تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814808729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طالبان پاکستان آماده گفت وگوی مستقیم با دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طالبان پاکستان آماده گفت وگوی مستقیم با دولت است اسلام آباد - ایرنا - ˈمحمد ابراهیمˈ یکی از اعضای ارشد نمایندگان طالبان روز جمعه در گفت وگوی صلح با دولت پاکستان گفت: اعضای ارشد گروه تحریک طالبان (تی تی پی) موافقت خود را برای دیدار مستقیم به منظور گفت وگو با نمایندگان دولت، اعلام کردند.


به گزارش ایرنا، پروفسور محمد ابراهیم پس از مذاکرات دو روزه خود با برخی رهبران و شورای سیاسی طالبان (بدون ذکر نام آنها) در منطقه قبیله ای وزیرستان در شمال غربی پاکستان در گفت وگو با رسانه های خبری، این مذاکرات را بسیار سازنده توصیف کرد و افزود: اعضای ارشد و شورای سیاسی طالبان توافق خود را در مذاکرات مستقیم و بدون واسطه با تیم مذاکره کننده دولت پاکستان اعلام کردند.
نمایندگان طالبان به منظور گفت وگو با اعضای ارشد و شورای سیاسی طالبان برای تصمیم گیری محل برگزاری و دستورکار مذاکرات مستقیم با نمایندگان دولت دیروز پنجشنبه به منطقه قبیله ای وزیرستان سفر کرده بودند.
در همین حال مولانا سمیع الحق سرپرست نمایندگان طالبان در مذاکره با منتخبان دولت در یک مدرسه دینی در شهر اخوره ختک در شمال غرب پاکستان به خبرنگاران گفت: طالبان، محلی برای مذاکرات آینده با تیم نمایندگی دولت پیشنهاد کرده است.
به نقل از رسانه های خبری انتظار می رود پس از نشست محمد ابراهیم و مولانا سمیع الحق، مذاکره رهبران طالبان با منتخبان دولت طی فردا شنبه و یا روز یکشنبه برگزار شود.
سمیع الحق در ادامه سخنان خود گفت: ما می خواهیم دیدار با نمایندگان دولت در اسرع وقت انجام شود و دو طرف انعطاف پذیری برای پیشرفت در مذاکرات مستقیم از خود نشان داده و از دولت می خواهیم تا نسبت به آزادی همه زندانیان طالبان بی گناه و بدون اتهام، اقدام کند.
وی با بیان اینکه این کار یک نمایش نیست و بلکه حسن نیت دولت را نشان داده و می تواند در پیشبرد روند صلح موثر باشد، افزود: مذاکره نمایندگان دولت و منتخبان طالبان در گفت وگو های صلح در ماه گذشته منجر به اعلام یک ماهه آتش بس یک جانبه از سوی طالبان شد.
پدر معنوی طالبان تصریح کرد: نیروهای امنیتی نیز در پاسخ مثبت به آتش بس طالبان، حملات هوایی به مخفیگاه های طالبان در منطقه قبیله ای وزیرستان را به حالت تعلیق درآوردند.
منتخبان جدید دولت اسلام آباد را ˈحبیب الله ختکˈ قائم مقام وزارت حمل و نقل و کشتیرانی (سرپرست کمیته صلح)، ˈارباب عارفˈ نماینده سیاسی مناطق قبایلی، ˈفواد حسنˈ دستیار نخست وزیر و ˈرستم شاه مهمندˈ سفیر پیشین اسلام آباد در کابل تشکیل می دهند.
ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان نیز در دیدار با اعضای کمیته سه نفره صلح طالبان در اسلام آباد، درباره شیوه انتخاب نمایندگان جدید دولت پاکستان برای پیشبرد گفت وگوهای صلح با شبه نظامیان ابراز اطمینان کرد.
در ماه گذشته، عرفان صدیقی مشاور نخست وزیر پاکستان، سرهنگ (بازنشسته) عامر، رحیم الله یوسف زیی روزنامه نگار ارشد و رستم شاه مهمند (عضو فعلی کمیته جدید صلح) برگزیدگان سابق دولت اسلام آباد، نشست های مختلفی با نمایندگان طالبان در شهرهای اسلام آباد، پیشاور و اکوره ختک برگزار کردند.
آساق ** 1095/1275
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن