تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816694513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر وزن بدن بر عملکرد جنسی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تاثیر وزن بدن بر عملکرد جنسی


نتایج مطالعه چند مرکز از جمله بیمارستان عمومی تورنتو و ایالات متحده، انگلستان و آلمان روی ۲۴۲ زن ۱۸ تا ۳۲ ساله که دچار اختلالات غذا خوردن بودند، نشان داد در دو سوم آنها دریافت کالری محدود، باعث کاهش عملکرد جنسی می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد کاهش وزن، اضطراب و استرس با کاهش میل جنسی رابطه دارد. به گفته سیرا، یکی از این محققان، لاغری مفرط نیز باعث اختلال در عملکرد هیپوتالاموس، غده هیپوفیز و تخمدان می‌شود و در نهایت از سیکل قاعدگی منظم جلوگیری می‌کند.

هر ماه با سیکل قاعدگی، تخمک از تخمدان آزاد می‌شود که با به هم ریختن سیکل قاعدگی، در عملکرد این تخمک‌ اختلال به‌وجود می‌آید، بنابراین اگر موادمغذی موردنیاز را مصرف نکنید و وزنتان بیش‌ازحد کم باشد، بارداری موفقی نخواهید داشت.

به گفته این محقق، شاخص توده بدن طبیعی بین ۱۸ و ۲۴ است که در مرز توصیه‌های وزارت بهداشت کانادا برای زنان و مردان است. همچنین از آنجا که چربی در تولید هورمون‌های جنسی، نقش موثری دارد، باید از گرفتن رژیم‌های غذایی بسیار کم‌چرب پرهیز کنید و چربی‌های سالمی مانند روغن زیتون یا کانولا، آووکادو، ماهی و آجیل (مانند بادام یا گردو) را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. البته وزن بالا نیز می‌تواند عملکرد جنسی را مختل کند و اگر در این شرایط فرد اقدام به بارداری کند، اضافه وزن می‌تواند در رشد و سلامت تخمک‌ها اختلال ایجاد کند.
اضافه وزن بر میل جنسی زنان نیز تاثیر می‌گذارد. در مردان مبتلا به چاقی شکمی نیز، اسپرم ها بیش از حد گرم می‌مانند و کیفیت و تحرک آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

پیش از این نیز در سال ۲۰۰۶ براساس نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد که بر روی بیش از ۲۲ هزار مرد ۴۰ تا ۷۵ ساله انجام شده بود، مشخص شد احتمال بروز اختلال نعوظ در مردان چاق و کم‌تحرک، ۵/۲ برابر بیش از مردانی است که اضافه وزن ندارند یا حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در روز ورزش سنگین انجام می‌دهند.

نتایج مطالعاتی از این دست، تاکید دوباره‌ای است بر اهمیت و نقش سبک زندگی سالم. گرچه سبک زندگی امروزی، مشاغل و تفریحات و سرگرمی‌ها، اینگونه ایجاب می‌کند که به سمت مصرف خوراکی‌های ناسالم و کم‌تحرکی پیش رویم، اما مهم این است که بخواهیم و هوشیار باشیم که تن دادن به این شرایط، چه تبعاتی برایمان در بر خواهد داشت و باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند در افراد چاق، کاهش وزن حدود ۱۰ کیلوگرم باعث تحریک هورمون‌های جنسی (آزادشدن هورمون تستوسترون) می‌شود. همچنین تقویت عضلات لگن، پیروی از یک رژیم غذایی کم‌چرب، مصرف موادمغذی، میوه و سبزی‌ها نیز در کنترل قندخون و کلسترول و افزایش میل جنسی موثر خواهد بود. فعالیت‌های ورزشی‌ای که باعث افزایش جریان خون در نواحی عضلانی بزرگ بدن مانند ران، باسن و لگن می‌شود (مانند پیاده‌روی تند به مدت روزی ۲۰ دقیقه، ۳ بار در هفته) در بازگشت میل جنسی تاثیرگذار هستند.



1393/1/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن