تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813191322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محور اصلی تلویزیون در نوروز 60 چه بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
محور اصلی تلویزیون در نوروز 60 چه بود؟
محور اصلی تلویزیون در نوروز سال‌ها 60 و 61 با هجوم دشمن و جنگ تحمیلی مربوط به اخبار عملیات و پیروزی رزمندگان کشور بود.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، نوروز و تلویزیون پیوند اساسی و عجیبی با هم دارند اگر نزدیک شدن به بهار و لذت بردن از آداب و رسوم نوروزی برای ما ایرانی‌ها یک اتفاق به یاد ماندنی و شیرین باشد دیدن سریال‌ها و برنامه‌های نوروزی جز مهم و انکارناپذیری از این شیرینی هستند.

دیدن سریال‌های شاد نوروزی به یک بخش مهم از آداب و اتفاقات نوروز هر سال بدل شده است.

اگر دهه 60 را دهه جنگ و توجه مردم به موضوعات و حوادث سیاسی پیرامونشان بدانیم و بضاعت صداوسیما را هم در حد توان رسانه‌ای پخش روزی 6 ساعت برنامه از هر شبکه تلویزیونی‌اش به حساب بیاوریم آن وقت بدیهی است که از نیمه اول دهه 60 انتظار چندانی برای مفرح و شاد کردن لحظات نوروزی مخاطبان نداشته باشیم به خصوص که نوروز سال‌های 60 و 61 چنان با هجوم دشمن و جنگ تحمیلی همراه بود که تلویزیون اخبار عملیات‌ها و پیروزی رزمندگان را محور اصلی خود قرار داده بود.

با این حال نوروز 62 را باید اولین نوروز پس از انقلاب دانست که حال و هوای عید در برنامه‌هایش دیده می‌شد.

اختصاص برنامه‌‌هایش دیده می‌شد.

اختصاص برنامه‌های نوروزی به کودکان و نوجوانان با مدت زمان یک ساعت در روز که شامل 9 تا 10 صبح بود و یک ساعت و نیم در ظهر که مربوط به ساعت 14 تا 15:30 با پخش کارتون‌هایی مانند "گوریل انگوری"، "سندباد"، "گالیور"، "یوگی و دوستان"، "پلنگ صورتی" همراه بود ضمن اینکه اولین سری مجموعه جذاب و ماندگار "مدرسه موش‌ها" در پانزده قسمت هم گل سرسبد برنامه‌های نوروزی این سال ها بود.

داوود میرباقری با مجموعه "ایوان مدائن" اولین کارگردانی‌اش را برای گروه فیلم و سریال شبکه یک در نوروز تجربه کرد.

نسرین پاک خو، حسین پناهی، داوود میرباقری، بازیگران این مجموعه نمایشی بودند. البته پخش مجموعه "مثل آباد" به کارگردانی مرحوم رضا ژیان و مسعود فروتن و بازی مهمین شهابی، اسماعیل داورنو، اکبر عبدی، مرتضی ضرابی هم خالی از تنوع نبود.

پخش مجموعه "چنگیزخان مغول" محصول ژاپن و فیلم سینمایی "سربزنگاه" هم با بازی نورمن و نیروم سهم برنامه‌های خارجی را برای مخاطبان محفوظ نگه داشتند.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن