تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813185284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیراز بهار بهشتی را پیشکش می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شیراز بهار بهشتی را پیشکش می کند شیراز جنت طراز ، راه بهار را با سرمستی گلباران کرد ، حال وهوایی یافت که گویی دری از درهای بهشت به رویش باز شد و بهاریان را به ستایش حضرت دوست واداشت.


خواجه اهل رازش در وصف بی همتاییش خواند نغمه سر داد ، خوشا شیرازو وضع بی مثالش خداوندا نگه دار از زوالش ، ز رکن آباد ما صد لوحش الله که عمر خضر می بخشد زلالش ، میان جعفرآباد و مصلا عبیرآمیز می آید شمالش ، به شیراز آی و فیض روح قدسی بجوی از مردم صاحب کمالش ، که نام قند مصری برد آن جا که شیرینان ندادند انفعالش ، صبا زان لولی شنگول سرمست چه داری آگهی چون است حالش ، گرآن شیرین پسر خونم بریزد دلا چون شیر مادر کن حلالش ،مکن از خواب بیدارم خدا را که دارم خلوتی خوش با خیالش ، چرا حافظ چو می ترسیدی از هجر نکردی شکر ایام وصالش .
شهر راز با عطر بهار نارنج ، فضایی سحرانگیز ، دمی روح افزا از بهشت جاودانه الهی ، آغوش به روی مسافران بهار باز کرده است.
تن خسته هر مسافری که به ورودی دروازه قرآن شیراز می رسد با عطر جادویی بهار شهر راز ، جانی دیگر می گیرد و شادی و نشاط را در آن می نشاند.
شیراز سومین شهر مذهبی ایران با خاک عطر آگین آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ، آستانه سید علاء الدین حسین (ع) ، سید میر محمد بن موسی الکاظم (ع) ، علی بن حمزه (ع) مامن گاه عاشقان اهل بیت (ع) است.
در هر کوی و برزن شهر راز ، عطر بهار نارنج مشام را می نوازد ، گویی الهه ی زیبایی ، الهه ی پاکی و دیگر فرشتگان پاک الهی بر فراز آسمان این شهر در گذرند و عطر قدوم آنها فضای شهر را فرح انگیز و معطر ساخته است .
شیراز مهد تمدن کهن ایران زمین ، دیار مهر و دوستی و منشاء ظهور آیین بشر دوستی ، با یادمانهای ماندگارش ، عطر جادویی بهارنارنجش ، باغهای بی بدیلش ، جاذبه های طبیعی و بی نظیرش مامن گاه عاشقان و ایران دوستان است.
این خطه مقدس ، با بزرگانی چون ملاصدرا، حافظ شیرازی ، سعدی شیرازی ، سیبویه و روزبه فیروزآبادی و دانشمندان فرهیخته ، نام پر افتخار خود را در بلندای قله علم و ادب در دنیا جاودانه کرده است.
ریشه تمدن ایران باستان در یادمانهای شهر راز ، چون تخت جمشید ، معبد آناهیتا، شهر گور ، شهر بیشابور ، کاخ اردشیر ساسانی ، نقش برجسته ها و سنگ نبشته های با اصالت آن در هم گره خورده و نقش های زرینی را در دفتر کهن این دیار رقم زده است.
آثار مانا و بی نظیر مساجد جامع عتیق ، نو ، وکیل ، نصیرالملک و مدرسه خان اوج معماری اسلامی و تجلی فرهنگ غنی اسلامی را در این د یار به یادگار گذاشته است.
شهرراز با باغهای زیبای ارم ، جهان نما ، دلگشا ، عفیف آباد، نارنجستان قوام و باغهای سحرانگیز قصرالدشت و چمران خود را یکه تاز عرصه زیباییهای ایران زمین کرده است.
شیراز با بازار وکیل ، سرای مشیر ، ارگ کریم خانی ، باغ نظر ، حمام وکیل و موزه های نارنجستان ، زینت الملوک ، لباسهای سنتی و آیینی خانه صالحی ، موزه هنر خانه فروغ الملک ، خاتم ، عفیف آباد ، دنیایی از گفتنیهای برای شنوندگان خوش ذوق خود دارد.
شهر راز با زیباییهای سحرانگیز ، جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی ، گردشگران گوشه و کنار کشور را برای جلوه گری خود در آغاز زایش زمین دعوت کرده است. ک/4
680/ 677
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن