تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815255700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری الکترونیکی با میراث فرهنگی اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گردشگری الکترونیکی با میراث فرهنگی اصفهان اصفهان- ایرنا- این روزها گردشگران نوروزی می توانند تنها با چند دقیقه جستجو در اینترنت، راهنمای الکترونیکی خوبی برای گردشگری در استان اصفهان پیدا کنند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گردشگری الکترونیکی چیزی جز بکارگیری فناوری های نوین برای ارائه سرویس های مورد نیاز گردشگران نیست و امروزه به راحتی می توان خدمات مرتبط با آن را از منابع مختلف دریافت کرد.
گردشگران در هر کجای دنیا که باشند با جستجو در شبکه اینترنت به حجم بالایی از اطلاعات تصویری و صوتی گردشگری دست پیدا می کنند و می توانند با گنجاندن این اطلاعات در گوشی تلفن همراه، تب لت یا رایانه آن را همچون راهنمایی همیشگی در کنار خود داشته باشند.
گردشگرانی که در این روزهای بهاری قصد سفر به اصفهان را دارند نیز می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان به نشانی www.isfahancht.ir یک گردشگری الکترونیکی را برای خود رقم بزنند.
در بالای ستون سمت راست صفحه اصلی این پایگاه اینترنتی، گزینه «راهنمای مسافران ویژه نوروز 93» به چشم می خورد که با کلیک بر روی آن به اطلاعات مناسبی درباره مسیرها و خدمات گردشگری استان اصفهان و نقشه راه ها دست پیدا می کنید.
تنها کافیست با بارگیری یا چاپ کردن این صفحات آن را به مانند یک دفترچه راهنما در اختیار خود داشته باشید و هرگاه نیاز به اطلاعاتی در مسیر سفر داشتید به آن مراجعه کنید.
در بخش راهنمای مسافران ویژه نوروز 93 اطلاعاتی مانند مسیرهای گردشگری استان اصفهان، امکانات موجود در مسیرهای گردشگری، فهرست و مشخصات مهمانخانه ها، مناطق نمونه و سفره خانه های سنتی، نرخ هتل های استان و فهرست و نرخ واحدهای پذیرایی بین راهی دیده می شود.
همچنین فهرست موزه ها و بناهای قابل بازدید استان اصفهان (آدرس، تلفن، ساعت بازدید) و تور مجازی بناهای تاریخی (توضیحات، عکس، فیلم، تصاویر پاناراما) نیز در این بخش وجود دارد.
دستیابی به فهرست فروشگاههای معتبر صنایع دستی، داروخانه ها، پارکینگ ها، کمپ ها (ظرفیت و امکانات)، تلفن های ضروری و رستورانهای دارای پروانه کسب استان اصفهان نیز در این بخش گردشگری امکانپذیر است.
همچنین نقشه های گنجانده شده در بخش ویژه گردشگری نوروز 93 اصفهان شامل نقشه استان و راهنمای گردشگری آن است.
بر اساس این گزارش، در ستون سمت راست صفحه راهنمای مسافران ویژه نوروز 93، گزینه های دیگری شامل «گردشگری مجازی اصفهان»، «پیش بینی آب و هوا» و «اصفهان بر روی موبایل» وجود دارد.
در بخش گردشگری مجازی اصفهان، توضیحاتی درباره میادین، مساجد، کاخ ها، پل ها، بازارها، مقبره ها، مدرسه ها، خانه ها، کلیساها و جاذبه های طبیعی استان اصفهان به همراه تصاویر آنها منتشر شده است.
بخش اصفهان بر روی موبایل نیز شامل دو گزینه کتاب الکترونیک و نقشه الکترونیک اصفهان است.
در بخش کتاب الکترونیک اصفهان، فایل های مربوط به معرفی 10 بنای تاریخی مشهور اصفهان مانند چهلستون، میدان امام ، منارجنبان، کلیسای وانک و مسجد شیخ لطف الله جهت بارگیری و استفاده قرار دارد.
همچنین کاربران می توانند با مراجعه به ستون سمت راست صفحه اصلی پایگاه اینترنتی میراث فرهنگی استان اصفهان از دو گزینه دیگر شامل گنجینه تصویری و صوتی اصفهان بهره بگیرند.
گنجینه تصویری اصفهان شامل مجموعه تصاویر دیدنی از 80 بنای تاریخی و گردشگری این استان است.
در گنجینه صوتی اصفهان نیز شش فایل صوتی برای معرفی میدان امام، مسجد امام، کاخ موزه چهلستون، مسجد جامع عتیق، عمارت هشت بهشت و سر در قیصریه در اختیار کاربران قرار دارد.
کاربران می توانند با دریافت این فایل های صوتی بر روی گوشی های تلفن همراه یا تب لت های خود به هنگام مراجعه به یکی از این بناها، فایل صوتی مربوط به آن را گوش دهند و از راهنمایی آن جهت بازدید بنا استفاده کنند.
مدیر فناوری اطلاعات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه این اطلاعات به طور مستمر در حال به روز شدن است، گفت: این اداره تا کنون فایل های صوتی و تصویری مربوط به بیش از یکصد بنای تاریخی و گردشگری استان را تهیه کرده است.
«ارمغان وثوقی» در گفت و گو با ایرنا افزود: همه این اطلاعات بر روی پایگاه اینترنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار دارد یا از طریق نرم افزارهای تلفن همراه یا لوح فشرده در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی همچنین به توزیع رایگان لوح فشرده «سلام میراث» در مکانهای گردشگری اصفهان توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اشاره و اظهار کرد: در این لوح های فشرده، تور مجازی 70 بنای تاریخی و گردشگری اصفهان به هفت زبان موجود است.
این کارشناس اضافه کرد: در لوح فشرده سلام میراث، تصاویر پاناراما، فیلم، توضیحات و نقشه مربوط به این بناها گنجانده شده است.
وی تصریح کرد: کاربران جهت فعال سازی این لوح فشرده نخست باید به پایگاه اینترنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان مراجعه و کد فعال سازی آن را دریافت کنند.
وثوقی گفت: بخش فناوری اطلاعات اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تلاش کرده است تا با در اختیار قرار دادن این اطلاعات برای گردشگران داخلی و خارجی، فرصت بهتر و بیشتری برای آنها جهت سفری پر بار و بدون دغدغه فراهم کند.
اگر در این روزهای بهاری به میان گردشگرانی که در حال بازدید از بناهای تاریخی اصفهان هستند بروید مشاهده می کنید که تعدادی از آنها از این امکانات الکترونیکی به ویژه بر روی گوشی های تلفن همراه یا تب لت های خود استفاده می کنند.
اما تعداد زیادی نیز هستند که در ازدحام گردشگران با دغدغه و نگرانی به دنبال راهنما برای معرفی آثار و بناها می گردند و چه بهتر که این افراد نیز با صرف کمترین هزینه و زمان از امکانات و سرویس های یاد شده جهت بازدیدی دلنشین و آسوده بهره بگیرند.
گ/7148/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن