تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه گذاري خارجي در عراق کاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ فروردين ۱۳۹۳ (۲۱:۲۶ب.ظ)
نخست وزير عراق: سرمايه گذاري خارجي در عراق کاهش يافته است نوري مالکي در کنفرانس سرمايه گذاري کشورهاي عربي از کاهش سرمايه گذاري خارجي به دليل مناقشات سياسي خبر داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، نوري مالکي، نخست وزير عراق در سخنراني خود در کنفرانس سرمايه گذاري کشورهاي عربي اعلام کرد که مناقشات سياسي موجب تعليق طرح هاي سرمايه گذاري در عراق شده است.
بر اساس اين گزارش امروز (شنبه) کنفرانس سرمايه گذاري کشورهاي عربي در اربيل عراق با شرکت مقامات منطقه کردستان عراق برگزار شد.
عراق هم اکنون روزانه سه ميليون بشکه نفت خام توليد مي کند که دو ميليون و 300 هزار بشکه از آن به بازارهاي جهاني صادر مي شود.
دولت مرکزي عراق و مقامات اقليم خود مختار کردستان درباره صدور منابع نفتي داخلي و نحوه توزيع درآمدهاي نفتي با يکديگر اختلاف نظر دارند و مذاکرات ميان طرفين تاکنون به نتيجه اي نرسيده است.
کشمکش هاي اخير در شرايطي ايجاد شده است که دولت عراق در پيش نويس بودجه اخير اين کشور، تصميم گرفته است تا سهم کردستان از درآمدهاي فدرال که هم اکنون معادل 17 درصد مي باشد را کاهش دهد. اين تصميم جديد، موجب شروع موجي از اعتراضات در ميان سياست مداران کرد شده است
اين در حالي است که دولت کردستان بر حق صدور منابع انرژي خود براساس قانون اساسي تاکيد مي ورزد. اين اختلافات روند توسعه پروژه هاي نفت و گاز اين منطقه را کند کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن