تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821013316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها مطالبه مردم بحرین؛ به ازای هر بحرینی یک رای می‌خواهیم/ سانسور تحولات بحرین در یک سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/ سیدافقهی
تنها مطالبه مردم بحرین؛ به ازای هر بحرینی یک رای می‌خواهیم/ سانسور تحولات بحرین در یک سال گذشته
مطالبات مردم بحرین چیز زیادی نیست و مهم ترین مطالبه مردم این است که هر بحرینی یک رای داشته باشد و آمریکا می‌خواهد ناوگان پنجم دریایی خود را که یکی از بزرگترین ناوگان دریایی است در مجمع الجزایر بحرین مستقر کند تا آب راه های منطقه را کنترل کند.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدهادی سیدافقهی" طی یادداشتی به بررسی تحولات بحرین پرداخت.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:

اکثریت مردم بحرین مخالف با حکومت فعلی و تسلط و هم‌‍پیمانی آن با منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و مردم این کشور دوست دارند راهی را بروند که ضامن هویت اسلامی، انقلابی و آزادی‌شان باشد که قطعا آمریکا این موضوع را برای منافی خود در خطر می‌بیند.

قیام مردم بحرین در راستای نفی سلطه و استکبار داخلی همچنین دخالت‌های کشورهایی مانند عربستان صعودی است که در تضاد با منافع آمریکا قرار دارد در نتیجه آنها درصدد سانسور این قیام بر می‌آیند، این قیام را سانسور می‌کنند و در داخل مردم را تحریک می‌کنند که این قیام یک قیام شیعی و طایفه‌ای است و به این بهانه مطالبات 70 درصد مردم بحرین را که جرمشان شیعه بودن است سرکوب می‌کنند.
 
مطالبات مردم بحرین چیز زیادی نیست و مهم ترین مطالبه مردم این است که هر بحرینی یک رای داشته باشد و طبیعی است که رژیم بحرین از این درخواست مردم وحشت داشته باشد زیرا معلوم است که اکثریت پارلمان را شیعه‌های مخالف با آل خلیفه و خفقان و سانسور در این کشور تشکیل خواهد داد.
 
متاسفانه امروز برای کنترل جمعیت شیعیان بحرین از کشور های دیگر اعم از عرب و غیر عرب، اهل سنت و یا مذاهب دیگر مهاجر پذیری میکنند و به آنها هویت بحرینی می دهند تا توازن جمعیت را به نفع خو برگردانند این حرکت های سرکوب گرانه و محاصره علما، هیچ بازتاب و انعکاسی در رسانهد های جهانی، محافل بین المللی و سازمان های حقوق بشر ندارد.

در بخشی از مناطق بحرین از ورود دارو نز جلو گیری می شود و جالب است سازمان حقوق بشر شورای امنیت هیچکدام واکنشی نشان نمی دهند زیرا اگر این مسئله انعکاس پیدا کند افکار عمومی برعلیه حکومت مستبد و دیکتاتور آل خلیفه و همچنین دخالت بی‌جا و لشگرکشی  نیروهای عربستان صعودی خواهد شد .

تا به اکنون شنیده نشده یک تظاهر کننده به بانک و مکان عمومی  و مراکز امنیتی  حمله کرده باشند اما برعکس نیروهای متفق بحرین و عربستان مساجد و خانه های مردم را به آتش می کشند و گلوله های گاز اشک آور و گاز های کشنده را به خانه های مردمی شلیک می‌کنند.

شب و نیمه شب نیروهای چکمه پوش آل خلیفه وارد خانه های مردم بحرین می‌شوند و آنها را می‌ربایند و آنهایی را که شهید می‌شوند را تا مدت‌ها جنازه‌هایشان را نگه می‌دارند.

کمیته تحقیق و تفحصی که از سوی پادشاه بحرین تعیین شد اعلام کرد که برخودی نا به جا با شیعه‌ها می‌شود و آنها شکنجه می‌شوند، می‌بینیم  پادشاه بحرین و مجامع بین‌المللی هیچ ترتیب اثری ندادند زیرا در صورت هر حرکتی مورد غضب آمریکا واقع خواهند شد.

آمریکا می‌خواهد ناوگان پنجم دریایی خود را که یکی از بزرگترین ناوگان دریایی است در مجمع الجزایر بحرین مستقر باشد تا آب راه‌های منطقه را کنترل کند.

طبیعی است که شبکه های وابسه به آمریکا و صهیونیزم  مصائب مردم بحرین را منعکس نکنند و این‌ها دلایلی برای سانسور تحولات و قیام مردم این کشور است.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن