تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820115072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسمومیت با گاز منواکسید کربن در اراک چهار نفر را راهی بیمارستان کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسمومیت با گاز منواکسید کربن در اراک چهار نفر را راهی بیمارستان کرد اراک - ایرنا - رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی استان مرکزی گفت: چهار نفر در اراک بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن راهی بیمارستان شدند.


دکتر ˈ قنبر فراهانیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه گازگرفتگی در دومین روز بهار برای یک خانواده در خیابان کشتارگاه اراک رخ دادکه با حضور به موقع امدادگران اورژانس مصدومین از محل خارج و به مرکز پیش بیمارستانی ولیعصر (عج) اراک منتقل شدند.
وی توضیح داد: این حادثه براثر بی احتیاطی در ایمنی وسایل گرمایشی و نقص در سیستم دودکش رخ داد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه فصل سرما هنوز به طور کامل پایان نیافته و در بسیاری از منازل وسایل گرمایشی دایر است، رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل امری ضروری است.
رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: مسمومیت با گاز منواکسید کربن به دلیل بی رنگ و بی بو بودن این گاز بسیار خطرآفرین است و به قاتل خاموش خانواده ها شهرت یافته است.
دکتر فراهانی ادامه داد: منواکسید کربن گازی است که در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین ، گازوئیل و ذغال چوب حاصل می شود و پس از وارد شدن به بدن در خون با هموگلوبین ترکیب پایداری تشکیل داده و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافتهای بدن را مختل می کند.
وی توضیح داد: مسمومیت با این گاز سمی در ابتدا با سردرد، ضربان شدید شقیقه ها، وزوز گوش، سرگیجه و خواب آلودگی همراه است و در غلظتهای بالاتر تهوع، استفراغ، تپش قلب،کاهش هوشیاری، کما و مرگ را برای شخص به دنبال دارد.
رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی استان مرکزی گفت: در صورت مواجهه با قربانی منواکسید کربن ابتدا باید فرد را از محل آلوده خارج و با تماس 115 او را به مراکز درمانی منتقل کرد.ک/3
560/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن