تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغوش باز کرمانشاهیان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آغوش باز کرمانشاهیان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی کرمانشاه - ایرنا - کرمانشاه به عنوان یکی از استان های هدف گردشگری کشور با هزاران آثار طبیعی و تاریخی و 50 منطقه نمونه گردشگری یکی از مناطقی است که همه ساله مورد استقبال مسافران نوروزی قرار دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه سرشار از مناطق دیدنی است که هر کدام آن ها چشم های مهمانان و مسافران داخلی و حتی خارجی را خیره خود می سازد و در ایام مختلف سال و بخصوص تعطیلات نوروز پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است.
در این گزارش سعی شده تا جاذبه های شاخص گردشگری و باستانی شهرستان های استان کرمانشاه معرفی شود تا مهمانان نوروزی ضمن بازدید از آن ها، لحظات خوب و خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند.
از جمله شهرستان های کرمانشاه که از مناطق گردشگری زیادی برخوردار است می توان به کنگاور اشاره کرد، وجود معبد آناهیتا، امام زاده ابراهیم (ع)، پل کوچه، معدن چل مران، حمام بزرگ، سراب ماران و سراب فش از جمله مناطق دیدنی این شهرستان است که می تواند هر کدامشان جذابیت های زیادی برای مسافران نوروزی به همراه داشته باشد.
شهرستان صحنه نیز یکی از خوش آب و هواترین شهرهای استان به شمار می رود و وجود تفرجگاه دربند، گوردخمه های دربند، پل میانراهان، غارآوه زا و موزه مردم شناسی آن لحظات خاطره انگیزی را برای مسافران نوروزی رقم خواهد زد.
در شهرستان سنقروکلیایی نیز اماکن دیدنی خوبی وجود دارد که بقعه مالک و امام زاده احمد از جمله آن ها به شمار می روند، ضمن اینکه تخمه های آفتابگردان این شهرستان نیز می تواند سوغاتی خوبی برای گردشگران باشد.
شهر تاریخی هرسین نیز با دارا بودن آثار تاریخی نظیر گوردخمه سرخ ده، تخت شیرین، دیواره تراشیده شده، گوردخمه های اسحاق وند و پل چهر آماده پذیرایی هرچه بهتر از مسافران نوروزی است، ضمن اینکه نباید به آسانی از کنار سراب این شهرستان و حوض سنگی آن گذشت.
شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین نیز آنقدر جاذبه گردشگری دارد که بتوان به تنهایی آن را معرفی کرد، وجود اثر جهانی این شهر که در دل خود کتیبه داریوش اول، نقش برجسته هرکول، نقش برجسته بلاش، گوردخمه برناج، غار شکارچیان، فرهاد تراش، نقش برجسته مهرداد، نقش برجسته گودرز، کاروانسرای بیستون، پل قوزیوند، پل خسرو و پل بیستون را جا داده است به طور قطع لحظات خاطره انگیزی را برای مهمانان خوش ذوق نوروزی که از این آثار دیدن می کنند، فراهم خواهد آورد.
شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان نیز از جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان، تکیه معاون الملک، خانه خواجه باروخ، تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک، بازار سنتی، مسجد عمادالدوله، غار دواشکفت، گوردخمه سان رستم، پل کهنه کرمانشاه، تالاب هشیلان و سراب نیلوفر اشاره کرد.
از کرمانشاه که عبور کنیم و روانه منطقه اورامانات بهشت غرب ایران زمین که شویم به شهرستان زیبای روانسر خواهیم رسید و در آن خواهیم دید که چگونه سراب زیبای این شهرستان، گوردخمه و از آن ها مهمتر غار قوری قلعه چگونه در آن خودنمایی می کند.
یکی دیگر از مناطق اورامانات، شهرستان مرزی جوانرود است که موزه مردم شناسی، چشمه معدنی ریزه و بازار آن لحظات خوبی را برای گردشگران نوروزی فراهم خواهد آورد.
در ادامه شهرستان پاوه را پیش رو خواهیم داشت، دیاری مهمان نواز با مردمانی فرهنگ مدار که امام زاده سید عبیدالله (کوسه هجیج)، روستای هجیج، رودخانه سیروان، روستای شمشیر با منازل پله کانی خود، موزه مردم شناسی و دشت هایی با لاله های واژگون به عنوان مناطق زیبای گردشگری آن محسوب شده و در انتظار پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
اسلام آباد غرب به عنوان دومین شهر پرجمعیت کرمانشاه نیز خالی از مناطق بکر و دیدنی نیست، وجود سراب های هرسم و شرف آباد، آتشکده های میل میله گه و شیان و همچنین وجود حرم مطهر امام زاده حسن (ع) این شهرستان را به یکی از مناطق گردشگری نمونه استان تبدیل کرده است.
شهرستان دالاهو نیز با وجود مسجد عبدالله ابن عمر، مقبره ابودجانه، قلعه یزدگرد، بنای آشپزخانه، بنای جای دار منطقه زیبا و بکر ریجاب می تواند مکان مناسبی برای گردشگران نوروزی باشد.
شهر سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه نیز مفتخر به پذیرایی از احمد ابن اسحاق وکیل سه امام معصوم (ع) است تا در کنار آثاری نظیر زیج منیژه، پاطاق، گوردخمه دکان داوود، آبشار زیبا و چشم نواز پیران و نقش برجسته آنوبانی نی، جایی دیدنی برای حضور مسافران نوروزی به حساب آید.
شهرستان گیلان غرب هم به واسطه سراب مورت و گوردخمه دیره و آثار به جا مانده از دوره هشت سال دفاع مقدس مکانی مناسب برای گردشگران و همچنین کاروان های راهیان نور به عنوان دومین شهر مقاوم کشور محسوب می شود.
و سرانجام شهرستان قصرشیرین با وجود آتشکده چهارقاپی، کاروانسرای قدیمی، کاخ سرخ، موزه مردم شناسی و نخلستان های زیبا، در انتظار مسافران نوروزی است تا لحظاتی بسیار خوش و خاطره انگیز برای آنان به ثبت رساند.
7458/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن