تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820779822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت پاکستان و گروه طالبان با انجام گفت وگوی مستقیم موافقت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت پاکستان و گروه طالبان با انجام گفت وگوی مستقیم موافقت کردند اسلام آباد - ایرنا - سرپرست کمیته صلح طالبان پاکستان شنبه شب اعلام کرد: گفت وگوهای مستقیم میان دولت اسلام آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان طی روزهای آینده برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، ˈمولانا سمیع الحقˈ معروف به (پدر معنوی طالبان) شنبه پس از نشست منتخبان دولت و طالبان در اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اعضای کمیته های صلح دولت و گروه تحریک طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی) درخصوص برگزاری مذاکره مستقیم (دوسویه) دولت و شبه نظامیان و تعیین محل موردنظر برای مذاکره به توافق رسیدند.
وی با این حال به محل برگزاری مذاکره ها اشاره نکرد و گفت: تا زمان برگزاری مذاکره ها، جزییات آن به ویژه محل برگزاری گفت وگوها میان منتخبان دولت و طالبان به رسانه ها ارائه نخواهد شد.
ˈچودری نثارعلی خانˈ وزیر کشور پاکستان که به نمایندگی از ˈنواز شریفˈ نخست وزیر کشور وظیفه نظارت بر گفت وگوهای مستقیم میان نمایندگان دولت و سرکرده های طالبان را به عهده دارد نیز در نشست امروز اعضای کمیته صلح دولت و نمایندگان طالبان حضور داشت.
ˈمحمدنواز شریفˈ به عنوان رییس دولت حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز (حزب حاکم این کشور) بر این باور است که دولت و شبه نظامیان پس از برقراری کامل آتش بس قادر به حل اختلافات از طریق انجام گفت وگوهای مسالمت آمیز هستند.
سمیع الحق ادامه داد: اعضای کمیته صلح دولت پاکستان و طالبان پیشنهادهای مختلفی را درخصوص محل برگزاری مذاکره های دوسویه بررسی و مورد بحث قرار دادند.
وی توافق دو طرف درخصوص محل برگزاری گفت وگوهای مستقیم میان دولت و طالبان را دستاوردی بزرگ دانسته و نسبت به پیشرفت مذاکره های صلح ابراز امیدواری کرد.
در همین حال رسانه های پاکستان به نقل از منابع آگاه (بدون اشاره به نام) افزودند: ممکن است گفت وگوهای مستقیم میان دولت و طالبان در یکی از بخش های منطقه قبیله ای ˈوزیرستانˈ (در شمال غرب این کشور) و یا فرودگاه شهر ˈبنوˈ از توابع ایالت خیبرپختونخوا برگزار شود.
در این گزارش آمده: طالبان پاکستان با انتخاب ساختمان و نهادهای دولتی جهت برگزاری مذاکره مخالفت کرده است.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان اواسط بهمن ماه سال گذشته در جلسه علنی نمایندگان مجلس ملی اعلام کرد که دولت روند ازسرگیری گفت وگوهای صلح با شبه نظامیان را آغاز و نمایندگانی را به منظور پیشبرد این مذاکره میان دولت و گروه تحریک طالبان انتخاب کرد.
منتخبان جدید دولت اسلام آباد را ˈحبیب الله ختکˈ قائم مقام وزارت حمل و نقل و کشتیرانی (سرپرست کمیته صلح)، ˈارباب عارفˈ نماینده سیاسی مناطق قبایلی، ˈفواد حسنˈ دستیار نخست وزیر و ˈرستم شاه مهمندˈ سفیر پیشین اسلام آباد در کابل تشکیل می دهند.
در ماه گذشته، عرفان صدیقی مشاور نخست وزیر پاکستان، سرهنگ (بازنشسته) عامر، رحیم الله یوسف زیی روزنامه نگار ارشد و رستم شاه مهمند (عضو فعلی کمیته جدید صلح) برگزیدگان سابق دولت اسلام آباد، نشست های مختلفی با نمایندگان طالبان در شهرهای ˈاسلام آباد، پیشاور و اکوره ختکˈ برگزار کردند.
آساق**ا.ر**1095**1392
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن