تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814752405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگذاريم يوزآسيايي به سرنوشت شير ايران و ببر مازندران دچار شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ فروردين ۱۳۹۳ (۱۶:۱۹ب.ظ)
رئيس فراکسيون محيط زيست مجلس: نگذاريم يوزآسيايي به سرنوشت شير ايران و ببر مازندران دچار شود عضو شوراي عالي حفاظت محيط زيست کشور گفت: نگذاريم يوزآسيايي نيز به سرنوشت شير ايران و ببر مازندران دچار شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست، محمدرضا تابش در مراسم رونمايي از تنديس بزرگترين يوزآسيايي در اردکان يزد با بيان اينکه اهتمام به محيط زيست از وظايف حاکميتها و از مولفه هاي مورد سنجش در ارزيابي حکمراني مطلوب است، گفت: شايد بي توجهي به محيط زيست و طبيعت در فرايند صنعتي شدن و در گذر از دوران سنت به مدرنيته، باعث شده است امروز با مخاطرات جدي در اين عرصه روبرو باشيم.
وي هشدار داد: تخريب در عرصه منابع طبيعي آنقدر جدي است که پايداري تمدن ايراني را مورد تهديد قرار داده است.
رئيس فراکسيون محيط زيست و توسعه پايدار مجلس شوراي اسلامي با تاکيد براينکه وضعيت تخريب طبيعت و محيط زيست در استانهايي نظير يزد که از اقليم گرم و خشک و شکننده برخوردارند، دقت و مراقبت بيشتري مي طلبد، افزود: ما در اين استان با بحرانهايي مواجهيم که اگر به مدد عقل و تدبير و بهره گيري از علم و فناوري، از هم اکنون با آنها مقابله نکنيم، فردا خيلي دير است.
تابش با اشاره به برخي معضلات زيست محيطي استان نظير آلودگي هوا در دشت يزد- اردکان که اغلب صنايع در آن مستقرند، دفع غيربهداشتي زباله ها و پساب فاضلابها، کمبود منابع آب حتي براي شرب، مساله ريزگردها، از بين رفتن گونه هاي نادر جانوري و گياهي و در کل تنوع زيستي، خواستار جديت مردم و مسوولان براي حل آنها شد .
عضو شوراي عالي محيط زيست کشور در عيم حال، اقدام نمادين در ساخت مجسمه يوزآسيايي را که در زمره گونه هاي در حال انقراض جانوري است و تنها تعداد اندکي از آنها در استان يزد وجود دارد، ارزنده و در خور تقدير توصيف کرد.
تابش با اشاره به زيستگاه يوزپلنگ آسيايي يا ايراني در سطح کشور گفت: زيستگاه اين جانور در استان يزد نيز در پارک ملي سياهکوه و پناهگاه حيات وحش دره انجير اردکان، کوير بافق و منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهريز قرار دارد که مستلزم توجه ويژه و فوري بخصوص براي تامين امنيت، غذا و آب بعنوان سه فاکتور مهم تداوم حيات اين گونه جانوري نادر است.
وي همچنين با اشاره مناطق حفاظت شده شهرستان اردکان گفت: يکي از زيستگاه هاي مهم اين جانور که پارک ملي سياه کوه است، مورد بي توجهي محض قرار گرفته و حتي براي تامين امکانات و تجهيزات اوليه منطقه اقدام اساسي انجام نشده است.
عضو شوراي عالي حفاظت محيط زيست کشور با انتقاد از اين موضوع، خواستار توجه جدي براي رفع مشکلات پارک ملي سياه کوه و انتقال دفتر سرمحيط باني پارک به اردکان و همچنين آغاز عمليات اجرايي احداث مرکز تحقيقات محيط زيست اردکان شد.
تنديس يوز آسياسي به طول هفت و ارتفاع چهار متر در ميدانˈچادرملويˈ اردکان نصب شده است.
شهرستان اردکان در 60 کيلومتري شمال غرب يزد واقع است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن