تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای تحقق منویات رهبری ،بنیان های اقتصاد کشور باید مستحکم شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول در خراسان رضوی : برای تحقق منویات رهبری ،بنیان های اقتصاد کشور باید مستحکم شوند مشهد – ایرنا – دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بنیان های متزلزل اقتصاد باعث شده که کشورمان از سوی دشمن تحت فشار قرار گیرد و به حماسه اقتصادی دست نیابد و لذا باید این بنیانها مستحکم شوند.


ˈفیروز ابراهیمیˈ روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اظهار داشت: امسال هفتمین سالی است که رهبر معظم انقلاب ، خط مشی سالانه را با محوریت اقتصاد تعیین می کنند.
وی بیان کرد: به رغم تاکید هر ساله رهبر معظم انقلاب برای پویایی اقتصاد و رونق تولید ملی، هنوز موفق نشده ایم به اهداف مزبور دست پیدا کنیم که دلیل اصلی این نقیصه، عدم برخورداری اقتصاد کشور از زیرساخت های لازم است.
او اظهار داشت: به دلیل مستحکم نبودن پایه های اقتصاد کشور دشمن از این ضعف نهایت استفاده را برده و کشور را تحت فشار قرار داده است لذا رهبری هفت سال متوالی است که تاکید موکد بر تقویت بنیان های اقتصادی دارند.
وی تاکید کرد: اگر امسال نیز مانند سالهای گذشته شعار ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ تنها در چارچوب بیلبوردها خلاصه شود و به مرحله عمل نرسد کشورمان همچنان از ناحیه اقتصادی مورد هجمه دشمن قرار می گیرد.
این کارشناس امور اقتصادی در خراسان رضوی گفت: ضروری است دولتمردان و همه کسانی که در عرصه اقتصاد فعالیت دارند، به خود بیایند و رویکرد خود را برای پیشبرد اهداف اقتصادی تغییر دهند.
ابراهیمی اظهار داشت: اگر موانع کسب و کار برداشته و فضای کسب و با سهولت توام نشود، از واردات بی رویه خودداری نشود، بوروکراسی اداری حذف نگردد، مباحث بانکی در اختیار تولید قرار نگیرد و ملزومات رونق تولید داخلی فراهم نشود، منویات رهبری در سال جاری محقق نخواهد شد.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دولت به وظایف خود در استان طی سال جاری عمل کند، گفت: 95 درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی بوده و این مهم نشان دهنده کم کاری اقتصادی دولت در این منطقه است.
ابراهیمی افزود: خراسان رضوی تنها استان در کشور است که اصل 44 را بدون وقفه به عرصه ظهور رسانده است و این مساله یک امتیاز برای این منطقه در کشور به شمار می رود در حالی که از سوی دیگر نشان دهنده کم کاری دولت برای سرمایه گذاری اقتصادی در استان است.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی تنها استانی در کشور است که سرمایه گذاری دولتی در بخش صنعت و معدن ندارد، افزود: این در حالی است که معدل اشتغال یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی 30 نفر و برای یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری دولتی پنج هزار نفر است.
او اظهار داشت: سرمایه گذاری دولتی در اقتصاد خراسان رضوی باعث رونق و تثبیت اشتغال می شود لذا دولت باید مانند استانهای دیگر در این منطقه نیز سرمایه گذاری اقتصادی داشته باشد.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مجموع 450 هزار نفر در استان در بخش صنعت اشتغال دارند، بیان کرد: در خراسان رضوی حدود شش هزار واحد صنعتی، 550 واحد معدنی و حدود 190 هزار واحد صنفی وجود دارد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه 50 درصد گردش مالی خراسان رضوی در بخش صنعت، معدن و تجارت است، افزود: خراسان رضوی به لحاظ همجواری با کشورهای CIS شرایط متفاوتی در حوزه صنعت دارد و جز پنج استان صادراتی کشور محسوب می شود.
وی افزود: خراسان رضوی در شرایط نامطلوب سال گذشته به لحاظ اقتصادی، با کاهش صادرات مواجهه شد اما رتبه صادراتی خود را در کشور حفظ کرد.
وی اظهار داشت: حوزه صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد بخشی پر حجم و پر مشغله است اما متاسفانه پیش از ادغام معدن با صنعت و تجارت با تولید هیچ گونه برنامه ریزی و هدفگذاری انجام نشد و تنها بار مشکلات آن به این بخش افزوده شد.
ابراهیمی گفت: 80 درصد اقتصاد استان های کشور دولتی است که بر این مبنا 70 درصد اقتصاد آنها بر عهده دولت و تنها 30 درصد آن را بخش خصوصی و صنعت، معدن و تجارت به عهده دارد.
وی افزود: در این راستا اگر تصمیمات اقتصادی اشتباهی از سوی دولت گرفته شود تبعات آن برعهده خودش است اما در خراسان رضوی این موضوع برعکس است و تبعات تصمیمات اشتباه دولت را باید بخش خصوصی بپردازد.
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: دولت یازدهم از ابتدای آغاز فعالیت هایش به عرصه تولید آرامش و امید داده اما امید و نشاطی که در این چند ماه به بازار تولید تزریق کرده است، پایدار نیست و عرصه تولید منتظر اقدامات عملی دولت می باشد.
7489/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن