تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طبیعت گردی باید سهم بیشتری از تورهای گردشگری تهران را به خود اختصاص دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طبیعت گردی باید سهم بیشتری از تورهای گردشگری تهران را به خود اختصاص دهد تهران بزرگ-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بااشاره به وجود ظرفیت های بی نظیر طبیعت گردی تهران، گفت: با همکاری شهرداری و این مجموعه، طبیعت گردی باید سهم بیشتری از تورهای گردشگری تهران را به خود اختصاص دهد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران، ˈمحمد هادی حیدرزاده ˈ در بازدید از این مجموعه، ضمن تجلیل از تلاش های شهرداری برای توسعه گردشگری در تهران، افزود: تاکنون موضوع گردشگری در این شهر زیر سایه موضوعات سیاسی و اقتصادی قرار گرفته بود و هیچگاه به خوبی مورد توجه قرار نگرفته بود.
وی با اشاره به اینکه تهران به عنوان پایتخت از قدمت بسیار طولانی تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: همواره این نیاز احساس می شد که مجموعه ای باید متولی گردشگری این شهر باشد.
حیدر زاده افزود: این مجموعه، جاذبه های گردشگری تهران را شناسایی و به مردم معرفی کند و در نهایت تسهیلاتی را فراهم کند تا شهروندان بتوانند از این جاذبه های گردشگری بهره مند شوند.
وی ادامه داد: شهرداری تهران تفکر و فرهنگ تهرانگردی را پایه گذاری کرده است و اکنون لازم است تا دستگاه های دیگر نیز در این امر به کمک شهرداری بیایند تا این موضوع به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
حیدرزاده با اشاره به این نکته که بسیاری از آسیب های اجتماعی و روحی در شهرهای بزرگ و صنعتی به دلیل جدا افتادن مردم از طبیعت است، گفت: تقویت طبیعت گردی به عنوان یکی از مهم ترین شاخه های گردشگری می تواند اثر بسیار مهمی در روحیه شهروندان و در رشد و گسترش گردشگری داشته باشد.
وی گفت: در اطراف تهران ظرفیت های گردشگری طبیعی بکر و بی نظیری مانند پارک های ملی خجیر، سرخه حصار، پارک ملی لار و منطقه حفاظت شده جاجرود قرار گرفته اند.
حیدرزاده، پارک ملی خجیر را قدیمی ترین منطقه حفاظت شده جهان بعد از پارک ملی یلو استون در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد و گفت: در این پارک تنوع بسیار غنی جانوری و گیاهی وجود دارد ودر حدود 150 گونه گیاهی و 90 گونه جانوری در این پارک وجود دارد که بسیاری از شهروندان از آن بی اطلاع هستند.
حیدرزاده گفت: این مجموعه اعلام آمادگی کامل دارد تا در ایام نوروز و یا در تمام طول سال به ویژه در فصل تابستان پارک های ملی، مناطق حفاظت شده و اماکن تحت نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نظیر پارک های ملی خجیر، لار، سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود را در تعامل با سازمان محیط زیست و شهرداری تهران برای گردشگری و تهرانگردی مهیا کند.
تهرام/1699/1109/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن