تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین نمازجمعه سال 93 مهران معطر به عطر شهدا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخستین نمازجمعه سال 93 مهران معطر به عطر شهدا شد مهران- ایلام- ایرنا- نخستین نماز جمعه شهرستان مرزی مهران در کنار مزار شهید گمنام نقطه ایثار منطقه عملیاتی قلاویزان معطر به عطر شهدا شد.


به گزارش روز جمعه ایرنا امروز همه آمده بودند از پیر و جوان، خرد و کلان تا میثاقی دوباره ببندند با شهدایی که جان خود را در را میهن شان فدا کرده بودند.
مادرانی که تمثال فرزندان شهید خود را به همراه داشتند و اشک در چشمانشان حلقه بسته بود.
راه خاکی مسیر یادمان پر بود از ماشین هایی که می خواستند نخستین نماز جمعه سال را در یادمان ایثار برگزار کنند و تداعی کننده دلاورمردی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بودند.
صدها نفر از مردم، خانواده های شهدا ، کاروان های راهیان نور و کارکنان اداره ها و نهادها حضور داشتند، عده ای با پای پیاده و برخی هم با ماشین های شخصی و عمومی و با حضور بر مزار شهید گمنام و قرائت فاتحه با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.
جواد موسی بیگی زائری است که در گفت و گو با ایرنا حضور در این مکان را افتخاری بزرگ می داند.
وی می گوید: عشق به شهدا باعث شد تا با دلی لبریز از شوق به این مکان بیایم.
یکی دیگر از زائران نیز می گوید: اقامه نخستین نماز جمعه سال در این مکان حس معنویت و نزدیک تر شدن به عبودیت را در انسان برانگیخته می کند.
وی خود را ˈقباد خضریˈ معرفی می کند و ادامه می دهد: اینجا نزدیک ترین نقطه از کشورمان به کربلاست، آماده ایم به امام حسین(ع) و شهدای کربلا توسل کنیم تا سال پر خیر و برکتی داشته باشیم چراکه با توسل شهدای جنگ ما به شهدای کربلا بود که پیروزی ما در جنگ رقم خورد.
امام جمعه مهران نیز در خطبه های نماز با بیان اینکه اقامه نخستین نماز جمعه سال در نقطه عملیاتی قلاویزان به عنوان یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شده است، گفت: همین حضور دسته جمعی مردم در زیارتگاه های ایثار باعث می شود تا رشادت ها ، فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به فراموشی سپرده نشود.
حجت الاسلام ˈروح الله ولدبیگیˈ افزود: این فرهنگ برای تثبیت به انتخاب راویانی که روزهای حساس را درک کرده اند و نیز فعال نگه داشتن حضور همیشگی مردم با برپایی آیین های مختلف نیاز دارد.
وی با انتقاد از توجه نکردن ویژه راهیان نور مرکز به مناطق یادمانی مهران تاکید کرد: مگر رشادت ها و شجاعت و شهامت و غیرت و مردانگی مردمان دیار ما چه تفاوتی با دیگر دیارها دارد که راهیان نور مرکز توجهی به این مناطق ندارند.
خطیب جمعه مهران ادامه داد: مردم مهران در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمن ایستادند و وجبی از این خاک به دشمن ندادند همین سرزمین مهران وجب به وجب خاک آن مقدس است و خون شش هزار شهید برای دفاع از کیان اسلامی در آن ریخته شده است اما متاسفانه راهیان نور مرکز نگاه ویژه به این دیار ندارند.
وی از مسوولان راهیان نور کشور خواست برای اینکه مناطق عملیاتی مهران به فراموشی سپرده نشود مددکار بسیج و سپاه شهرستان و استان شوند.
حجت الاسلام ولدبیگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری شعار سال 93 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ یادآور شد: این دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در ابعاد مختلف سیاسی فرهنگی اجتماعی دارای اهمیت است و باید با عزم ملی و مدیریت جهادی آنها را به حد اعلای خود رساند.
وی به اهمیت عزم ملی و موفقیت های ملت غیور ایران اشاره و بیان کرد: ملت غیور ایران اسلامی در طول 35 سال انقلاب اسلامی ایران با شکست رژیم پهلوی، پیروزی در عرصه ها مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس و ...، شکست آمریکا و هم پیمانانش و دستیابی به دانش و علم عزم ملی خود را به رخ جهانیان کشیدند.
ارتفاعات استراتژیک قلاویزان در جنوب غربی شهر مهران یادآور عملیات هایی از جمله کربلای یک است که بعد از چهار بار دست به دست شدن شهر مهران منجر به آزاد سازی آن شد. ک/4
7170/540
گزارش:حسن عسگری
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن