تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801780832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد مرکز آموزش عالی دولتی مطالبه مردم ازنا/ قابلیتهایی که برای شکوفایی چشم به دانشگاه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش خبری/
ایجاد مرکز آموزش عالی دولتی مطالبه مردم ازنا/ قابلیتهایی که برای شکوفایی چشم به دانشگاه دارد
ازنا - خبرگزاری مهر: شهرستان ازنا با دارا بودن قابلیتهای معدنی، گردشگری و کشاورزی نیازمند ایجاد مراکز آموزش عالی به منظور تربیت متخصصان و فارغ التحصیلن مرتبط با این بخشها به منظور تسهیل در روند توسعه است، مطالبه ای که تحقق آن نیازمند توجه مسئولان است.



به گزارش خبرنگار مهر، ایجاد مراکز آموزش عالی زمینه ساز توسعه و رشد علمی و فرهنگی و بستر ساز تربیت نیروی انسانی متخصص و فرهیخته است. شهرستان ازنا که تا پیش از سال 86 فاقد هرگونه مرکز آموزش عالی بوده است در حال حاضر دارای سه مرکز دانشگاهی فعال است که نزدیک به دو هزار دانشجو دارند. اما وجود ظرفیت های کشاورزی، معدنی و صنعتی و مهیا بودن زیر ساخت های لازم ضرورت تاسیس یک واحد آموزش عالی دولتی در این شهرستان را دوچندان کرده است به گونه ای که این موضوع یکی از مطالبات مردم شهرستان ازنا است. ایجاد یک واحد آموزش عالی دولتی مطالبه مردم شهرستان ازنا است یکی از شهروندان شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به برکت جمهوری اسلامی ایران تا کنون 3 مرکز آموزش عالی در این شهرستان تاسیس شده است که نقش مهمی در توسعه عملی و فرهنگی شهرستان دارد.

امانی با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه فراوانی در زمینه کشاورزی، صنعت و معادن کم نظیر سنگ در شهرستان ازنا وجود دارد افزود: با توجه به وجود این ظرفیت ها ضرورت دارد که یک واحد آموزش عالی دولتی در این شهرستان ایجاد شود. این شهروند ازنایی با اشاره به مشکلات برخی دانشجویان به ویژه بانوان برای تحصیل در نقاط دور دست تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد یک واحد آموزش عالی دولتی خواهران از مهاجرت این قشر به شهرهای دیگر جلوگیری شود. وی با اشاره به اینکه همه ساله دانش آموزان زیادی در این شهرستان در دانشگاه های دولتی و معتبر پذیرفته می شوند تصریح کرد: تاسیس یک واحد آموزش عالی دولتی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است. 2 هزار دانشجو در 30 رشته دانشگاهی در ازنا مشغول به تحصیل هستند محمود بوالحسنی فرماندار شهرستان ازنا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در طول 6 سال گذشته هیچ واحد آموزش عالی در شهرستان ازنا وجود نداشته است. وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تا کنون 3 واحد آموزش عالی در شهرستان ازنا ایجاد شده است افزود: در حال حاضر دانشگاه پیام نور، مرکز آموزش علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ازنا در این شهرستان فعال هستند.

فرماندار شهرستان ازنا یادآور شد: در حال حاضر نزدیک به دو هزار نفر دانشجو در 30 رشته در دانشگاه های این شهرستان مشغول به تحصیل هستند. ظرفیت های تاسیس دانشگاه دولتی در شهرستان ازنا وجود دارد بوالحسنی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان ازنا اظهار داشت: این شهرستان یکی از قطب های کشاورزی و صنعتی استان لرستان به شمار می رود. وی با بیان اینکه معادن بسیار غنی در شهرستان ازنا وجود دارد که در برخی موارد کم نظیر هستند افزود: سنگ چینی، تالک و سیلیسم با درصد خلوص بسیار بالایی در معادن این شهرستان وجود دارد. فرماندار شهرستان ازنا با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی و صنعت این شهرستان تصریح کرد: با توجه به این استعدادها ظرفیت ایجاد یک واحد آموزش عالی دولتی در رشته های مرتبط در شهرستان ازنا وجود دارد. در حال پیگیری برای اخد مجوز واحد آموزش عالی دولتی هستیم وی با بیان اینکه درخواستی برای ایجاد یک دانشگاه دولتی در شهرستان ازنا به شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است اظهار داشت: این درخواست در حال بررسی و پیگیری است.

بوالحسنی با اشاره به درخواست زمین برای ایجاد یک واحد آموزش عالی دولتی در این شهرستان افزود: دو قطعه زمین در این زمینه پیشنهاد شده است که امیدواریم با شرایط ایجاد شده این مهم محقق شود.


۱۳۹۲/۱۲/۲۰ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن