تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821033727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود انبوه مسافران نوروزی به شهرستان آستارا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ورود انبوه مسافران نوروزی به شهرستان آستارا آستارا ـ ایرنا ـ نخستین روزهای سال جدید شمسی که همراه با هوای بهاری و توأم با سوز کم رمق زمستانی است ، در حالی سپری می شود که انبوهی از مسافران نوروزی وارد شهرستان آستارا شده و در اماکن و اقامتگاه های موجود در شهر آستارا مستقر شده اند.


به گزارش عصر شنبه خبرنگار ایرنا ، مسافران نوروزی این شهرستان که از چند روز مانده به آغاز سال جدید و به خصوص در سه روز اخیر سفر خود را به این منطقه آغاز کرده اند ، این روزها رنج سفر خود را با گرمای دیدارها و گشت و گذار در مناظر دیدنی این شهرستان عوض کردند.
این عده از مسافران هم اکنون به تعداد زیاد در سطح شهر آستارا به چشم می خورند و انتظار می رود که حجم گسترده مسافران نوروزی این شهرستان تا آخر این هفته و تا پایان تعطیلات طولانی مدت نوروزی وارد این شهرستان شوند.
تعداد کثیری از مسافرانی که به خصوص از مسیرهای آذربایجان شرقی و اردبیل وارد آستارا شده اند و قصد سفر به شهرهای شمالی کشور در استان های گیلان و مازندران را دارند و یا در حال بازگشت از سفر به این مناطق هستند ، در مسیر خود علاوه بر حضور در مناطق مختلف دیدنی این شهرستان ، ایامی را در شهرستان آستارا به تعطیلات گذرانی می پردازند.
همچنین مسافرانی که قصد دیدار از مناطق شمالغرب کشور به خصوص استان های اردبیل ، زنجان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و کردستان را دارند و از مسیر استان گیلان قصد سفر به این مناطق از کشورمان را دارند ، حتما سری به مناطق دیدنی و به خصوص بازار مرزی و ساحلی پررونق و معروف شهرستان آستارا می زنند.
برخی از مسافرانی که در دو روز اخیر وارد آستارا شده و اقامت کرده اند ، از اهالی سابق این شهرستان محسوب می شوند که طی سالیان گذشته به مناطق دیگری از کشورمان مهاجرت کرده اند و با آغاز تعطیلات نوروزی به منظور دیدار با بستگان خود به این دیار سفر کرده اند.
فرماندار شهرستان مرزی آستارا از ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی این شهرستان خبر داد و گفت: طی سه روز اخیر، ده ها هزار گردشگر و مسافر نوروزی به شهرستان آستارا سفر کردند.
ˈسیروس شفقیˈ وضعیت اسکان ، اطلاع رسانی و ارایه خدمات در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آستارا را مقبول ارزیابی کرد و افزود: ورود و اقامت مسافران نوروزی این شهرستان تابع شرایط آب و هوایی است و در شرایط مطلوب جوی افزایش می یابد.
امسال برای اسکان مسافران نوروزی فرهنگی 21 مدرسه شهرستان آستارا پیش بینی شده و 19 باب مسجد نیز برای ارایه خدمات عمومی به خصوص ادای فریضه نماز مسافران آماده سازی شده است.
علاوه بر این برای اسکان مطلوب مسافران سه واحد کمپ اقامتی به اضافه تعدادی هتل و مهمانپذیر موجود شهرستان نیز بهسازی شده و ارایه خدمات آنها آغاز شده است.
طبیعت زیبای اطراف دریاچه استیل ، باغ پرندگان در ورودی شهر ، پارک حیات وحش ، نوار ساحلی آستارا ، بازارچه مرزی و ساحلی ، منطقه زیبای دربند ، گردنه حیران ، باغ چای عباس آباد ، بهشت کاکتوسها ، آبشار لاتون ، حوضچه های طبیعی لاتون ، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه در کنار بقعه پیر قطب الدین صفوی ، قلعۀ شیندان یا سندان ، بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم در هفت کیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستارا محسوب می شود که همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از کشورمان می کند.
شهرستان آستارا در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته با پذیرایی از یک میلیون و یکصد هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی ، پس از لاهیجان دومین شهر استان گیلان در پذیرایی از مسافرن و گردشگران نوروزی بود.
وجود یک هزار و 200 واحد تجاری در بازارچه مرزی آستارا و نیز وجود سواحل و طبیعت بکر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمالغرب کشور مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستاراست.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/3
535/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن