تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819735515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تدبیر و امید در اعلام به موقع قیمت تضمینی محصولات کشاورزی وفق قانون عمل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران: دولت تدبیر و امید در اعلام به موقع قیمت تضمینی محصولات کشاورزی وفق قانون عمل کرد اهواز- ایرنا- معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: دولت تدبیر و امید برای نخستین بار در سال های اخیر با اعلام به موقع قیمت تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم وفق قانون عمل کرد.


ˈحسین صفاییˈ در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در اهواز افزود: برابر قانون دولت موظف است قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی را قبل از شروع فصل کشت که شهریور ماه 1392 است اعلام کرد که دولت با این اقدام ، کشاورزان را در چتر حمایتی خود قرار داد و گامی مهم در خودکفایی بخش کشاورزی کشور برداشت.
وی گفت: در سال های گذشته قیمت محصولات کشاورزی چند ماه قبل از برداشت محصولات کشاورزی اعلام می شد ضمن آنکه نحوه قیمت گذاری محصولات از جمله گندم عادلانه نبود و هزینه های کشاورز را پوشش نمی داد.
صفایی افزود: در سال زراعی جاری هم قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم ، دانه های روغنی و ذرت به موقع اعلام شد و هم قیمت تضمینی متناسب با هزینه های کشاورز است و این می تواند انگیزه تولید محصولات اساسی در کشور را بالا ببرد و به مرز خودکفایی نزدیک شویم.
وی گفت: با اعلام قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی ، کشاورز تکلیف خود را می داند و می تواند درست تصمیم بگیرد که چه محصولی را با سطحی زیرکشت ببرد.
وی در پاسخ به این سووال که چرا قبلاˈ قیمت تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم به موقع اعلام نمی شد ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: بهتر است این سووال را از مسوولان دولت قبل بپرسید.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، عدم ارایه آمار درست در تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم را یکی از مشکلات دولت قبلی عنوان کرد و گفت: ارایه تصویر نادرست از تولیدات کشاورزی ، امنیت غذایی کشور را با چالش رو به رو می کرد و در نهایت درهای کشور به روی ورود محصولات کشاورزی خارجی بازتر می شد.
صفایی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی از طریق اجرای دقیق قانون و اجرای رویکردهای صحیح ، حمایت واقعی از کشاورز و قیمت گذاری واقعی به گونه ای که منافع کشاورز تامین شود قابل دسترس است افزود: با وجود اینکه کشور ما در سال های اخیر با خشکسالی های پیاپی رو به رو بوده ولی می توان با برنامه ریزی از این مشکلات عبور کرد و به سمت خودکفایی حرکت کنیم.
وی به وضعیت تولیدات محصولات اساسی کشاورزی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان قطب اصلی تولید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم است و دولت نیز به این استان اهمیت خاصی قائل است و امیدواریم بتوانیم با خرید به موقع گندم کشاوزران استان ، گامی در تامین این ماده غذایی مهم کشور برداریم.
صفایی به کمبود سیلو و انبارگندم در استان نیز اشاره کرد و گفت: چون حجم خرید گندم در خوزستان در یک دوره بسیار کوتاه انجام می شود ساخت سیلوی جدید در استان برای نگهداری گندم توجیه اقتصادی ندارد.
بنا به این گزارش برداشت گندم در روزهای آینده در مناطق جنوبی خوزستان شروع می شود و تا یک ماه ادامه خواهد یافت.
پارسال حدود یک میلیون و 600هزار تن گندم در خوزستان تولید که از این میزان حدود 800هزار تن به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.
پارسال استان خوزستان از نظر تولید و خرید تضمینی گندم مقام اول را در کشور کسب کرد.
پیش بینی شده امسال تولید گندم در استان با توجه به بارندگی های مناسب 10درصد نسبت به سال زراعی قبل افزایش داشته باشد.ک/3 646/642
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن