تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815337499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخفی کاری نظامی مشکلی برای حل معمای هواپیمای ناپدید شده مالزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مخفی کاری نظامی مشکلی برای حل معمای هواپیمای ناپدید شده مالزی دهلی نو - ایرنا - اکراه برای اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس رادارهای نظامی ناشی از بی اعتمادی کشورهای منطقه به یکدیگر، تلاش برای حل معمای گیج کننده پرواز ام.اچ 370 مالزی را تحت تاثیر قرار داده است.


به گزارش ایرنا، تازه ترین اطلاعات منتشره از سوی منابع هندی در روز دوشنبه نشان می دهد این مساله وجود دارد و درصورت تسهیل در ردوبدل شدن اطلاعات نظامی شاید کمکی در حل معما هواپیمای ناپدید شده مالزیایی باشد.
در همین حال رسانه های هند امروز به نقش موثر کشورشان در ردیابی پرواز ام.اچ 370 پرداختند و اعلام کردند که نیروهای دریایی و هوایی این کشور با آغاز مجدد عملیات جستجو دو فروند از پیشرفته ترین هواپیماهای دوربرد تجسسی خود را برفراز اقیانوس هند به عنوان بخشی از عملیات بین المللی جستجو جهت یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی به پرواز درآورده اند.
منابع وابسته به نیروی های دریایی و هوایی هند اعلام کردند، هواپیمای سی- 130 جی سوپر هرکولس هند که از نوع تجسسی فوق پیشرفته است تاکنون با انجام پرواز های طولانی مسافتی برابر 1700کیلومتر مربع را پوشش داده است.
همچنین هواپیمای تجسسی پی 8 ای متعلق به نیروی دریایی هند با پیمودن مسافتی معادل 2400 کیلومتر مناطق جنوبی جاکارتا را جست و جو کرده است .
منابع هندی گفتند در حالی که هواپیماها و کشتی های متعلق به آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به دلیل هوای طوفانی عملیات جستجوی را در یکی دو روز اخیر به حالت تعلیق درآورده بودند نیروهای هندی همچنان به عملیات جستجوی ادامه دادند.
تاکنون هند شش فروند ناو و پنج فروند هواپیمای تجسسی خود را به مناطق مختلف در خلیج بنگال و دریای آندامان فرستاده است.
منابع هندی می گویند آخرین موقعیت ثبت شده از پرواز ام.اچ 370 مالزی در رادارها در ساعت 2:15 دقیقه صبح به وقت محلی مالزی در نزدیکی جزیره پنانگ بوده است.
منابع نزدیک به روند تحقیقات اعلام کردند اطلاعات به دست آماده نشان می دهد که این هواپیما پس از تغییر مسیر ممکن است از نزدیکی خلیج بلیر مرکز مجمع الجزایر نیکوبر و آندامان هند عبور کرده باشد.
وزارت دفاع هند تاکنون در مورد این گزارش بیانیه ای منتشر نکرده ، اما دهلی نو اعلام کرده که ممکن است در هنگام مفقود شدن این هواپیما رادارهای نظامی این کشور غیر فعال بوده اند زیرا این نوع رادارها در مواقع اضطراری فعال می شوند.
پرواز ام.اچ 370 مالزی بامداد روز شنبه 17 اسفند با 239 مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون تلاش های بین المللی جهت یافتن آن بی نتیجه مانده است.
آساق ** 2163 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن