تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812500086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضوانشهر مرواريدي در آغوش صدف درياي كاسپين و كوهستان جنگل پوش تالش/ عدم سرمايه‌گذاري لازم براي جذب گردشگران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان مهر گزارش می دهد/
رضوانشهر مرواريدي در آغوش صدف درياي كاسپين و كوهستان جنگل پوش تالش/ عدم سرمايه‌گذاري لازم براي جذب گردشگران
رضوانشهر – خبرگزاری مهر: رضوانشهر با سابقه تاریخی بسیار طولانی همچون مرواريدي در آغوش صدف درياي كاسپين و كوهستان جنگل پوش تالش قرار دارد. این شهرستان از سوي شمال به درياي كاسپين و شهرستان تالش از جنوب به صومعه سرا و ماسال از شرق به بندر انزلي و از غرب به شهرستان خلخال محدود است.



به گزارش خبرنگار مهر، سابقه تاريخي و مدني رضوانشهر بسيار طولاني است و در این شرهستان چند سايت و بناي تاريخي و همچنين اماكن مذهبي مهمي وجود دارد كه از شهرت زيادي برخوردارند.   " اسپيه مزگت " اين اثر تاريخي كه تاريخ بناي آن را سده پنجم هجري قمري نوشته اند، در شمال آبادي ديناچال در 20 كيلومتري شهرستان رضوانشهر واقع شده و از جاده اصلي رضوانشهر – تالش دو كيلومتر فاصله دارد.نويسنده كتاب از آستارا تا استرآباد اين بنارا يكي از عجايب هفتگانه استان گيلان ناميده است. گورستان باستاني " مينه رو " و " وسكه "  در مسير جاده آسفالته رضوانشهر به شهرستان تالش و در ابتداي تاسيسات صنايع چوب و كاغذ ايران ( چوكا) راه شوسه اي در ميان درختان جنگلي و كناره ي شمال شرقي شفارود با مناظر زيبا و رويايي به سمت جنوب غربي راه مي گشايد كه با پشت سر گذاشتن روستاهاي مسير خود چون دُوران، سياب، گيليار، سفيه چوان، اَچِل، بن آوي و طي مسافت 33 كيلومتر به روستاي ييلاقي وسكه و روستاي مجاور آن مينه رو، منتهي مي شود. در سال هاي اخير در این آبادي ها گورستان هاي باستاني مهمي شناسايي شده است. در كاوش هاي باستان شناسي در اين منطقه گورهاي مختلفي كشف و لايه برداري شده و علاوه بر اسكلت هاي موجود در گورها، اشيايي همچون ظروف سفالي، مهره هاي تزئيني، النگو، ادوات آهني، خنجر، سر پيكان، تبر و شمشير كه كاملاً اكسيده شده بودند و به دست آمده است. قدمت اين گورستان ها به دوران اشكاني مي رسد.   

جاذبه های تاریخی و طبیعی رضوانشهر گردشگران را بسوی خود فرا می خواند " پل آجري رودخانه شفارود "  اين پل تاريخي در جاده مواصلاتي رضوانشهر – تالش بر روي رودخانه شفارود در روستاي پونل از توابع رضوانشهر واقع شده، مصالح اين پل اغلب از آجر  و بناي آن مربوط به دوره قاجاريه است.  اين اثر تاريخي داراي ارزش و اهميت زيادي است.     " آرامگاه شرفشاه دولايي " آرامگاه پير شرفشاه و يا سيد شرفشاه دولايي در روستاي دارسرا، پنج كيلومتري شرق شهر رضوانشهر واقع شده است. آرامگاه مادرش سيده بانو نيز در جوار آن قرار دارد و رودخانه چاف در حد فاصل آن دو مزار جريان دارد.  سيد شرفشاه شاعر و عارف نامي گيلاني است كه ديوان اشعاري از وی به زبان گيلكي – تالشي برجاي مانده است.وی از عرفاي سده هشتم است و آرامگاهش از دير باز زيارتگاه مردم بوده  است.  از ديگر مكان هاي مذهبي اين شهرستان مي توان به سلطان برزكو در ييلاق برزكو اشاره كرد كه در قله بسيار مرتفعي واقع شده و در فصل تابستان افراد زیادی براي زيارت به اين مكان مي روند. همچنين در داخل شهرستان نيز مي توان از سلطان غريب بنده نام برد كه از نوادگان امام موسي بن جعفر(ع) است.   رضوانشهر به دلیل نوع پوشش گياهي و آب و هوا داراي جاذبه هاي گردشگري و توريستي فراواني است، به حدي كه قابل وصف نيست.  در اين شهرستان در هرفصل از سال با طبيعت زيبا و خيره كننده اي از يك سو گستره دل انگيز شاليزاران و درياي نيلگون كاسپين و از سوي ديگر جنگل هاي انبوه و مراتع سبز ييلاقات روبرو مي شويد. بعضي نقاط خاص در اين شهرستان را می توان به آبشار ويسادار، ييلاق برين و برزكو، سواحل ماسه اي مشهور تازه آباد، شفارود و نوكنده، جاده پونل به ييلاق ارده و زندانه و دشت دومن كه از كناره رودخانه خروشان شفارود و آغوش جنگل هاي انبوه امتداد دارد، جاده پونل به ييلاق برن و شالرا كه از در مسير رودخانه خوسابر ( شاخه غربي شفارود ) در دل جنگل امتداد دارد را نام برد.    در طول هفته دو بازار هفتگي در شهرستان رضوانشهر داير مي شود. سه شنبه ها در شهر پره سر و چهار شنبه ها در شهر رضوانشهر. اين بازار هاي سنتي كه براي اهالي روستاهاي پيرامون هم محل ديد و بازديد و هم محل دادو ستد است، محل مناسبي براي تهيه فرآورده هاي دامي، زراعي و صنعتي منطقه براي سوغات است.   در اين شهرستان با وجود زيبايي هاي كم نظير طبيعي و جاذبه هاي فرهنگي متنوع كه مي تواند هر دياري را تبديل به يكي از قطب هاي گردشگري كند، سرمايه گزاري لازم براي جذب اقامت و رفا گردشگر نشده است.

جاذبه های گردشگری رضوانشهر از بسترهای مهم سرمایه گذاری در گیلان   نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: جاذبه های گردشگری رضوانشهر از بسترهای مهم سرمایه گذاری در گیلان و حتی کشوراست. محمود شکری افزود: این منطقه به دلیل برخورداری از جاذبه ‌های غنی گردشگری می تواند از مهمترین مقاصد گردشگری‌ کشور باشد. وی اظهارداشت: با توسعه زیرساخت ها میزان رضایتمندی گردشگران بیشتر فراهم می شود و اشتغال و وضعیت اقتصادی منطقه رونق می گیرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توان گردشگری شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال بسیار بالا دانست و بر لزوم سرمایه گذاری کلان در منطقه تاکید کرد. وی با بیان اینکه بدون شک امروزه گردشگری یک صنعت پرسود و به طور دائم رو به رشد است، افزود: گیلان از استان های سرسبز در حاشیه دریای خزر و از قطب‌ های گردشگری کشور محسوب می ‌شود. شکری اظهارداشت: این خطه از شمال ایران به لحاظ جاذبه های طبیعی به عنوان مهمترین کانون فعالیت ‌های فراغتی و ایرانگردی، موقعیتی ممتاز دارد. وی ادامه داد: برخورداری از سواحل هموار و ماسه‌ ای، همجواری میان جنگل، دریا و کوهستان، همچنین وجود جاذبه ‌های تاریخی و فرهنگی سرمایه گذاری برای توسعه تاسیسات اقامتی و پذیرایی مطلوب و سایر امکانات جهانگردی امری ضروری است به هر حال سفرهای نوروزی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری شهرستان رضوانشهر است که باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد. جذب گردشگر به عنوان صنعتی درآمدزا می تواند باعث رشد و توسعه اقتصادی این شهرستان شود و مسئولان دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای جذب گردشگر و معرفی آثار بسیار غنی منطقه به کار گیرند. فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز در این زمینه گفت: هر منطقه با توجه به پتانسیل ها و امکانات موجود خود می تواند از طرق مختلف در محور توسعه قرار گیرد و با توسعه در یک بخش، زمینه توسعه سایر بخش ها را نیز فراهم سازد. حمید رضا امام پناهی توسعه اقتصادی را نخستین قدم براي توسعه شهرستان دانست و افزود: با توسعه اقتصادي در یک منطقه می توان شاهد توسعه در دیگر بخش ها نیز بود. وی اظهارداشت:  صنعت توریسم یکی از بزرگترین منابع رشد اقتصادي و ایجاد اشتغال در منطقه است و رشد سریع این صنعت تغییرات اجتماعی، اقتصادي و محیطی فراوانی را به دنبال خواهد داشت. فرماندار رضوانشهر گفت:  این صنعت با ویژگی هاي خاص خود، صنعتی پویا با آینده اي روشن تلقی می شود. وی افزود: گردشگري تاثیر فراوانی در ابعاد اقتصادي، فرهنگی و سیاسی کشور می گذارد. ایجاد اشتغال، به جریان انداختن سرمایه هاي اقتصادي، افزایش تقاضاي سفر خارجی و بهدنبال آن افزایش امنیت در کشور از جمله آثار مثبت گردشگري است. امام پناهی اظهارداشت: به علاوه گردشگري می تواند بیشترین درآمد را سبب شود، دریافتی هاي ارزي حاصل از گردشگري بیشتر از صادرات محصولات نفتی، خودرو و تجهیزات ارتباطی است.

گردشگري نقش مهمی در ترغیب سرمایه گذاري رضوانشهر دارد وی اذعان داشت:  همچنین گردشگري نقش مهمی در ترغیب سرمایه گذاري در زیرساخت ها، ایجاد درآمد براي دولت و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در سراسر دنیا داشته است. به نظر می رسد گردشگري به مثابه یک نظام پیچیده با ابعاد بزرگ می تواند یکی از راه حل هاي برون رفت از این تنگنا باشد. به این صورت که با توسعه صنعت گردشگري سعی بر این باشد که به نحوي، درآمد حاصل از جذب توریسم، جایگزین سایر منابع غیر پایدار درآمدي شود.  توسعه گردشگري می تواند از تک محصولی بودن کشور جلوگیري کرده و کمک بزرگی به توسعه اقتصادي و به دنبال آن توسعه پایدار کشور کند. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان فرصت های سرمایه گذاری گردشگری رضوانشهر را ممتاز اعلام کرد و گفت: صنعت گردشگري نقش مهمی در ترغیب سرمایه گذاري در زیرساخت ها، ایجاد درآمد براي دولت و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر دنیا داشته است. رضا علیزاده افزود:  جذب گردشگران خارجی امروز به رقابتی فزآینده در بین نهادهاي درگیر در صنعت گردشگري تبدیل شده است زیرا این صنعت نه تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهاي ارزي نقش دارد، بلکه صنعتی پاکیزه و عاري از آلودگی و در عین حال ایجادکننده مشاغل جدید است. وی اظهارداشت:  گردشگري براي کشورهاي داراي جاذبه هاي جهانگردي نظیر ایران می تواند به مهم ترین منبع کسب درآمد ارزي تبدیل شود مشروط بر اینکه برنامه ریزي صحیح و همه جانبه توام با آینده نگري براي آن تنظیم و اجرا شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:  این صنعت همچنین می تواند جایگزین اقتصاد تک محصولی یعنی درآمد نفتی گردد. وی ادامه داد:  صنعت گردشگري و توریسم و رونق آن در سطح شهرستان رضوانشهر می تواند به طور مستقیم موجبات رشد و توسعه اقتصادي و از منظر توسعه پایدار، یک توسعه همه جانبه اقتصادي، اجتماعی، فرهنگی، محیطی و غیره را پدید آورد.  به گزارش خبرنگار مهر، رضوانشهر از شهرستان های مهم گردشگری استان گیلان است بنابراین برای استفاده صحیح از این مزیت ها باید سرمایه گذاری هدفمندی در منطقه انجام شود از اینرو می طلبد مسئولان برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در سال اقتصاد و فرهنگ تلاش مضاعف داشته باشند.










۱۳۹۳/۱/۲ - ۱۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن