تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814905443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درباره سمنو بیشتر بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: درباره سمنو بیشتر بدانید


سمنو ارزش غذایی بسیاری دارد. جوانه گندم که عنصراصلی تشکیل دهنده آن است حاوی ویتامین های B وE ، مواد معدنی ، فیبرو مواد مفید دیگر است که برای جلوگیری از پوکی استخوان و پیشگیری ازسرطان مفید است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،    مریم مرادی کارشناس تغذیه آزمایشگاه کنترل مواد خوراکی ،آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت :  در گندمی که جوانه می زند .علاوه بر این که تمام این مواد به طور کامل حفظ می شود.
- در جریان جوانه زدن تغییراتی در آن بوجود می آید که در نتیجه ویتامین ها و مواد حیاتی گندم به مقدار زیادی افزایش می یابد.
مرادی افزود: اسید های نوکلییک RNA وDNA که به فراوانی در جوانه گندم وجود دارند در جلوگیری از پیری سلولها بسیارموثرند  سلنیوم و منیزیم موجود در جوانه گندم در جلوگیری از انواع سرطان و به خصوص فیبر موجود در آن در پیشگیری از بروز سرطان کولون موثر است .
وی ادامه داد : به دلیل دارا بودن کلسیم و پتاسیم مصرف متعادل آن به افراد سالمند و کسانی که دچار پوکی استخوان هستند توصیه می شود  فسفر آن قابل توجه بوده و برای رشد مغزی کودکان و زنان شیرده مفید است  .
به گفته وی آهن، اسید فولیک و ویتامین های گروه B  آن عاملی برای خونسازی و تنظیم هورمون ها بوده و می تواند در رفع خستگی وآرامش اعصاب تاثیر گذار باشد.
این کارشناس تغذیه اضافه کرد: اگر چه شیرینی سمنو طبیعی هست ولی مصرف بیش از حد آن به خصوص برای افراد دیابتی و چاق توصیه نمی شود.
مریم مرادی در پایان گفت : سمنویی که به صورت فله ای تهیه شود، می تواند حاوی مقادیر زیاد شکر باشد  همچنین از خرید سمنویی که در اماکن عمومی به صورت روباز در معرض انواع آلودگی های ویروسی عفونی و هوای آلوده به سرب و جیوه است . اجتناب کنید  سمنو به دلیل بافت چسبناک مستعد پذیرش انواع آلودگی ها بوده و طعم ترشیدگی و مزه کپک نشان دهنده فساد آن است.


جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن