تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802748093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله تروریستی در اسلام آباد چشم انداز گفت وگوهای دولت پاکستان و طالبان را با خطر روبرو ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حمله تروریستی در اسلام آباد چشم انداز گفت وگوهای دولت پاکستان و طالبان را با خطر روبرو ساخت اسلام آباد - ایرنا - حمله تروریستی علیه دادگاه شهر اسلام آباد که یک قاضی ارشد و پنج وکیل به همراه تعدای از نیروهای امنیتی در این حادثه کشته شدند ؛ چشم انداز پیشبرد گفت وگوهای صلح میان دولت پاکستان و شبه نظامیان گروه تحریک طالبان را با خطر جدی مواجه کرد.


به گزارش ایرنا، گروه ˈتحریک طالبان پاکستانˈ که روزهای اخیر به منظور پیشبرد گفت وگوهای صلح آتش بس یکماهه با دولت و نیروهای امنیتی این کشور اعلان کرده؛ ماهیت عاملان حمله تروریستی روز گذشته به دادگاه اسلام آباد را زیر سوال برد.
ˈسکندر حیات خانˈ فرمانده پلیس شهر اسلام آباد روز گذشته (دوشنبه) به خبرنگاران گفت: دو مهاجم انتحاری عامل اصلی حمله تروریستی به مجتمع قضایی ( دادگاه) شهر اسلام آباد در منطقه اف 8 بودند که 11 کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.
پس از این حادثه ˈشاهد ا... شاهدˈ سخنگوی گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان با رد هرگونه دخالت شبه نظامیان این گروه در حمله تروریستی به یک مجتمع قضایی شهر اسلام آباد؛ این اقدام را بشدت محکوم کرد.
از سوی دیگر شب گذشته ؛ سخنگوی گروه تروریستی و غیرقانونی ˈاحرار هندˈ ( احرار الهند ) با پذیرش مسوولیت حمله تروریستی به دادگاه اسلام آباد به خبرنگاران از مکان نامعلومی گفت که اقدامات این گروه پیش از این زیر نظر شبه نظامیان طالبان موسوم به (تی تی پی) صورت می گرفت اما درحال حاضر بطور مستقل انجام می شود و مخالف گفت وگوهای صلح میان دولت و شبه نظامیان است.
رسانه های پاکستانی سه شنبه گزارش دادند که نمایندگان کمیته صلح طالبان پاکستان با اعضای شورای سیاسی طالبان تماس گرفته و از آنان خواستند تا مواضع خود را نسبت به اقدام تروریستی و حملات انتحاری علیه دادگاه شهر اسلام آباد مشخص کنند.
براساس این گزارش، شورای سیاسی طالبان پاکستان به اطلاع نمایندگان خود رساند که این گروه هیچ ارتباطی با ˈاحرار هندˈ نداشته ولی از طریق منابع خود چگونگی تشکیل و فعالیت این گروهک را پیگیری خواهد کرد.
منابع خبری پاکستان امروز نوشتند: گروه تروریستی ˈاحرار هندˈ ماه فوریه ( بهمن) امسال موجودیت خود را اعلام کرد، ˈعمر فاروقˈ سرکرده اصلی این گروهک تروریستی و ˈاسد منصورˈ سخنگوی آن قبلا از اعضای گروه تروریستی و افراطی ˈلشکر جهنگویˈ نیز بوده اند.
این درحالی است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان مامور شده اند که ظرف 24 ساعت آینده گزارش کاملی درباره احتمال دخالت تحریک طالبان در حمله به دادگاه اسلام آباد به ویژه ماهیت گروه غیرقانونی ˈاحرار هندˈ ارائه کنند و پس از آن مقرر شده تا مقام های عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان تصمیمات لازم درخصوص برقراری آتش بس با شبه نظامیان و یا لغو آن را اتخاذ کنند.
با وجودی که دو طرف (دولت و طالبان) در برقراری آتش بس موافقت کرده اند درحال حاضر ؛ فشارها درخصوص تداوم حملات هوایی و زمینی علیه مواضع شبه نظامیان؛ از سوی دولت پاکستان تشدید شده است.
مجالس ملی و سنای پاکستان همچنین احزاب سیاسی پاکستان با محکوم کردن حمله تروریستی به دادگاه اسلام آباد ؛ خواستار تکمیل تحقیقات فوری درباره مسائل مربوط به این اقدام تروریستی شدند.
ˈخورشید احمد شاهˈ نماینده حزب مردم در مجلس ملی و رییس نمایندگان جناح مخالف دولت پاکستان پس از عیادت از زخمی های حادثه حمله به دادگاه اسلام آباد در بیمارستان ˈپیمزˈ این شهر گفت: نهادهای مجری قانون تدابیر لازم را به منظور تامین امنیت شهر اسلام آباد انجام نداده و حمله به دادگاه این شهر بیانگر عدم اطمینان از مسوولان دولتی و امنیتی است.
وی تاکید کرد: ما خواهان استعفای ˈچودری نثارعلی خانˈ وزیر کشور پاکستان نیستیم ؛ اصلی ترین خواسته نمایندگان مجلس فراهم شدن امنیت کامل برای شهروندان در اسلام آباد است.
کانون وکلای دادگستری پاکستان در شهرهای ˈراولپندی، اسلام آباد، لاهور، کراچی، کویته، پیشاورˈ و بسیاری از شهرهای این کشور حمله تروریستی روز دوشنبه در اسلام آباد را محکوم و در اعتراض به این حادثه از حضور در جلسات دادگاه سر باز زدند.
آساق ** 1095**1392





13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن