تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815297927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان آماده اجراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان آماده اجراست یزد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان آماده اجراست و اسناد ارتقا نشاط اجتماعی، سرمایه اجتماعی و همچنین سندراهبردی سنجش در دست تهیه است.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، ˈمحمد علی طالبیˈ روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه عمده سابقه کار من در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی بوده است و از نزدیک با کار این حوزه آشنا هستم، اظهار داشت: به طبع در زندگی کمتر نگاه فرهنگی به موضوعات مختلف زندگی و جامعه داشته ایم که یکی از اشکالات گذشته همین مقوله بوده است و امسال رهبری در این خصوص تاکید داشتند و سال جدید را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام نهادند.
وی افزود: حجم بالای کار این دفتر، امور فرهنگی را تحت الشعاع خود قرار می داد که با تفکیک بخشی از امور از این دفتر مثل انتخابات، تقسیمات کشوری و شوراها امید است مسائل فرهنگی و اجتماعی پررنگ تر دنبال شود.
طالبی ادامه داد: مدیران با تجربه خوبی عهده دار مدیریت این واحد بوده اند ولی ضعف توجه به بحث فرهنگی مشاهده می شود و یکی از علل آن نبود نیروی متخصص در این زمینه است که دید اجتماعی بیشتر از فرهنگی در نظر گرفته می شود.
وی گفت: با توجه به دلایل ذکر شده، سبقه فرهنگی برای مسئول جدید این دفتر در نظر گرفته شد تا استانداری در خصوص مسائل فرهنگی ارتقا یابد، مدیر کل جدید سابقه بسیار خوبی در زمینه فرهنگی دارند و تحصیلات مرتبط با امور اجتماعی نیز در کارنامه ایشان دیده می شود که امیدوارم نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت در بعد فرهنگی باید رویکرد جدید در حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان در نظر گرفته شود.
طالبی سرپرست سابق دفتر را فردی بسیار خوب و با انرژی و توان بالا دانست و گفت: مظلوم بودن مباحث فرهنگی وقتی به شهرستان ها می رسد به مراتب بیشتر می شود که این امر باید در اولویت کاری این دفتر قرار گیرد.
مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری نیز فعالیت حوزه اجتماعی را نیازمند دغدغه مستمر دانست و افزود: به دلیل زوبازده نبودن کاردر حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت ها برای جامعه ملموس و مشهود نیست.
ˈسعید عبداللهیˈ با اشاره به تنوع کار موجود در این حوزه، خاطر نشان کرد: به دلیل گستردگی مهاجرت به استان، فرهنگ بومی در معرض خطر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند فرهنگ پایدار عنوان کرد و گفت: سبک زندگی مقوله بسیار مهمی است که می تواند یکی از محورهای اصلی کار قرار گیرد.
عبداللهی پیشنهاد کرد: یکی از جلسات شورای معاونین خاص مسائل فرهنگی در نظر گرفته شود.
سرپرست سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: مدیر جدید با فرهنگ عجین شده است و سابقه کار فرهنگی دارد که انتخاب مناسبی بوده است.
ˈرضا زارع زادهˈ برای مدیر کل جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آرزوی موفقیت کرد.
مدیر کل جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز گفت:هنر ماست که بتوانیمتجربه انباشته شده مدیران سابق را استفاده کنیم و آغاز حرکت مدیریت جدید در امتداد پایانحرکت مدیریت قبلی باشد.
ˈمجید جوادیان زادهˈ جایگاه فرهنگ را طبق نظر رهبری بالاتر از اقتصاد عنوان کرد و گفت: استان یزد با توجه به پیشینه صنعتی خود نباید از نظر فرهنگی دچار آسیب شود و باید با فرهنگ به صورت علمی برخورد کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی معلول رویدادهای مختلف بوده و نیاز به کار بخشی و میان حوزه ای دارد، بیان کرد: باید شبکه ای از نخبگان قدرت، ثروت و فکر با محوریت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود تا شاهد پیشرفت در امور باشیم.
جوادیان زاده افزود: کارکرد شبکه مذکور اجماع در قبال مسائل اجتماعی و فرهنگی و ارائه راهکار در زمینه های مرتبط است.
وی شاخص های ارتقا اجتماعی در راستای بهبود فضای جامعه را ایجاد نشاط اجتماعی به معنای احساس سرخوشی مثبت و لذت بردن از زندگی، توسعه اجتماعی به معنای افزایش وسعت میدان عمل اجتماعی شهروندان یزدی و سرمایه اجتماعی به معنای گسترش شعاع اعتماد مردم بیان کرد.
در پایان با اهدا لوح تقدیر از سرپرست سابق این دفتر قدردانی و با اعطای حکم برای مدیر کل جدید آرزوی موفقیت شد.ک1
7536/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن