظرسنجی این است که 55 درصد ازشهروندان یونانی ازعملکرد احزاب سیاسی ناامید هستند وبه هیچکدام از این احزاب اطمینان ندارند.
سقوط بی سابقه محبوبیت حزب سوسیالیست پاسوک که حدود 20 سال قدرت را دراین کشور در دست داشته و به نظر می رسید که حزب شکست ناپذیری در مقابل احزاب سیاسی دیگر باشد،، یکی دیگر ازنکات قابل تامل درتغییرات سیاسی این کشور است.
این حزب در انتخابات عمومی سال 2009 میلادی حدود 43 درصد از کل آرای را به خود اختصاص داد ولی به علت اجرای سیاست ریاضت اقتصادی طی مدت دو سال و نیم گذشته ، درانتخابات عمومی سال 2012 میلاد حدود 14 درصد آرای کل کشور را بدست آورد و درحال حاضر به علت همراهی با دولت محافظه کار و راستگرای دمکراسی نوین محبوبیت این حزب براساس آخرین نظر سنجی ها فقط 6 درصد می باشد.
علت سقوط بی سابقه محبوبیت حزب سوسیالیست پاسوک را می توان انتظار مردم ازاین حزب برای رعایت و حمایت حقوق مدنی، اجتماعی و درآمد آنان قلمداد کرد.
کاهش محبوبیت حزب راستگرای دمکراسی نوین نسبت به انتخابات عمومی سال 2012 میلادی فقط یک درصد می باشد زیرا افرادی که به این حزب رای داده اند معمولا قشر ثروتمند و محافظه کارهستند.
حزب چپ اتئلاف ( سی ریزا) درانتخابات عمومی 2009 میلادی فقط 4 درصد کل آرا را به خود اختصاص داده بود و درانتخابات عمومی سال 2012 میلادی توانست با انتقاد شدید از اجرای سیاست ریاضت اقتصادی دولت سوسیالیست پاسوک 27 کل آرای کشور را به بدست اورد و به دومین حزب قدرتمند سیاسی این کشور مبدل شود.
اروپام**2170**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن