تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815622136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شادی نوروز با مراقبت از فرزندان در خانه ، طبیعت و راه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شادی نوروز با مراقبت از فرزندان در خانه ، طبیعت و راه کرج-ایرنا- به گفته کارشناسان، کودکان همواره قشر آسیب پذیر جامعه بوده و در همه حال به ویژه درایام تعطیلات که مردم سرگرم سفرها و دید وبازدید ها می شوند،مراقبت بیشتراز این قشر ضروری است.


به گزارش ایرنا، خطرو حادثه همواره در تمام لحظات زندگی وجود دارد اما برخی مواقع این خطرها ناشی از سهل انگاری و کم توجهی ها است .
یکی از این زمان ها، تعطیلات ایام نوروز است که همواره در خود سوانح و حوادث بسیاری را برای افراد و خانواده ها به دنبال داشته و دارد.
درایام تعطیلات نوروز سرگرم شدن به دید و بازدید ها و حضور درطبیعت، گاهی مواقع به غفلت خانواده ها از فرزندان خود می انجامد.
توجه به برخی از نکات پیشگیرانه ازسوی خانواده ها می تواند ازبسیاری مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری کند .
دکتر ˈفرخ السادات امامیˈ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این خصوص به خبرنگارایرنا گفت: درتمام جوامع، کودکان از آسیب پذیرترین افراد دربرابر حوادث هستند، آنان قادر به درک خطرات پیرامون نیستند ، بنابراین دربرابر بسیاری از خطرها، آسیب پذیری بیشتری دارند.
وی اظهارکرد: حوادث دوران کودکی علاوه بر مرگ و میر، با میزان بالای معلولیت نیز همراه است و امروز کودکان زیادی در جهان ناچارند به علت آسیب های ناشی از سوانح، مابقی عمر خود را با معلولیت و ناتوانی سپری می کنند.
امامی با اشاره به اینکه در صورت رعایت اصول اولیه ایمنی، بسیاری از حوادث قابل پیشگیری هستند، اظهارکرد: باید معنای خطر را به کودکان خود آموخت و به آنها یاد داد چگونه خود را از خطر حفظ کنند.
دکتر ˈ افسون تیزویرˈ مدیر گروه سلامت، جمعیت و تغذیه خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان البرزاظهار کرد: تصادفات رانندگی علل مرگ و میر بسیاری از کودکان است ، در صورتی که استفاده از وسایل حفاظتی داخل اتومبیل از مرگ و صدمات شدید در مواقع بروز تصادفات به نحو موثری پیشگیری می کند.
وی بیان کرد: استفاده از این وسایل برای حفظ جان کودکان باید به یک فرهنگ تبدیل شود که هر یک از ما علاوه بر رعایت آن، این امر را به دیگران نیز توصیه کنیم.
وی گفت: بسیاری از حوادث نیز در خانه برای کودکان اتفاق می افتد ، در صورتی که توجه و دقت والدین مهم ترین امر برای پیشگیری از حوادث خانگی است بنابراین والدین وظیفه دارند نسبت به سن کودکان محل سکونت را ایمن سازی کنند.
تیزویر بیان کرد: در ایام نوروز به خاطر دید وبازدیدها ، سرگرمی والدین و مسافرت ها باید از کودکان بیشترمراقبت کرد.
وی اظهار کرد: بغل نکردن کودک درصندلی جلو خودرو ، اجازه ندان به کودک برای ایستادن در خودروی درحال حرکت و سوارنکردن کودک بر موتورسیکلت ازجمله مواردی است که باید والدین برای پیشگیری از حوادث به آنها توجه نمایند.
تیزویرخطاب به خانواده گفت: خردسالان را در صندلی مخصوص کودک در عقب خودرو سوار کنید و کمربند ایمنی مخصوص کودک را ببندید، در سفر های نوروزی به کودک اجازه ندهید سر و دست خود را از پنجره اتومبیل خارج کند.
- در ایام عید نوروز و اوقات فراغت، کودکان را از دوچرخه سواری بدون کلاه ایمنی در کوچه های شلوغ و خیابان منع کنید.
- به هنگام خریدهای نوروزی کودک را در خودرو تنها نگذارید، به ویژه پشت فرمان و هنگامی که خودرو در سرازیری یا سربالایی قرار دارد.
- خانواده ها باید توجه کنند هنگامی که کودک را برای گردش به باغ یا مزرعه می برند مراقب باشند از درخت، دیوار و یا حفاظ ها بالا نرود، اگر برای مسافرت به روستا می روند از حیوانات اهلی بزرگ و خطرناک به ویژه حیوانات شاخدار کودکان دور نگه دارند.
مدیر گروه سلامت،جمعیت و تغذیه خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: هنگام گردش و بازی در باغ و مزرعه، کفش و لباس مناسب به کودک بپوشانید تا هیچ عضوی از بدن کودک برهنه نباشد.
- زمان گردش و اتراق در کنار رودخانه ، دریاچه ، سد یا برکه مراقب کودکان خود باشید.
- کودکان را از شنا کردن در رودخانه ، برکه و آبگیر ، دریاچه و جوی های آب منع کنید. ،به هنگام گردش در کوه وتپه کودکان خود را تنها نگذارید و از آنان حفاظت نمایید .
تیزویر تاکید کرد: به کودک خود بیاموزید در پارک ها فقط از شیر مخصوص آب آشامیدنی آب بخورد و از آشامیدن آبهای فضای سبز خودداری کند.
- هنگام دید و بازدید ایام نوروز کودکان را از بازی دسته جمعی درکنار پنجره هایی با ارتفاع پایین و بالکن آپارتمان ها منع کنند.
- خانواده ها باید توجه کنند کیسه های نایلونی و پاکت های پلاستیکی را در دسترس کودک قرار ندهند.
- به کودک خود اجازه ندهند در حالت دراز کشیده غذا بخورد.
- همچنین به کودک آموزش دهید که هنگام بازی از هیچ نوع خوردنی یا جویدنی استفاده نکند.
تیزویرگفت: هنگام اقامت درخانه های ویلایی دارای استخر وحوض آب مراقب کودک خودباشند وهرگز آنان را خارج از محیط خانه تنها رها نکنند.
گزارش از: منیر ابراهیمی زاده
7421/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن